آشنایی با ورمی کمپوست

0

ورمی کمپوست چیست؟ 

پرسش در 2 آذر 1395  12:17
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

3 جواب

2

ورمی کمپوست فرآیندیست از تبدیل پسماند غذا به یک کود غنی با استفاده از تجزیه طبیعی و کرم هایی مثل کرم قرمز. این فرآیند در درون ظرفی با دمایی مشخص انجام می‌شود که به آن مزرعه کرم گفته می‌شود. این ظرف یک اکوسیستمی است که با سوراخ هایی که در کف آن قرار دارند، تهویه می‌شود. چنانچه این مزرعه کرم از تعادل خوبی برخوردار باشد و به درستی ساخته شود باید طی انجام فرآیند همیشه کمپوست تازه تولید کند.

کرم ها

این کرم ها هستند که کل این سیستم را به وجود می‌آورند. آنها تمام پسماند غذایی که بهشان داده می‌شود را می‌خورند و سپس دفع می‌کنند که این همان کمپوست تصفیه شده است. کرم ها می‌توانند فرار کنند و یا با کمپوست پراکنده شوند.

پسماند غذا

هرگونه پسماند غذا یا سبزی برای کمپوست مناسب است. به سادگی آنها را روی سطح، زیر کاور پخش کنید، چرا که کرم ها به طور طبیعی برای پیدا کردن غذا به روی خاک می‌آیند. می‌توانید کلسیم هم به غذا اضافه کنید ولی نه از فضولات حیوانی چرا که آنها زود فاسد می‌شوند و آفت ها رو جذب خود می‌کنند که این اصلا برای گیاه شما خوب نیست.

بستر سازی

این بستر می‌تواند از روزنامه های پاره شده، مقوا، کود کشاورزی و یا خزه تورب درست شود. کرم ها بستر را می‌خورند ولی بعضی از آنها را با سرعت کمتری مصرف می‌کنند.

رطوبت

کرم ها از طریق پوستشان تنفس می‌کنند پس باید پوستشان مرطوب باشد. اگر بستر از رطوبت کافی برخوردار باشد کل ظرف مرطوب می‌ماند ولی بعضی اوقات لازم است که کمی آب پاشی کنید برای بالاتر بردن سطح رطوبت. وقتی سطح رطوبت پایین باشد اولین نشانه آن فرار کرم ها برای پیدا کردن شرایطی بهتر است.

دما

کرم ها دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین را نمی‌توانند تحمل کنند. سعی کنید دما را بین 75-55 درجه حفظ کنید. برای اینکه همه چیز به آرامی پیش برود ظرفتان را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید و از یخ زدن آن هم جلوگیری کنید.

برداشت کود

از دو روش برای جمع کردن کود استفاده می‌شود.

1. برداشت مستقیم از ظرف

2. روش نردبانی

در این روش شما ظرف بالایی را از غذا پر کنید وقتی همه محتوای سطل پایینی به کمپوست تبدیل شد، کرم ها برای پیدا کردن غذا به طرف ظرف بالایی می‌روند. بدین شکل ظرف پایینی خالی می‌شود و شما می‌توانید به راحتی کود‌ها را جمع اوری کنید.


پاسخ در 2 آذر 1395  12:34
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی
1

تولید ورمی کمپوست، فرآیندی نیمه هوازی است(حدود 80% رطوبت) که توسط گونه ای خاص از کرم ها، باکتری ها و اکتینومیست ها انجام می شود. محصول این فرآیند که از بستر رشد کرم بوده و پس از دفع مواد زائد از سیستم گوارشی کرم در محیط باقی می ماند، یک کود آلی است که یکی از غنی ترین کودهای شناخته شده در جهان است. ورمی‌کمپوست، مجموعه‌ای از فضولات کرم به همراه مواد آلی تجزیه شده و نیز اجساد کرم‌هاست که برای گیاه ارزش غذایی فراوانی دارد. در خاک های دارای مواد دفع شده توسط کرم ها، عناصری مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم 11-5 مرتبه بیشتر از خاک های بدون کرم است.

پاسخ در 25 بهمن 1395  10:02
شرکت خاک سبز موزی چال کرسام خاک آب بندان، کمپوست جنگلی، کمپوست گوگردی، ورمی کمپوست، کودهای آلی گرانوله گوگردی، کودهای آلی گرانوله فسفاته، اسید هیومیک، انواع کودهای دامی، انواع کودهای کامل NPK، میوه بلوط ، شاه بلوط، گل ها و گیاهان دارویی
0

ورمی کمپوست در واژه ورمی به معنی کرم و کمپوست به معنی پوسیده است . کودی که بوسیله کرم خاصی کمپوست میگردد .

مشاوره تولید از صفر تا صد 

با خرید تضمینی کود تولید شده

با ماتماس بگیرید 

09152293912

فرخاری 


پاسخ در 9 آذر 1399  19:54
شرکت تعاونی مفتخران آبادی کود ورمی کمپوست، کرم ایزینیافتیدا، مشاوره و راه اندازی، کرم خشک، سرند دوار، آموزش تولید کود بیولوژیک، خراسان مشهد، کود سبدی، خرید و فروش کود، خرید و فروش کرم، کرم ارزان شد، آموزش ورمی کمپوست، ورمی تلگرام، حسین فرخاری، شریفی، کارآفرینی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط