0

کانترتاپ چیست؟

پرسش در 2 دی 1396  15:29
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

به طور کلی به سطح افقی که در آشپزخانه یا مکان‌هایی که در آن غذا آماده می‌کنند، دراتاق کار و سرویس‌های بهداشتی وجود دارد، کانترتاپ می‌گویند که اغلب در بالای کابینت ها نصب می شود و ارتفاع آن بر حسب نوع کاری که قرار است به روی آن انجام شود متغیر است. در اینجا به معرفی چند نوع کانترتاپ آشپزخانه می پردازیم.


کانترتاپ های فلزی آشپزخانه

مغازه‌های تخصصی می‌توانند به صورت سفارشی، کانترتاپ را به هر شکلی درست کنند. شما می‌توانید یک سینک یکپارچه را برای یک سطح بدون درز که به راحتی تمییز می شود انتخاب کنید. یا اینکه به آن نقطه یا رگه اضافه کنید. قسمت مخصوص خشک شدن ظرف‌ها را می توان شیب دار درست کرد تا آب به داخل سینک منتقل شود .

رایج ترین جنس‌ها در میان سایر فلزهای موجود در بازار، برای کانترتاپ های فلزی، استیل ضدزنگ و مس است که ضخامت های مختلفی دارند. هرچه ضخامت آنها بیشتر باشد، کم صدا تر و مقاوم تر در مقابل ضربه خواهند بود .

کانترتاپ سنگی

معمولا از سنگهای طبیعی با مقاومت بالا جهت کانتر تاپ استفاده می گردد

کانتر تاپ چوبی


کانترتاپ های استیل ضدزنگ

یک کانترتاپ از جنس استیل ضدزنگ، با اکثر لوازم خانگی‌های مدرن مانند یخچال و فریزر مطابقت می‌کند و می‌تواند انتخاب خوبی برای هماهنگی دکورها باشد. استیل ضد زنگ، بر خلاف سایر فلزات اکسیداسیون و پاتین ایجاد نمی‌کند و نیازی به پوشش دادن آن نیست. به سختی خش می‌افتد و در مقابل ضربه هم مقاوم است. این جنس از کانترتاپ، به صورت‌های مختلفی وجود دارد مانند براق ، مات و صیقل داده شده که می توانید هر کدام را که بیشتر با دکوراسیون شما سازگاری دارد انتخاب کنید.

کاننرتاپ های مسی

مس موجود دراین نوع کانترتاپ در اثر تماس با هوا و آب، اکسید می‌شود و به رنگ قهوه ایی تیره یا سبز تیره در می‌آید. می‌توانید آن را به صورت هفتگی پولیش کنید یا از همان ظاهر ظریف یا پاتین لذت ببرید. مس دارای خواص ضد باکتریایی است و برخی از مطالعات نشان دادند که مس می‌تواند باکتری E.coli را در عرض چند ساعت از بین ببرد ( E.coli می تواند تا یک ماه یا بیشتر اکثر کانترتاپ ها زندگی کند) . با این حال، مس براحتی دچار فرو رفتگی و خراش می‌شود.

کانترتاپ های رویی

این جنس قدیمی گاهی در خانه های روستایی و رستوران های غذای دریایی دیده می‌شود. همه جا در دسترس نیست ولی می‌توانید در بعضی از مناطق خاص آن را پیدا کنید. روی نسبتا ظریف است ولی به اندازه ی مس، به راحتی خش دار نمی‌شود. می‌توانید آن را هر هفته پولیش کنید یا اجازه دهید تا به رنگ آبی-خاکستری ملایمی در بیاید.

کانترتاپ پیوتری

در سنت آمریکایی، پیوتر، آلیاژی از قلع و مس یا فلزات دیگر است. پیوترهای قدیمی تر حاوی سرب بودند، اما مدل‌های جدید و ایمن، فاقد سرب هستند. پیوتر اگر بطور منظم مانند مس و روی پولیش داده نشود تغییر رنگ می‌دهد . بسته به نوع آلیاژ ممکن است به رنگ خاکستری تیره یا حتی سیاه در آید. مقاومت آن در مقابل خراش و ضربه هم برحسب آلیاژ، متفاوت است .


پاسخ در 2 دی 1396  15:37
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی