عامل مهم در آبکاری فولاد و گالوانیزه گرم برای تولید سینی کابل

‎−1

عامل مهم در آبکاری فولاد و گالوانیزه گرم برای تولید سینی کابل چیست؟


پرسش در 30 آبان 1396  12:35
تیک تولید کننده سینی نردبان کابل گالوانیزه لوله برق سینی کابل برق، نردبان کابل لدری، لوله گالوانیزه گرم برق، گلند کابل ، لوله خرطومی فلکسی، جعبه تقسیم، پریز کف خواب دفنی، ترانکینگ، هدبوشینگ لوله برق، بست اسپیت، بست چنگالی، سی چنل، قوطی کلید پریز فلزی

2 جواب

1

در صورتی ‌که قسمت کوچکی از قطعه قبل از انجام فرآیند گالوانیزه دچار آسیب شده باشد، با شروع فرآیند گالوانیزه آن قسمت خودبه‌خود ترمیم می‌شود و لایه‌ای محافظتی بر روی آن قرار می‌گیرد. اگر به کمک فرآیند گالوانیزه قطعه مورد نظر خود را آبکاری کنید، خواهید دید که هیچ قسمتی از قطعه از دست مواد مذاب مورد استفاده در امان نمی‌مانند. در این نوع گالوانیزه، مواد به حفره‌ها، گوشه‌ها و قسمت‌های غیرقابل دسترس نفوذ کرده و آن ها را در مواد آبکاری غوطه‌ور می‌کند.

این موضوع سبب می‌شود تا هر یک از قسمت‌های قطعه، حتی قسمت‌های ریز آن در برابر رطوبت و اکسیژن هوا مقاومت نشان دهند و زنگ نزنند. پس از اتمام عملیات گالوانیزه گرم، هیچ‌گونه پیچیدگی در بازرسی محصول نهایی وجود نخواهد داشت. کارشناسان می‌توانند با یک نظر قطعات معیوب را شناسایی و قطعات دیگر را به ایستگاه کاری بعد بفرستند.


پاسخ در 27 دی 1401  01:02
سینی کابل و نردبان کابل الوند سینی کابل، نردبان کابل، زانوئی سینی کابل، سه راهی سینی کابل، چهار راهی سینی کابل، تبدیل سینی کابل، رابط سینی کابل، براکت سینی کابل، پیچ و مهره سینی کابل، ساپورت سینی کابل، درب سینی کابل، بست سینی کابل، زانوئی عمودی سینی کابل، زانوئی افقی سینی کابل، زانوئی خارجی سینی کابل، زانوئی داخلی سینی کابل
‎−1

سایر عوامل تاثیر گذار در انجام فرآیند گالوانیزه :

مطالعه این مطلب ، برای آبکاری سینی کابل های گالوانیزه گرم کاربرد بسزایی دارد.

در فرایند گالوانیزه گرم عوامل متغیری از قبیل حرارت حمام مذاب روی و زمان غوطه وری تاثر بالایی در ایجاد کیفیت روکش روی دارند. دمای حمام مذاب روی باید در کوتاهترین درجه حرارت قابل قبول نگهداری شود در حرارت پایین تر از Dross و خاکستر کمتر ایجاد خواهد شد ، دمای لازم تقریبا بین 420 درجه تا 465 درجه سانتیگراد که با محاسبه نوع آبکاری متغییر می باشد. عمر حوضچه های مذاب در دمایی کم طولانی تر می شود لذا بعضی از تولید کنندگان سینی کابل گالوانیزه گرم برای کاهش هزینه آبکاری را در دمایی پایین انجام می دهند. لایه های آلیاژی در حرارت های بالا به سرعت تشکیل می شود و امکان دارد فازی از فازهایی آلیاژی اصلا ایجاد نشود و گاها لایه های آلیاژی کم می شود.

زمان غوطه وری بستگی به اجزا تشکیل دهنده فولاد و مقدار آن دارد. دمای فولاد یا (#سینی کابل_سرد_فابریک) باید در زمان غوطه وری قبل از اینکه آلیاژ شروع به تشکیل شدن نماید به درجه حرارت تقریب نقطه دوب روی لایه سطحی انجام گیرد.

کیفیت و کمیت پوشش گالوانیزه گرم و خوردگی آن حتی بروی سینی های کابل :

در دمای حمام مذاب روی فعل و انفعالات شیمیایی بین روی و آهن صورت می گیرد و در نتیجه یک سریی لایه های آلیاژی روی - آهن در سطح فولاد تشکیل می شود. میزان درصد آهن در الیاژ از لایه داخل به لایه های خارجی محصولی چون سینی کابل کمتر می شود.فاز های گوناگون لایه آلیاژ با درصد های احتمالی هر کدام از دو فلز روی و آهن در اشکال نمایش می شود.

در الیاژمجموعه ای از فلزات مختلف جمع می شود که قسمت عظیم آن ها همان روی ، آهن می باشد و سیستم مکانیزم تشکیل دهندگی آنها بسیار پیچیده می باشد. به هنگام خروج قطعات از حمام مذاب روی خالص در سطح بالایی فاز می نشیند که رنگ روشن و شفافی به خود گرفته و قطعه گالوانیزه گرم مشاهد می شود. دمای ایجاد شده حمام مذاب برای قطعات کوچکی همچون رابط سینی کابل ، زانویی سینی کابل ، براکت سینی کابل ، ساپورت سینی کابل ، رابط نردبان کابل ، ساپورت نردبان کابل ، براکت نردبان کابل ، زانویی نردبان کابل که بایستی هنگام خروج از حمام سانتریفیوژ شوند ، تا حدودا 560 درجه سانتیگراد انجام گیرد. برای ساخته شدن لایه های آلیاژی ، ضخامت پوشش گرم ، نمای ظاهری روکش و فرآیند شیمیایی لازمه بین روی و آهن عواملی متفاوت ، شامل اجزا تشکیل دهنده فولاد ، حرارت حمام مذاب رویی ، ناخالصیهای موجود در حمام و زمان غوطه وری در حمام تاثیر گذار است.

اجزا تشکیل دهنده فولاد ، از مهمترین پارامترهای است که فرآیند گالوانیزه گرم تاثیر بسزایی دارد می دانیم که فولاد یک اصطلاح کامل می باشد که درباره فلزات با بیان آهن بکار برده می شود و هر فولادی قابل اجرا می باشد. هر کدام از این فلزات چه بصورت سوا با بصورت ترکیبی تاثیر زیادی دارد با کیفیت گالوانیزه گرم دارد. اثر عناصر گوناگون موجود برای گالوانیزاسیون کردن فولاد به شیوه گرم در مطالب اینده ذکر خواهد شد.

پاسخ در 12 آذر 1396  16:41
تیک تولید کننده سینی نردبان کابل گالوانیزه لوله برق سینی کابل برق، نردبان کابل لدری، لوله گالوانیزه گرم برق، گلند کابل ، لوله خرطومی فلکسی، جعبه تقسیم، پریز کف خواب دفنی، ترانکینگ، هدبوشینگ لوله برق، بست اسپیت، بست چنگالی، سی چنل، قوطی کلید پریز فلزی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط