آموزش ساخت شمع تزئینی

1

چگونه در خانه شمع تزئینی و رنگی درست کنیم؟

پرسش در 8 خرداد 1396  08:09
بازار برق عرضه انواع شمع های تزئینی وشمع های فانتزی شمع ، شمع استوانه ای ، شمع فانتزی، شمع توپی ، شمع شناور ، شمع گل ، شمع کریسمس ، شمع عددی ، شمع عروسکی، شمع سال

2 جواب

1

آموزش شمع فانتزی

برای این کار نیاز به مواد و تدارکات زیادی ندارید. فقط کافی ست مقداری پارافین جامد یا مات، فیتیله و یک قالب شمع داشته باشید. می توانید از قالب های ساده ای مثل شیشه سس یا مربا و یا حتی قوطی های آب میوه استفاده کنید.

وسایل شمع سازی

برای شروع باید پارافین را در یک ظرفی که نمی خواهید از این به بعد از آن استفاده کنید ذوب کنید البته باید به این نکته توجه کرد که برای ذوب کردن پارافین باید از روش بن ماری استفاده کنید. پس یک ظرف را از آب پر کنید وقتی به جوش آمد پارافین را که از قبل با چاقو خرد کرده اید در یک ظرف جداگانه روی آب در حال جوش بگذارید تا ذوب شود.

گرم کردن پارافین به روش بن ماری

موقع ذوب شدن پارافین این نکته خیلی مهم است که دمای آن بالاتر از 90 تا 100 درجه سانتی گراد نرود چرا که در این صورت ممکن است پارافین خراب شود و کیفیت شمع پایین بیاید. برای این کار باید داخل پارافین دما سنج بگذاریم تا دمای آن بالاتر نرود یا اینکه می توانیم مدام آنرا با قاشق هم بزنیم و به محض اینکه پارافین ذوب شد آنرا از روی حرارت برداریم. اگر می خواهید شمع رنگی داشته باشید در این مرحله می توانید رنگ مورد نظر خود را به پارافین اضافه کنید و مخلوط کنید .

شمع سازی حرفه ای

حالا به مرحله نهایی شمع سازی رسیده اید که مهمترین و حساس ترین مرحله در ساخت شمع فانتزی است چرا که در این مرحله است که شما می توانید نوع شمع خود را اعم از شمع ژله ای یا شمع یخی و ... تعیین کنید . ولی ما در این آموزش از پارافین بدون رنگ و به صورت ساده استفاده کردیم.

حالا وقت آن است که قالب شمع را با سلیقه خود آماده کنید. قالب باید کاملا تمیز و خشک باشد. سپس فیتیله را به اندازه دو برابر قد شیشه ببرید و آنرا با استفاده از چسب حرارتی یا یک تکه چسب کاغذی به ته قالب بچسبانید تا کاملا فیکس شود. بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس شود در اینجا از یک چوب بستنی که وسطش سوراخ شده استفاده می کنیم و فیتیله را از سوراخ رد می کنیم .

حالا وقت آن است که پارافین ذوب شده را در قالب بریزید و منتظر بمانید تا خنک شود. مراقب باشید که برای خنک شدن شمع، آنرا در یخچال و فریزر نگذارید چون در این صورت به آن شک وارد می شود و ترک می خورد.

شمع آرائی در منزل

بعد از خشک شدن می توانید اضافه ی فیتیله را با قیچی ببرید.

شمع های زیبا

شمع شما به همین راحتی آماده شد. حالا می توانید مدل شمع های جدید را خودتان بسازید و تزئین کنید که البته آموزش تزئین شمع اعم از تزئین شمع با مروارید، تزئین شمع با گل های خشک و ... بسیار مفصل است و در این مقاله نمی گنجد.


پاسخ در 8 خرداد 1396  08:09
بازار برق عرضه انواع شمع های تزئینی وشمع های فانتزی شمع ، شمع استوانه ای ، شمع فانتزی، شمع توپی ، شمع شناور ، شمع گل ، شمع کریسمس ، شمع عددی ، شمع عروسکی، شمع سال
0

سلام دوست عزیز

برای درست کردن شمع های تزئینی خیلی راحت شروع کنید و در صورتی که شرایطی که در نظر داشتید براورده شد گسترش دهید.

شما از شیشه های مربا یا موارد مشابه یا قالبهای کوچک شیرینی و... استفاده کنید. 

برای فیتیله از ریشه های فرش هم میتونید استفاده کنید که بهترین نوع فیتیله هم است. 

برای رنگ از مداد رنگی که در منزل بلااستفاده دارید استفاده کنید. 

500 گرم پارافین تهیه کنید و در ظرفی قرار دهید و با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. 

مداد رنگی رو در پارافین ذوب شده بگذارید و هم بزنید که کامل باز بشه و پارافین رنگی بشه. 

در یه قالب که در ابتدا خدمتتون عرض کردم فیتیله رو در وسط قرار بدید و با گیره لباس مهار کنید که دقیق وسط باقی بمونه و پارافین رنگی ذوب شده رو تزریق کنید داخل قالب

اجازه بدید پارافین ببنده و اگر بعد بسته شدن پارافین وسط شمع نشست کرد مجدد مقداری اضافه کنید که نشست شمع از بین بره. 

بعد 2ساعت میتونید شمع رو از قالب در بیارید یا استفاده کنید. 

خیلی راحت با مواردی که در منزل دارید میتونید درآمدزایی کنید. 

با مجموعه بزرگ کاریزما کیا اشنا بشید که با صنعت اصولی شمع بیشتر اشنا بشید. 

با تشکر 


پاسخ در 14 ارديبهشت 1400  01:50
شرکت کاریزما کیا نگین شرق اعطا نمایندگی، تنوع تولید بیش از 200 مدل