راهنمای انتخاب یک دوربین DSLR

0

چگونه یک دوربین DSLR انتخاب کنیم؟

پرسش در 12 آذر 1396  14:16
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

فرقی نمی‌کند که یک عکاس حرفه ایی باشید یا خیر، ولی حتما وقتی دنبال خرید دوربین یا تحقیق در مورد آن بودید، با اسم DSLR (digital single-lens reflex camera)، زیاد مواجه شدید. چنانچه برای خرید این نوع دوربین مصمم هستید، راهکارهایی را که برایتان درنظر گرفته ایم را حتما بخوانید تا بتوانید دوربین مناسبی را از میان تنوع زیادی که در بازار وجود دارد، انتخاب کنید.

1. اولین کار قبل از خرید دوربین، مشخص کردن هدف از خرید آن است.

2. بودجه ی خود را صرفا برای خرید بدنه ی دوربین درنظر نگیرید . فراموش نکنید که برای لوازم جانبی دوربین ، مانند لنز، باتری ، فیلتر، کارت حافظه ، کیف دوربین و تریپاد و چیزهای دیگر هم باید هزینه کنید .

3. اگر توانایی مالی دارید بهتر است دوربین جدید بخرید. ممکن است هزینه ی بیشتری داشته باشد ولی از خرید دوربین ارزانتر که به زودی باید با هزینه ایی جداگانه به روزرسانی شود، بهتر است.

4. چند مگاپیکسل بودن دوربین برای نوع کاربرد آن اهمیت دارد. بطورمثال اگر می خواهید از دوربین  برای کارهای حرفه ایی و چاپ با رزولوشن بالا استفاده کنید، بالاتر بودن مگاپیکسل برای دوربین ضروری است ولی برای عکس های خانوادگی یا ایمیل کردن، ضرورتی ندارد.

5. آیا به سنسور فول فریم نیاز دارید؟ بزرگ بودن سنسورها این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویری شبیه به فیلم های عکاسی قدیمی 35mm داشته باشید. این نوع سنسورها برای کارهایی با زاویه دید پهن مثل معماری یا منظره مناسب هستند.

6. فرمت دوربین را درنظر بگیرید. RAW فرمتی است که بیشتر افراد حرفه ایی ازآن استفاده می‌کنند، این فرمت می‌تواند فایل های بزرگ و با کیفیت بالایی بگیرد.

7. اندازه و وزن دوربین را هم چک کنید. مثلا اگر می‌خواهید دائم در سفر و حین دویدن یا راه رفتن عکس بگیرید، نوع سبکتر، بهتر است .

8. حتی اگر گمان می‌کنید هیچ وقت از قابلیت فیلم  HD استفاده نخواهید کرد، بدانید که داشتن چنین قابلیتی برای دوربین DSLR هیچ ضرری ندارد. ولی اگر به فیلم گرفتن نیاز دارید، حتما قابلیت های ویدئویی دوربین را چک کنید .

9. اگر یک لنز از یک مارک خاص دارید به این معنا نیست که آن را فقط برای همان مارک دوربین می‌توانید استفاده کنید. آداپتور هایی در بازار وجود دارند که به کمک آنها می‌شود مثلا لنز Nikon  را به روی دوربین Canon استفاده کرد.

10. برخی از مدل های دوربین با یکدیگر سازگاری دارند. بطور مثال، می‌توان برای هر دو از یک باتری یا شارژر مشابه استفاده کرد. اگر می‌خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید بهتر است قبل از خرید در این مورد تحقیق کنید.


پاسخ در 12 آذر 1396  14:23
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی