راهنمای خرید شیر آب آشپزخانه

0
چگونه شیر آب آشپزخانه مناسب انتخاب کنیم؟
پرسش در 3 آذر 1395  11:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

امروزه شیرآلات در مدل‌ها و رنگ‌های بسیار جذابی در بازار وجود دارد که ممکن است برای خرید بسیار وسوسه انگیز باشند. انتخاب یک شیر آب برای آشپزحانه بسیار مهم است چرا که علاوه بر زیبایی، باید ازدوام، ایمنی و قیمت مناسبی هم برخوردار باشد.



انواع شیر آب آشپزخانه

به طور کلی شیر آب‌ها در سه نوع اصلی ساخته می‌شوند.

1. شیرآلات تک اهرمی که پرطرفدارترین آنها هستند و به خاطر تک اهرمی بودن و امکان کنترل با یک دست، بسیار پرکاربرد هستند.

2. دو اهرمی. از این مدل بیشتر در حمام و کمتر در آشپزخانه استفاده می‌شوند.

3. شیر اب های جدا از هم، که در این مدل لوله اصلی آب و دو اهرم گرم و سرد، با فاصله از هم قرار می‌گیرند.

باتوجه به انواع مختلف، حتما قبل از خرید، مطمئن شوید که شیر آب مورد نظر مناسب سینک شماست و نیازی به تغییر در سینک نخواهد بود.


جنس و روکش شیرآلات

اکثر شیرآلات، برنجی هستند با روکش‌های مختلف که ظاهری متفاوت به آنها می‌دهد. نحوه ساخت آنها هم به صورت ریختگری و ماشین کاری است. چون که برنج از مس و روی و سرب تشکیل شده، در شیرآلات برنجی احتمال نفوذ مقدار کمی از سرب در آب وجود دارد که برای کاهش این میزان سازندگان شیر آلات برنجی مجاز به استفاده از بیش از %8 سرب، نیستند.

روکش شیرآلات معمولا شامل کروم پولیش شده، برنج بسیار براق و جلا داده شده، آبکاری طلا و کوتینگ پودری تزیینی مانند رنگ های سفید، سیاه، قرمز و خاکستری است.  بسیاری از سازنده‌ها از ترکیب رنگ‌ها هم استفاده می‌کنند مثلا به بدنه آن یک رنگ می‌زنند و سپس آن را با رنگ های تزیینی دیگری می پوشانند که باعث طول عمر بیشتر آن هم می‌شود. برخی از شیرآلات هم از قیمت بالایی برخوردارند که علت آن معمولا استفاده از روکش های بهتریست که هم باعث زیباتر شدن و هم بادوام‌تر شدن آنها می‌شود. 

پاسخ در 3 آذر 1395  12:00
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی