لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE

2

لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE چیست؟



پرسش در 14 شهريور 1397  19:00
انرژیسازان نوین پارک سینا لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن، لوله پی وی سی، لوله جداره چاه، منهول پلی اتیلن، قیمت لوله پلی اتیلن، قیمت لوله کاروگیت، دریچه منهول، هندهول پلی اتیلن

2 جواب

2

لوله های ساخته شده از پلی اتیلن راه حل مقرون به صرفه ای برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مانند لوله کشی در شهرداری، صنایع، کاربردهای دریایی، معدن، دفن زباله و کشاورزی را در بر می گیرد. لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) می تواند حاملی برای آب آشامیدنی، فاضلاب ها، مواد مایع، مواد شیمیایی، ضایعات خطرناک و گازهای فشرده باشد. در واقع، لوله های پلی اتیلن قدمت تاریخی طولانی و متمایزی در خدمات گاز، نفت، معدن و سایر صنایع دارند. این لوله ها پایین ترین درصد تعمیر در هر مایل از لوله به ازای هر سال را در مقایسه با تمام لوله های دیگر مورد استفاده برای توزیع گاز شهری دارند. پلی اتیلن دارای استقامت و دوام بالایی است. این که آیا شما به دنبال خدمات طولانی، نصب بدون مشکل، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و بسیاری از ویژگی های دیگر هستید مهم است. از این رو لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا به تمام نیازهای شما پاسخ خواهند داد.

از جمله ویژگی های لوله HDPE عبارتند از:

بدون نشتی: لوله پلی اتیلن به طور معمول توسط فرآیند ذوب و گرما به هم متصل شده می شوند. ضربه، حفره، همجوشی دو طرفه و الکتروفیوژن، اتصالی قوی و تقریبا نشتی ایجاد کرده است. این روش پیوند منحصر به فرد باعث کاهش قابل توجه هزینه در مقایسه با سایر مواد می شود.

مقاومت در برابر زنگ زدگی، سایش و مواد شیمیایی

عملکرد لوله کشی پلی اتیلن در زمینه استخراج معادن، حفاری و سایر عملیات های مشابه ثابت می کند که ماده مناسبی برای جلوگیری از سایش و حامل انواع ساینده ها است. HDPE در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.پس به تعمیر و نگهداری های گران قیمت یا حفاظت کاتدی نیاز ندارد. پس مقاومت کلی آن در برابر اسیدهای خوراکی و نمک ها نسبت به اکثر گزینه های مورد استفاده در لوله کشی بهتر است. علاوه بر این، پلی اتیلن توسط باکتری ها، قارچ ها و خاک هایی که به طور طبیعی تهاجمی هستند تحت تاثیر قرار نمی گیرد. این مقاومت در برابر بسیاری از مواد آلی مانند حلال ها و سوخت ها نیز صادق است.

ویژگی های جریان فوق العاده

از آنجا که پلی اتیلن نرمتر از فولاد، چدن، آهن و یا بتن است، لوله های HDPE کوچکتر می توانند جریانی معادل با حجم و فشاری مشابه را حمل کنند. در جریان های با فشار و سرعت بالا تمایل برای اختلال و آشفتگی بیشتر است. مقاومت شیمیایی بالا و سطح غیر چسبنده ترکیب لوله های HDPE سبب مقاومت هیدرولیکی بالا شده و دوام آن را افزایش می دهد.

سبک و انعطاف پذیر

لوله پلی اتیلن به صورت مستقیم (راست) و یا در چنبره ای (کویل) تولید می شود.مواد سازنده این محصول تقریبا یک هشتم چگالی فولاد را دارا بوده و سبک وزن است. از این رو نیازی به استفاده از تجهیزات برای بلند کردن و جابه جا کردن لوله های سنگین نیست. در استفاده از این لوله ها نیاز به اتصالات کاهش یافته و در زمان زلزله عملکرد بسیار خوبی را نشان می دهند. لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا در مقابل یخ زدگی مقاوم بوده و نیازی به اتصالات بیشتری وجود ندارد. ماده سازنده این لوله ها شکننده نبوده و می توان آن ها را در مواجهه با ناهمواری های زمین خمیده کرد بدون آنکه به جوش های اضافی و یا کوپلینگ نیاز داشته باشند.

شکل پذیری و سختی

لوله و اتصالات پلی اتیلن ذاتا سخت و ارتجاعی بوده و در برابر آسیب ناشی از بارهای خارجی، ارتعاشات و فشارهای و ضربات ناشی از فشار چکش مقاوم هستند. حتی در هوای سرد، لوله های پلی اتیلن در برابر خم شدگی مقاوم هستند.

پاسخ در 14 شهريور 1397  19:01
انرژیسازان نوین پارک سینا لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن، لوله پی وی سی، لوله جداره چاه، منهول پلی اتیلن، قیمت لوله پلی اتیلن، قیمت لوله کاروگیت، دریچه منهول، هندهول پلی اتیلن
0

نشر اطلاعات بروز در جهت افزایش اطلاعات صنعت تولید لوله و پلیکا باعث مباهات است

سپاس

پاسخ در 20 آبان 1400  13:00
آداک فرآیند سپهر سنسور ، ترانسمیتر، لول سنج، سطح سنج، انواع فلومتر، کنترلر، موتور های ضد جرقه، ترانسمیتر راداری، سنسور تشخیص سطح، نمایندگی وگا VEGA، دتکتور گاز، سنسور فشار مذاب، ردیاب گاز، آشکار ساز گاز، دتکتور گاز پروسنس، prosense

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط