راهنمای انتخاب یک لنت ترمز مناسب

0

چطور لنت ترمز های خوبی انتخاب کنیم؟

پرسش در 12 آذر 1396  15:59
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

دیر یا زود، باید تصمیم بگیرید که ماشین شما به چه نوع تعمیراتی نیاز دارد، مخصوصا برای قسمت هایی از ماشین که مرتبا خراب می‌شوند. یکی از مواردی که برای حفظ ایمنی شما بسیار حیاتی است، ترمز و به طور خاص لنت ترمز و کفشک ترمز ماشین شماست . خوشبختانه گزینه‌های بسیار فراوانی از لنت ترمز و کفشک ترمز وجود دارد که می‌توانید بر اساس بودجه، نوع ماشین ورانندگی خود‌، یکی را انتخاب کنید.



1. انتخاب صحیح لنت ترمز وکفشک ترمز

• تمام ترمزها نیاز به یک ماده ی اصطکاکی نرم  دارند تا به ورق پشتی فلز قوی تر  متصل شوند. تولید کنندگان ترمز از دو روش برای اتصال مواد اصطکاک به ورق پشتی استفاده می‌کنند، اتصال با چسب یا پرچ کردن با پرچ های قوی .

• روش  بهتری برای اتصال مواد اصطکاکی وجود ندارد، ولی اتصال با چسب باعث می‌شود تا ترمزها اندکی طولانی تر شوند، چرا که هنگام از بین رفتن مواد اصطکاکی ، پرچ ها با پروانه یا کاسه ها تماس پیدا می‌کنند و زمانیکه که تقریبا فرسوده می‌شوند کمی صدای جیغ می‌دهند و این زمانی است که باید ترمزها را عوض کنید .

• ترمزهای  تعبیه شده به روی ورق پشتی، اگر پس از شنیدن صدای قیژ قیژ به سرعت عوض نشوند، معمولا پروانه یا کاسه های خود را خراب می‌کنند.

2. در هنگام انتخاب لنت ترمز و جنس آن، نیازهای رانندگی خود را در نظر بگیرید. مثلا؛

• میزان گرمای محل زندگی

• ترافیک

• شدت ترمزگرفتن ها بطور معمول

3. انواع لنت ترمز

• لنت ارگانیک، که به دلیل زود تمام شدنش، انتخاب مناسبی برای خودروهایی که زیاد در حال رفت و آمد هستند، نمی‌باشد

• لنت نیمه فلزی که در اکثر خودروهای جدید وجود دارد، طول عمر بالاتری دارد ولی پروانه و کاسه را زودتر خراب می‌کند .

• تمام فلزی، قدرت ترمز فوق العاده ایی دارد اما سریع تر پروانه و کاسه را خراب می‌کند. برای ماشین هایی که معمولا در جاده های کوهستانی تردد می‌کنند و یا  کارهای سنگینی مثل حمل تریلر انجام می‌دهند این لنت‌ها و لنت های سرامیکی بهتر هستند.

• لنت سرامیکی که گرانترین و دارای بیشترین طول عمر و ضمانت هستند. همچنین دما های خیلی بالا را به خوبی تحمل می‌کنند.

 4. کل سیستم ترمز را هنگامی که لنت ها تعویض می‌شوند چک کنید. چنانچه عمر خودروی شما بیش از 8 سال است، بهتر است  مایع ترمز قدیمی را از سیستم هیدرولیک خارج کنید تا رطوبت کمتر شود و ترمزها بهتر کار کنند .

تفاوت لنت ترمز و کفشک ترمز

لنت ترمز برای ترمزهای دیسکی که در اکثر محورهای جلوی اتومبیل و کامیون قرار دارند واز طرف دیگر کفشک ترمز برای ترمزهای کاسه ایی که اغلب روی محور عقب ماشین قرارگرفتند، ساخته می‌شوند .

چرا ترمز های دیسکی نسبت به ترمزهای کاسه ایی بهترند؟

از آنجایی که ترمزهای دیسکی به دلیل قرار گرفتنشان در قسمت جلویی ماشین، استرس بیشتری را تحمل می‌کنند، هم کیفیت و هم قیمت بالاتری نسبت به ترمزهای کاسه ایی دارند. همچنین ترمزهای دیسکی در مقایسه با ترمزهای کاسه ایی، کمی بیشتر گرما را تحمل می‌کنند در نتیجه در دمای بالا بهتر عمل می‌کنند.

نتیجه

لنت ترمزهای خیلی ارزان نخرید. لنت ترمزها نقش مهمی در حفظ جان شما دارند پس در انتخاب آنها دقت زیادی لازم است .


پاسخ در 12 آذر 1396  16:11
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی