راهنمای خرید اسکنر عکس

0

چگونه یک اسکنر عکس انتخاب کنیم؟

پرسش در 9 خرداد 1396  09:21
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

اگر عکس‌های قدیمی زیادی دارید که می‌خواهید همه ی آنها را نگه دارید، و یا با دوستان و اقوام به اشتراک بگذارید بهتر است از یک اسکنر خوب استفاده کنید. در اینجا ما در انتخاب یک اسکنر خوب، به شما کمک خواهیم کرد.

1. انواع اسکنر

اسکنرهای تخت که بیشتر مناسب افراد معمولی و غیرحرفه‌ایی است، هم از محبوبیت بالا و هم قیمت مناسبی برخوردار است. ولی برای عکاس‌ها و افراد حرفه‌ایی اسکنرهای فیلم، با وضوح تصویر بالاتر که قیمت بیشتری هم دارند پیشنهاد می‌شود.

2. میزان وضوح تصویر

برای استفاده‌ی کلی تمام عکس‌ها به خوبی با وضوح تصویر 300dpi اسکن می‌شوند. بیشترین میزانی که ممکن است شما نیاز داشته باشید، 1200dpi است. برای بزرگتر کردن عکس هم به وضوح تصویر 3200dpi یا بیشتر و برای ایمیل و فرستادن عکس با اینترنت هم به وضوح تصویر کمتری نیاز است.

3. مقدار رنگ

اسکنرها با عمق رنگ مختلفی کار می‌کنند که به آنها bit depth  گفته می‌شود. برای استفاده‌های کلی، 24 بیت و کیفیت بالاتر 30 بیت مناسب است. برای عکس‌های مونو کروم یا سیاه و سفید هرچه bit depth بیشتر باشد، تصیویر بهتری خواهید داشت. بطور کلی بهتر است چه برای عکس‌های سیاه و سفید و چه رنگی bit depth  بالاتری در نظر بگیرید.

4. سرعت

اگر زیاد عکس اسکن می‌کنید، اسکنری انتخاب کنید که سرعت بالایی داشته باشد تا در زمان شما هم صرفه جویی شود.

5. بودجه

اسکنرها قیمتهای مختلفی دارند که انتخاب آنها بستگی به میزان بودجه و نوع نیاز شما دارد.

6. آزمایش کردن اسکنرها ی مختلف

با اینکه خواندن ویژگی‌های هر اسکنر اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، ولی بهترین روش برای مطمئن شدن از انتخاب درست، آزمایش کردن اسکنرها قبل از خرید است.


پاسخ در 9 خرداد 1396  09:31
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی