راهنمای خرید روتر بی سیم

1

هنگام خرید روتر بی سیم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

پرسش در 29 دی 1395  16:59
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

روتر بی‌سیم یک بخش مهمی از سخت افزار در یک شبکه‌ی محلی خانگی یا همان LAN است. انتخاب درست یک روتر بی‎سیم برای کسانی که می‌خواهند از اینترنت پرسرعت در خانه استفاده کنند، بسیار مهم است.


1. قدرت سیگنال

روترهای بی‌سیم براساس میزان قدرت سیگنال، متفاوت هستند. افزایش قدرت سیگنال می‌تواند با قرارگیری روتر در محل مناسب و فاصله ی مشخص و با کمترین مانع، امکان پذیر باشد.

2.سرعت

روتر‌های جدید، سرعت انتقال اطلاعات 600mbps (مگابیت درثانیه) دارند و بیشتر روتر‌های به روز شده هم  (mbps 300 (802.11N standard. استاندارد قبلی 802.11G بوده است. اگر دستگاه شما استاندارد 802.11N را ساپورت می‌کند، می‌توانید روتر 802.11N را انتخاب کنید.

- باند فرکانسی 2.4GHz, 5GHz و باند دوگانه همزمان

اگر بخواهید از دیوایس های N و G همزمان استفاده کنید، یک روتر دو بانده نیاز دارید. شما می‌توانید دیوایس G را به 2.4GHz و دیوایس N را به 5GHz وصل کنید. لازم به یاداوری است که باند دوگانه هم زمان و آداپتور وای فای دوبانده همیشه به معنای سرعت دوبرابر نیست. اگر PC شما یک آداپتور وای فای دارد، تنها می‌توانید به یک باند وصل شوید.

5GHz، سیگنال‌های ضعیف‌تری در مقایسه با 2.4GHz می‌دهد، مخصوصا اگر فاصله زیادی تا روتر داشته باشد.

3. رمز گذاری

روترهای بی سیم اغلب از WPA و یا سایر مدل‌های رمز گذاری برای حفاظت از شبکه در مقابل مزاحمان استفاده می‌کنند. برای این کار شاید نیاز به یک کارشناس یا انتخاب جدیدترین و رایج‌ترین روش رمز گذاری داشته باشد.

4. یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب روتر بی‌سیم، دانستن چگونگی تکمیل قطعات موجود سخت افزار در یک شبکه خانگی است.

برای برخی از ایستگاه‌های کاری کامپیوتر یا سخت افزار بدون قابلیت نصب شبکه، بعضی کارت‌های شبکه‌ایی یا کارتریج به کامپیوتر این امکان را می‌دهد تا به شبکه بی‌سیم دسترسی پیدا کند. وقتی که روتر با این آداپتورها یا کارت‌های کوچک سازگار باشد، LAN کانکشن، سرعت بهتری خواهد داشت.

5. از آنجایی که نصب روتر بی سیم کمی مشکل است بهتر است یک روتری تهیه کنید که خدمات خوبی را ارائه دهد و تا زمان مشخصی گارانتی داشته باشد. 

پاسخ در 29 دی 1395  17:10
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی