0

 چگونه لنزچشم انتخاب کنیم؟

پرسش در 6 آذر 1395  16:48
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

استفاده از لنز بسیار ساده است اما اگر در انتخاب آنها اشتباه کنید باعث بروز مشکلاتی خواهد شد پس بهتر است قبل از خرید، با انواع آنها و فواید و معایبشان آشنا شوید.


1.لنزهای نرم

که انواع مختلفی دارند مانند: لنزهای طولانی مدت، سیلیکنی، رنگی و لنزهایی که باید هرچند وقت یکبار عوض شوند. گذاشتن لنزهای نرم ساده تر از لنزهای سخت است.

دوام لنزها و مدت زمان استفاده از آنها متفاوت است، مثلا لنزهای یک بار مصرف دو هفته‌ایی یا دو ماه و لنزهای یک بار مصرف روزانه که قیمت بالاتری هم دارند.

مقاوم بودن در مقابل اشعه UV برای کسانی که زیاد در معرض نور خورشید قرار دارند اهمیت دارد. به همین خاطر قبل از خرید حتما با چشم پزشک خود مشورت کنید و لازم است بدانید که همه ی لنزهای نرم این ویژگی را ندارند.

معایب لنزهای نرم

1. جذب آلاینده های محیطی

 2. جذب لوسیون وصابون دست

 3. پاره شدن


لنزهای سخت RGP

این لنزها بنابر دلایلی نسبت به لنزهای نرم از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. دلایلی همچون زمان بر بودن عادت کردن به این لنزها، در آمدن آن از چشم در طی فعالیت های فیزیکی و احتمال نفوذ گرد و غبار و خرده در زیر آن.

و اما نکات مثبت این لنزها، دید بهتری نسبت به لنزهای نرم دارند، بیشتر مناسب کسانی است که قوز قرنیه دارند و یا چشمانشان آستیسکمات است و همچنین کسانیکه نیاز به عینک های دو کانونه دارند.

لنزهای هیبریدی

این لنزها ترکیبی از لنز سخت در مرکز و لنز نرم در اطراف خود است. برای درمان نزدیک بینی و دور بینی، آستیکمات، پیر چشمی و قوز قرنیه می‌تواند استفاده شود. بیشتر کسانیکه نیازمند داشتن لنز سخت هستند، استفاده از این لنزها را ترجیح می‌دهند.

در نظرگرفتن نیازها

شامل مراجعه به یک چشم پزشک، تعیین مدت زمان استفاده از لنزها، آشنایی با نحوه استفاده و مراقبت از آنها که شامل تمیز و ضدعفونی کردن لنزها بعد از در آوردن است. همچنین باید همیشه دستان خود را با یک صابون ملایم بشورید و خشک کنید، جای لنزها را هم هرروز تمیز کنید و هر سه ماه آن را عوض کنید. ناخن های خود را کوتاه نگه دارید و هرگز زمانیکه لنز دارین از اسپری مو استفاده نکنید. قبل از آرایش کردن لنزهای خود را بگذارید، با لنزها نخوابید و در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک تماس بگیرید. 

پاسخ در 6 آذر 1395  16:57
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی