چراغ دفنی و کارایی آن در نورپردازیی

2

چراغ دفنی چیست؟ موارد کاربرد چراغ دفنی چیست؟

پرسش در 27 فروردين 1396  12:36
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

2

چراغ دفنی یکی از المانهای مخصوص نورپردازی مخفی است  . که بیشتر جهت نورپردازی سوژه های طبیعی همچون درختان و بوته های گل و یا نظایر هم کاربرد دارد البته از این چراغ برای نورپردازی در هر جایی که نخواهند المان نوری دیده شود نیز استفاده میکنند . این چراغ به شکلهای مختلفی همچون دایره ای و یا مستطیلی و یا مربعی تولید می شود. امروزه حتی به صورت وال واشر نیز ساخته می شود که به آن وال واشر دفنی میگویند.  به طور کلی می توان گفت از این چراغ در محلهایی استفاده می شود که نمیخواهند المان نورپردازی دیده شود بلکه هدف فقط روشن کردن یک سوژه می باشد. این نوع چراغ به دلیل اینکه دفن می شود نمیتواند سطح نور زیادی داشته باشد بلکه بیشتر کاربرد موضعی یا به عبارتی سوژه ای (spot) دارد . چراغهای دفنی تا چندی پیش با استفاده از المانهای نوری قدیمی نظیر لامپهای رشته ای و امثالهم ساخته می شدند که بعد از مدتی به دلیل عدم مناسب بودن المان نور دهنده معیوب میشدند. امروزه چراغهای دفنی را با استفاده از LED میسازند و این سبب شده که هم در طول عمر المان و هم در تنوع رنگ انتخابهای بیشتری داشته باشیم . چراغهای دفنی را در مدلهای تک رنگ با نورهای مختلف( آفتابی- مهتابی-سبز- قرمز-آبی-زرد-امبر-بنفش-پرتقالی- طلایی و...) و یا به صورت رنگی(RGB) نیز می سازند.

چراغ دفنی خوب باید از IPبالایی برخوردار باشد(مقاومت در برابر عوامل مخرب) تا بتواند در مقابل عوامل طبیعی نظیر باران و برف و گِل و خاک و حتی زنگ زدگی و رسوب مقاومت کند. استفاده از آلومینیوم در این شرایط بهترین گزینه برای جنس بدنه می باشد که البته گرانتر از آهن و ارزانتر از مس و غیره می باشد.

در چراغ دفنی LED استفاده از آلومینیوم می تواند حسن بزرگتری نیز داشته باشد چرا که با طراحی مناسب بدنه می توان اندک حرارت تولید شده توسط LED ها را به محیط سینک کرد . LED ها قطعات کوچکی هستند که در واتهای مختلف تولید می شوند و هرچه این قطعه کوچک توان بیشتری دارشته باشد نور بیشتر و همزمان حرارت بیشتری تولید می کند . که این حرارت بسیار اندک است ولی باید از LED  گرفته و بیرون منتقل شود(سینک شود) .

معمولا در چراغهای دفنی از لنز با زاویه بسته بین 15 تا 45 درجه استفاده میکنند . چرا که با بسته بودن زاویه میتوان با توان کمتر پرتاب نور بیشتر داشت و اگر فاصله المان تا سوژه مناسب باشد میتوان پخش نور بیشتری نیز داشت .

به عنوان مثال یا یک دفنی 18 وات با لنز 15 درجه میتوان در فاصله 10 تا 15 متری سطحی در حدود 10 تا 20 متر مربع را پوشش نوری مناسبی داد . 

پاسخ در 5 مرداد 1396  18:10
طیف الکترونیک ایرانیان تولید کننده انواع پرژکتور-والواشر-دفنی-چمنی -خیابانی LED پروژکتور، وال واشر ، دفنی، خیابانی، استخری و زیرآبی، چراغ چمنی، پرژکتور، دورنازلی، لامپ LED مرغداری، ال ای دی، خورشیدی، سولار، انجام پروژه الکترونیک، طراجی و ساخت برد الکترونیک، مونتاژ برد، والواشر
1

چراغ های دفنی جهت نورپردازی فضای سبز و...کامل ضدآب و ضدضربه در وات های مختلف دارای افکت های نوری.موارد مصرف این لامپ ها در داخل استخر ها و حوضچه های آب و همچنین فواره ها و آبنما ها برای افزودن زیبایی محیط می باشد. و در انواع مختلفی از 9 وات تا 18 وات و 36 وات در رنگ بندی های مختلف تولید میشوند. از لحاظ حفاظتی دارای درجه حفاظتی IP 68 می باشند و انواع مدل های تک رنگ و 7 رنگ ساده، کنترلی و برنامه پذیر موجود می باشد.لازم به ذکر است که به دلیل ضد آب بودن این لامپ ها در هر مکانی از استخر با هر طراحی میشود از این لامپ ها استفاده کرد.در این محصول رنگ نور و زاویه پخش نور قابل انتخاب بوده و بسته به هدف نورپردازی قابل طراحی و تولید است. چراغ آبنمای LED قابلیت کنترل توسط سیستم کنترل نورپردازی دیجیتال را داراست و به این واسطه طیف وسیعی از رنگ ها و جلوه های نوری، قابل دستیابی خواهند بود. علاوه بر قابلیت های مذکور این محصول با بازده نوری بالا، طول عمر بسیار بالا و سهولت در نصب و راه اندازی راهکاری مطمئن جهت اجرای پروژه های نور پردازی آب نما می باشد.

این محصول برای نورپردازی محوطه کنار ساختمانها و تالارها و زیر پلهای داخل شهری طراحی شده است. بدنه مستحکم و ضد آب، روشنائی زیاد و پرتاب نور بلند، و امکان تولید جلوه های نوریپردازی RGB از ویژگی این محصول است.دارای HiPower LED دارای لنز مناسب برای پرتاب نور روی دیوارهای بنا ، درختها ،باغچه ، استخر و ...

حیاط و یا محوطه خارجی پارکینگ خانه خود را می توانید با استفاده از این لامپ های زیبا روشن کنید. همچنین می توانید در بالای مبلمانی که در باغ و باغچه قرار داده اید هم یک لامپ نصب کنید تا هم محوطه مورد نظر روشن شود و هم کل فضا صمیمی تر به نظر برسد. شاید در نگاه اول طراحی لامپ قدری کلیشه ای و سنتی به نظر برسد، اما روکش حباب آن رزینی است و در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی دارای مقاومت بالایی می باشد. چراغ های زیر آب بایستی با ولتاژ 12 یا 24 ولت کار کنند که با توجه به پائین بودن ولتاژ جهت استفاده در بدنه استخر مناسب است. جنس این گونه چراغ ها استیل یا دایکاست می باشد.

کاربری چراغ نورپردازی ,موقعیت نصب در کف یا دیواره طراحی شده در ولتاژ کاری 12 ولت جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی

انواع چراغ دفنی محوطه 12 ولت و 220 ولت - 100% ضد آب چراغهای IP68 استخری مولتی کالر و تک رنگ طراحی و تولید انواع چراغهای خاص بر اساس سفارش.

پاسخ در 21 مهر 1397  17:26
سام الکتریک پرژکتورهای LED-SMD-COB، « » چراغ های سقفی سیلندری LED-COB، « » چراغ های دکوراتیو «، » پانل لایت - لایت استون «، » چراغ های دفنی ، وال واشر «، » چراغ های آب نما و استخری «، » ریسه نواری SMD، « » ریموت کنترل روشنایی «