نکات مهم در مورد اندازه درخت سیب و محل رشد مورد نیاز

3

برای اندازه درخت سیب و محل رشد باید به چه مواردی دقت کنیم؟



پرسش در 23 آبان 1395  10:10
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

4



برای اندازه درخت سیب و محل رشد باید به موارد زیر دقت کنید :


1. درخت سیب اندازه استاندارد

اگرهرس نشود می‌تواند تا 12 متر قد بکشد. اکثر درختان سیب تا 6 متر هرس می‌شوند. تنه این نوع درخت هم تا 2 متر بلند می‌شود. نهال ها را با فاصله های 9 متری از هم و در ردیف هایی با فواصل 9 الی 12 متر بکارید. یک درخت سیب استاندارد طی 4-8 سال میوه می‌دهد و عمر آن تا 60 سالگی‌ است. بسیار مقاوم هستند و گزینه خوبی برای مناطق سردسیر. ولی مناسب باغچه های خانگی نیستند.

2. درختان سیب نیمه پاکوتاه یا نیمه استاندارد

اگر هرس نشوند 4.5 الی 6 متر قد می‌کشند و معمولا، هم به صورت طولی و هم عرضی بین 3.5 الی 4.5 متر هرس می‌شوند. تنه آنها هم تقریبا 120cm است. با فواصل 3.5 تا 4.5 متر  از هم در ردیف‌هایی با فاصله 4.5 الی 6 متر کاشته می‌شوند. همچنین می‌توانند یک یا چند لیدر مرکزی داشته باشند.

بسیار مناسب پیوند هستند. طی 3 تا 4 سال میوه می‌دهند و تا 60 سال عمر می‌کنند. گاهی هم برای برداشت یا هرس به نردبان نیاز دارند.

3. درختان سیب پاکوتاه یا بوته‌ایی

این درختان رشد طولی و عرضی 3 الی 3.5 متر دارند، معمولا دارای تنه ای با 60 تا 90 سانتی متر قطر. فاصله هر ردیف 4.5 متر و فواصل هر نهال 3.5 تا 4.5 متر برای کاشت. این درختان هم می‌توانند یک یا چند لیدر مرکزی داشته باشند،درختان سیب پاکوتاه یا بوته‌ای مناسب برای پیوند هستند، در 2 سالگی کاشته می‌شوند و در عرض 3 تا 4 سال به بار می‌نشینند. به خاطر ارتفاع کمشان برای هرس کردن و میوه چیدن به نردبان نیازی ندارید. چون زیاد مقاوم نیستند برای مناطق معتدل مناسب هستند.

4. درخت سیب کوردون

یک درخت سیب نیمه پاکوتاست که به صورت تک ساقه‌ایی یا تک لیدری و چند لیدری پرورش داده می‌شوند. لیدرها یا عمودی یا با زاویه 45 درجه هستند. مناسب فضاهای کوچک است. روی شاخه های کوتاه میوه می‌دهد. درخت سیب کوردون برای حفظ شکل و اندازه مرتبا باید هرس شوند. برای کاشت فاصله 50 الی 90 سانتی متر بین هر نهال و 2 الی 3 متر برای هر ردیف نیاز است. یک سالگی هم سن مناسب کاشت آنهاست.

5. درخت سیب اسپالیر (داربستی)

درختان سیبی هستند با یک تنه عمودی یا لیدر با دو یا سه ردیف شاخه های افقی به سمت راست و چپ. این درختان داربستی مثل سیب کوردون برای جاهای کوچک مناسب هستند. با فواصل 3.5 الی 4.5 متر و ردیف هایی با فاصله های 2.5 تا 3متر. معمولا هم از 4 سالگی کاشته می‌شوند.

6. درختان سیب استپ آور

درختان سیب استپ آور همان سیب‌های کوردون افقی هستند که بسیار نزدیک به سطح زمین هستند و قدی تا زانو دارند با کاربردی تزیینی در باغچه های کوچک.

7. درخت سیب ستونی

درختان تک لیدری هستند که از بین واریته‌های مناسب رشد ستونی انتخاب شده‌اند. قد آنها به 240 سانتی متر میرسد و در جاهای کوچک استفاده می‌شوند.


اندازه درختان سیب:

تقریبا تمام درحتان سیب باغچه ها یا باغ ها پیوند زده هستند. اندازه و ارتفاع یک درخت سیب پیوند زده شده و نیز کنترل رشد قلمه یا بخش میوه ده درخت، توسط ساقه زیرزمینی آن مشخص می‌شود.
پاسخ در 23 آبان 1395  10:41
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط