0
چگونه یک گل مناسب انتخاب کنیم؟
پرسش در 6 خرداد 1396  09:06
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

بطور کلی گیاهان گلدار به دو دسته تقسیم می‌شوند، سالانه و چندساله. فرقی نمی‌کند کدام دسته را انتخاب می‌کنید ولی باید به نیازهای زراعی آن توجه کنید، همچون میزان نور و آب. مثلا گیاهان آفتاب دوست در سایه شادابی خود را ازدست می‌دهند و گیاهان سایه دوست در آفتاب، شاداب نیستند. آب دادن به گیاهان هم متفاوت است برخی به میزان بیشتری آب نیاز دارند و برخی تحمل تشنگی بالاتری دارند.

بهتر است نوع گیاهی را که انتخاب می‌کنید با شرایط باغچه شما سازگار باشد و نیازهای زراعی یکسانی داشته باشند.



1. گیاهان سالانه

همانطور که از اسمش پیداست فقط برای یک سال گل می‌دهند، سرعت گل دهی و رشد بالایی دارند، اکثرا با هر شرایط آب و هوایی سازگارند و بسیار مناسب پر کردن فضاهای خالی هستند ولی چون طول عمرشان تنها یک فصل است باید هر سال آنها را جایگزین کرد.

سالانه ها به دوصورت فروخته می‌شوند، سالانه فصل گرم و سالانه ی فصل سرد. فصل سردی ها در بهار رنگ به خود می‌گیرند و اغلب در هوای معتدل زمستانی گل می‌دهند. مانند گل نخود معطر و بنفشه فرنگی. بهتر است این دسته از گیاهان را در مناطقی که آب و هوای معتدل دارند در اواخر پاییز بکارید تا در زمستان گل دهند و یا در اواخر زمستان تا در بهار شکوفا شوند و در آب و هوای سرد به محض آماده بودن زمین برای کاشت اینکار را انجام دهید.

سالانه‌های فصل گرم در اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز گل می‌دهند مانند گل آفتاب گردان. چون این گیاهان نمی‌توانند سرمارا تحمل کنند باید در فصل رشد کاشته شوند. این نوع گیاهان را در آب و هوای سرد تر هنگامیکه خطر یخ‌زدگی از بین رفته باشد، می‌کارند، همچنین به دلیل رشد سریعشان به مواد غذایی بیشتری در فصل رشد نیاز دارند. هنگام کاشت از کود شیمیایی کامل استفاده کنید و اگر زمستان معتدلی دارید هنگام رشد گیاه و در اواخر تابستان یک کود شیمیایی نیتروژنی به آن اضافه کنید و اگر زمستانی سرد دارید موقع شروع گل دادن اینکار را انجام دهید.

برای خرید گیاهان سالانه آنهایی را انتخاب کنید که کوچکتر، شاخ و برگ بیشتر و پر رنگ‌تر، تعداد گل کمتر و رشد ریشه مناسبی دارند .

2. گیاهان چندساله

می‌توان این گیاه را سالها نگه داشت. سرعت رشدشان نسبت به سالانه‌ها کمتر است و اغلب یک سال یا بیشتر برای رشد کامل‌شان زمان می‌برد. در فصل خاموشی یا استراحت، کامل ناپدید می‌شوند و مجدد رشد می‌کنند. بهترین فصل کاشت آنها اوایل بهار و پاییز است. برای گل دادن در تابستان و پاییز باید آنها را در اوایل بهار بکارید و هنگام کاشت از کود شیمییایی استفاده کنید و در هر فصل بهار، کود شیمیایی غنی شده با نیتروژن به آن اضافه کنید.

فراموش نکنید هر موقع این گیاه را خریداری کردید آن را بکارید و تا فصل بهار بعدی صبر نکنید.

گیاهان بزرگتر خیلی زود ظاهر زیبا پیدا می‌کنند ولی اندازه کوچکتر، داشتن رنگ خوب و تعدا گل کمتر، انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.

پاسخ در 6 خرداد 1396  09:56
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی