آشنایی با انواع فیلترهای استخر

0
انواع فیلتر های استخر کدامند؟
پرسش در 8 خرداد 1396  10:26
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

مدل‌های مختلفی از فیلترهای استخر وجود دارد که در اینجا سه مدل رایج آن را معرفی می‌کنیم:


1. فیلتر های کارتریج

این فیلترها ارزان‌تر از فیلترهای دیاتومه و گران‌تر از فیلترهای شنی هستند. نگهداری و شستشوی آن به سادگی و با کمترین میزان آب میسر است. همچنین این فیلترها برای کارکردن به فشار آب کمتری نسبت به دو نوع دیگر نیاز دارند و بنابراین فشار کمتری هم به پمپ وارد می‌شود.

یک فیلتر کارتریج معمولی دارای سه یا چهار فیلتر یا کارتریج است. کارتریج‌ها معمولا از کاغذ یا پلی استر ساخته می‌شوند. بهتر است دوبار در فصل‌، کارتریج‌ها را در آورده و آن را با شلنگ آب تمیز کنید و اگر خوب تمیز نشد آن را می‌توانید در یک شوینده ی ملایم قرار دهید و بعد خوب آبکشی کنید. و یا اینکه کلا کارتریج را عوض کنید.


2. فیلتر دیاموته یا DE

فیلتر دیامونه ذراتی به کوچکی 3 میکرون را هم به خود جذب می‌کند. نحوه کار این فیلتر بدین گونه است که آب از ته فیلتر عبور کرده و به طرف تعدادی از سوراخ‌های فیلتر که هرکدام پوشیده شده از دیاموته و پودر بسیار لطیفی از جنس پلانکتون فسیل شده هستند، بالا فرستاده می‌شوند.

با اینکه این نوع فیلتر بسیار کارآمد است ولی به چند دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای استخرهای خانگی نیست. چرا که هم بسیار گران است و هم نگهدار‌یش سخت. تنها برای تمیزکردنش به 1800 لیتر آب نیاز است.

3. فیلترشنی

فیلترهای شنی به دلیل داشتن حجم بالایی از شن از اندازه بزرگتری نسبت به دو نوع قبلی برخوردارند. این فیلتر تقریبا ذراتی به کوچکی 25 میکرون را خذف می‌کند. مخزن آن از جنس فلز یا پلاستیک است که آب درون آن وارد شده و با فشار به روی شن‌ها پاشیده می‌شود و از نزدیکی کف مخزن بیرون می‌رود. تنها مشکل این فیلترها نگهداری آن است، هفته ایی یک بار یا بیشتر باید شسته شود و برای شستشوی معکوس هم مقدار زیادی آب لازم دارد.


پاسخ در 8 خرداد 1396  10:48
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی