0
انواع پراب کدامند؟
پرسش در 28 اسفند 1396  10:19
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

پراب و انواع آن

پراب تست‌های الکتریکی برای ایجاد ارتباط بین مدار زیر تست و تجهیزات اندازه گیری استفاده می‌شوند. انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از پراب ولتاژ، برای اندازه گیری ولتاژ، پراب جریان، برای اندازه گیری جریان، پراب اسیلوسکوپ دارای پهنای باند مشخص و در بعضی موارد دارای تضعیف کننده های قابل تعویض است، پراب نوری که سیگنال‌های نوری را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند، پراب اتصال برای تست شرایط مداربه منظور ارتباط مداوم، پراب ولتاژ بالا که برای اندازه گیری ولتاژ بالا استفاده می‌شود.


چگونه یک پراب مناسب انتخاب کنیم

انتخاب پراب تست الکتریکی، نیاز به تجزیه و تحلیل مشخصات عملکرد دارد. فاکتور تضعیف، میزانی است که توسط آن پراب تست الکتریکی، دامنه ی سیگنال درحال اندازه گیری را کاهش می‌دهد. اینکار باعث گسترش محدوده ی اندازه گیری ابزاری مانند اسیلوسکوپ می‌شود. بطور مثال پراب 10X، سیگنال اندازه گیری شده را به 0.1 دامنه اش کاهش می‌دهد و به تجهیزات آزمایشی این اجازه را می‌دهد سیگنال را تا ده برابر بزرگتر از بیشترین حد مجازش اندازه گیری کنند. انتخاب‌ها معمولا شامل 1X,10X,100X,500X,100X می‌شود.

شکل ظاهری پراب

برای پراب تست الکتریکی، شکل‌های مختلفی وجود دارد. یک پراب تست الکتریکی کلیپ الیگیتر alligator clip، دارای یک فک فنری به همراه دندان‌های دندانه دار برای گرفتن نقطه ایی که قرار است اندازه گیری شود، می‌باشد.

پاب تست الکتریکی فلزخَم bent metal، دارای اتصالات فلزخَم هستند که نسبتا نازک و به شکل یک منحنی‌اند تا بتوانند یک حالت بازویی درست کنند. شکل ظاهری تراشه یا تخته دارای سَری پراب خاص است که برای بررسی سیگنال روی تراشه های PCB و IC استفاده می‌شود. سایر اشکال شامل آلاستومرهای رسانا، پین و سوکت، سَری نازک پهن، لبه ی صاف، قلاب، پینچر، کارت پراب، کابلشو، فنر فشرده و یک دستگاه رادیو برای دریافت سیگنال است.


پاسخ در 28 اسفند 1396  10:23
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط