0

لرزش سنج (Vibration meter) چیست؟

 
پرسش در 15 اسفند 1396  13:25
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

0

لرزش سنج وسیله ای است که در CM بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

منظور از CM  کاندیشن مانیتورینگ یا پایش وضعیت می باشد 

این نوع از سنسورها در مدل های آنلاین یا ثابت یا بر خط نیز موجود می باشد.

در CM از طریق اندازه گیری سرعت و شتاب لرزش سیستم های دار و آنالیز نمودارهای اندازه گیری شده میتوان به میزان خرابی بیرینگ ها ،یاتاقان ها آن بالانسی سیستم های کوپل شده و ... دسترسی و تحلیل و گزارش نمود.

امروزه دیگر تعمیرات و نگهداری کمتر مورد قبول می باشد و نسل جدید پایش وضعیت جایگزین شده است.در پایش وضعیت دیگر خط تولید به دلیل خرابی توقف نخواهد داشت و خرابی سیستم ها به صورت دوره ای و یا آنلاین مورد اندازه گیری قرار میگیرد.

پاسخ در 26 آذر 1397  14:55
کاتی صنعت برق، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، آزمایشگاهی، SENSOPART GERMANY، kimo FRANCE، CS-INSTRUMENT آلمان، ifm آلمان، CTC VIBRO، PROCESSENSOR USA، NIVEL Co مجارستان، SICK آلمان، LAP-LASER GERMANY، HANNA USA، HACH USA، MICROSONIC GERMANY
0

در سراسر دنیا نظارت بر وضعیت دستگاه، امری مهم در حفظ تولید به شمار می‌آید. کارخانه‌ها می‌توانند با استفاده از لرزش سنج و داده ی تشخیصی آن، قبل از آنکه دستگاه از کار بیفتد یا خط تولید متوقف شود و خسارت‌های زیادی را به بار آورد، برای رفع مشکل اقدام کنند.


لرزش‌ها می‌توانند به روی سلامت و امنیت اپراتور دستگاه هم تاثیر بگذارند، بنابراین برای پیشگیری از هرگونه آسیب، هرچه سریع تر باید علت این لرزش‌ها شناسایی و برطرف شود.

لرزش سنج‌ها مدل‌های مختلفی دارند که برخی از آنها مانند مدل PCE-VT 2700 , PCE-VT 1100 , PCE-VT 204، بیشتر برای اندازه گیری لرزش سرعت، شتاب و جابجایی در دستگاه ها استفاده می‌شوند. با استفاده از یکی از این مدل‌های لرزش سنج، تکنسین مسئول نگهداری دستگاه می‌تواند به آخرین وضعیت آن دسترسی پیدا کند و علت هرگونه لرزش نامطلوب را بیابد .

لرزش سنج PCE-VM 25، برای آنالیز FFT (تبدیل فوریه) نقش خاصی دارد. به همین دلیل این لرزش سنج برای کشف جزئیات فرکانس‌های بلبرینگ بسیار مناسب است .

برای شنیدن آرام ترین صداها می توان از لرزش سنج STE-3 استفاده کرد. این لرزش سنج یک نوع گوشی الکترونیکی است که با یک مبدل پیزو، کار می‌کند.

مدلی از لرزش سنج که برای سنجش لرزش و شک ساختمان ها، پل ها، برج ها و سازه های دیگر استفاده می‌شود PCE-VM 40B است. لرزش سنج PCE-VS10 یک سوییچ تجزیه کننده یا سنسور لرزش است که به صورت پیزو الکتریکی، برای اندازه گیری RMS و میزان حداکثر سرعت لرزش یا شتاب استفاده می‌شوند.

در زیر به ترتیب، تصاویر لرزش سنج‌های نامبرده در متن قابل مشاهده‌ اند:

1. PCE-VM 25



2. PCE-VT 204


3. PCE-VT 2700


4. PCE-VT 1100


5. STE-3



6. PCE-VM 40B     



7. PCE-VS 10   




 
پاسخ در 15 اسفند 1396  15:42
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط