0

چگونه سینی کابل نصب کنیم؟

پرسش در 12 آذر 1396  14:25
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

سینی کابل جزء بسیار مهمی در تنظیم سیم‌ها در خانه یا محل کار هستند. همچنین مراکز داده‌ها  از سینی برای سامان دهی کابل ها استفاده می‌کنند. اگر خودتان بتوانید این سینی‌های کابل را راه اندازی کنید، هم در زمان و هم درهزینه ی خود صرفه جویی کرده اید .

تراز کردن سینی

تراز مناسب در تنظیم سینی بسیار با اهمیت است. سینی‌ها باید چنان به هم کیپ شوند تا هیچ فضایی برای درهم پیچیدن سیم‌ها نباشد. لبه های هر سینی را باید با لبه ی سینی بعدی هم تراز کنید. وقتی یک سینی را به سینی کوچک دوم وصل می‌کنید، لبه آزاد سینی را ببندید و از یک اتصال خوب برای فیکس شدن سینی استفاده کنید. اگر سینی بیش از حد کوچک است، لبه های آزاد دیگر آن راهم ببندید و یا برای نصب در جاهای باریک به جای سینی از قلاب و رابط های کابل استفاده کنید.

از اتصالات خوب استفاده کنید

استفاده از اتصالات خوب، مخصوصاٌ برای سیم کشی خانه یا محل کار، مانع اتصالی کردن سیم ها و آسیب رسیدن به سینی ها یا کابل ها می‌شود. اتصالی کردن سیم ها می‌تواند باعث آتش سوزی یا آسیب های دیگری هم شود. سعی کنید از اتصالات با کیفیت و متناسب با سیم استفاده کنید. دوشاخه و پریزها و همچنین اتصالات طراحی شده برای استفاده با کابل های مسی، متفاوت از کابل های فیبری هستند .

درصورت لزوم ، ساپورت ها را حذف کنید

بستن لبه های آزاد، به شما امکان بیشتری برای کار با اندازه های مختلف سینی را می‌دهد. همچنین شما می‌توانید، ساپورت‌های کناری را هم ببندید تا در صورت لزوم سینی‌ها را خم کنید. این کار باعث می‌شود تا شما دو ساپورت را در یک قسمت حذف کنید و بتوانید سینی را در اطراف میله‌های بالایی یا هر ساختار دیگری که مانع کارایی عادی سینی می‌شود را خم کنید. در بعضی از مراکز داده، شاید خم کردن سینی این امکان را فراهم کند تا بتوان چندین رَک ایستاده سروِر را  به یک یونیت منسجم وصل کرد. همیشه قبل از اتصال تجهیزات شبکه ایی، با استفاده از ابزار تست برق از کانکشن ها اطمینان حاصل کنید .

طرح های سقفی

در جاهاییکه ممکن است سینی های کابل به دیوار یا رَک های سروِر وصل نشوند، طرح های سقفی  لازم است . برای وصل کردن سینی‌ها به سقف به میله‌های بلند و اتصالات براکتی نیاز است . برای این کار هم از اتصالات متناسب با سیم و کابل باید استفاده کنید. دربیشتر تنظیمات به یک آچار قابل تنظیم برای بستن پیچ و مهره ها و محکم شدن سینی کابل به سقف، نیاز است و بعضی مواقع هم شاید نیاز به چسب اضافی برای اتصال میله های ساپورت به سقف یا یک ساختار مشابه وجود داشته باشد.

استفاده از برچسب

برای نصب سینی کابل، استفاده از برچسب ضروری است. قبل از قرار دادن کابل در سینی، هر سینی را با یک حرف که مشخص کننده ی نوع کابل و سیم درون آن است، و یک شناسه ی عددی، برچسب بزنید. شاید برخی از نرم افزار های مدیریت داده هم، به سادگی با این روش سیستم کابل ها را مدیریت کنند. برای نشان دادن نیاز اتصال کابل به دیگر اجزاء شبکه ایی، مانند سینی های سـِروِر و منابع برق اضطراری، از علامت دیگری به روی برچسب استفاده می‌شود.


پاسخ در 12 آذر 1396  14:37
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط