0

ضخامت سنج رنگ چیست؟

پرسش در 8 خرداد 1396  08:57
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

0

اندازه گیری ضخامت رنگ با دستگاه های دیجیتال با تکنیک مگنت یا ادی کارت که برای تست رنگ بر روی آلومینیوم (NFE) استفاده میشود .

شرکت Defelsko امریکا بهترین سازنده دستگاه های تست رنگ در دنیا میباشد که محصولات آنها را شرکت پترو پژوهش خاورمیانه به فروش میرساند 

پاسخ در 13 تير 1396  11:25
شرکت فنی و مهندسی پترو پژوهش خاورمیانه(سهامی خاص) فروش تجهیزات بازرسی غیر مخرب NDT، تجهیزات آزمایشگاه جوش ، تجهیزات بازرسی رنگ و پوشش، تجهیزات بازرسی چشمی ویدئو برسکوپ، دستگاه عیب یاب اولتراسونیک ، تجهیزات تست جریان گردابی، تجهیزات بازرسی رنگ و روکش ، تجهیزات رادیوگرافی-رادیومتر، دستگاه صافی سنج و زبری سنج ، ضخامت سنج اولتراسونیک، دستگاه یوک و تجهیزات تست mt، تجهیزات تست بتن-آرماتور یاب، ضخامت سنج رنگ ، تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه جوش پایه 1، 2 و 3، اسپری ترک یابی PT و MT، چکش اشمیت
0

ضخامت سنج رنگ وسیله‌ایی است برای اندازه گیری ضخامت رنگ خشک. اندازه این ضخامت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اندازه گیری‌ها در صنعت روکش، کیفیت، فرایند و هزینه‌های مربوط به آن بشمار می‌رود.

چگونه ضخامت رنگ خشک را اندازه گیری می‌کنند؟

DFT یا همان ضخامت رنگ خشک را به دو روش اندازه گیری می کنند:

1.destructive  (مخرب): در این روش روکش  با کاتر بریده می شود.

2.non-destructive (غیر مخرب): در آن از تکنیک‌های مغناطیسی، القای مغناطیسی و eddy current (جریان گردابی) بدون آسیب رسانی به پوشش و پایه استفاده می‌شود. این روش برای سطوح استیل مغناطیسی، استیل ضدزنگ و یا آلومینیوم کاربرد دارد. القای الکترو مغناطیسی، مناسب پوشش‌های غیر مغناطیسی به روی پایه‌های آهنی مانند استیل است و جریان گردابی، برای پوشش‌های نارسانا به روی پایه‌های فلزی غیر آهنی استفاده می‌شود.


در روش non-destructive برای تست رنگ خشک می‌توان هم از ضخامت سنج‌های دیجیتالی و هم مکانیکی استفاده کرد. نوع دیجیتالی برای اندازه گیری‌های دقیق و قابل اطمینان ضخامت پوشش به روی هر پایه‌ایی چه آهنی و چه غیر آهنی استفاده می‌شود و الکومتر مکانیکی را بیشتر در جاهایی که احتمال انفجار یا اشتغال وجود دارد استفاده می‌کنند.

میزان دقت ضخامت سنج رنگ چقدر است؟

الکومترها یا از دقت خیلی بالا یا متوسط برخودارند. هرچه قیمت آنها بیشتر باشد، میزان دقت بالاتری هم دارند. عوامل دیگری همچون مهارت و دانش اپراتور هم می‌تواند به روی دقت آن تاثیر بگذارد.

چرا باید الکومتر را قبل از تست درجه بندی کرد؟

درجه الکومتر از عوامل زیادی تاثیر می‌پذیرد. عواملی همچون نوع  و شکل متریال و سطح پایه ی فلز. مثلا یک درجه تنظیم شده برای ورق فولاد خفیف ممکن است مقدار متفاوتی را برای همان ضخامت از پوشش، به روی یک فولاد کربن بالا نشان دهد. برای غلبه بر این مشکل اکثر الکومترها مجهز به ویژگی‌هایی هستند که به شما این امکان را می‎دهد تا برای انجام هر نوع کاری، یک درجه یا اندازه مشخصی را قرار دهید تا با اینکار میزان دقت بالاتر رود. همچنین با تنظیم الکومتر طبق شرایط متداول کاری که انجام می‌دهید می‌توانید باعث کاهش یا از بین رفتن میزان خطا شوید.

پاسخ در 8 خرداد 1396  09:10
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط