راهنمای خرید دستگاه فشارسنج

0
هنگام خرید دستگاه فشار سنح چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟
پرسش در 2 بهمن 1395  09:59
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

بسیاری از افراد دچار فشار خون بالا هستند و باید به طور منظم فشار خود را کنترل کنند. دستگاه فشارسنج خانگی که در مدل‌ها و قیمت‌های گوناگون در بازار وجود دارد، بهترین وسیله برای این افراد می‌باشد.


چه کسی به دستگاه فشارسنج نیاز دارد؟

سالمندان، افراد دیابتی و مبتلایان به فشار خون جزء این گروه می‌باشند. این افراد ممکن است در مطب دکتر دچار استرس شوند و دستگاه نتواند فشار خون دقیقی را نشان دهد. بنابراین بهتر است کنترل فشار خون به طور منظم و در محیط آرامی مثل خانه انجام شود.

خواندن دستگاه فشارسنج

وقتی که کاف (آن قسمت از دستگاه که به دور بازو بسته می‌شود) را به بازو ببندید، جریان خون محدود شده و دستگاه می‌تواند به راحتی فشارخون را اندازه گیری کند. خواندن درست این اندازه بسیار مهم است. فشارخون به دوصورت سیستولیک (systolic) فشارخون ناشی از انقباض قلب و دیاستولیک (diastolic) فشار خون ناشی از اتساع قلب، نشان داده می‌شود. فشار سیستولیک در حد نرمال باید 120 یا کمتر و فشار دیاستولیک 80 یا کمتر باشد. درطول روز فشار خون بنا به دلایلی تغییر می‌کند، بهترین زمان برای اندازه گیری وقتی است که کاملا آرام و بدون استرس هستید.

انواع فشارسنج

در میان تنوع زیاد این دستگاه باید به دنبال فشارسنجی باشید که استفاده از آن برایتان آسان و قیمتش متناسب با بودجه شما باشد.

نوع اول: فشارسنج دستی است که از بستن تا پمپ کردن کاف باید با دست انجام شود.

نوع دوم: اتوماتیک است وکاف بطور اتوماتیک باد می‌شود.

نوع سوم: مدل مچی که هم استفاده آسان وهم قیمت مناسب دارد.

نوع آخر: بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند، فشارسنج بازویی است.

انتخاب اندازه مناسب

اندازه مناسب کاف در اندازه گیری دقیق بسیار مهم است. اندازه استاندارد آن بین 22-33 سانتیمتر می‌باشد. هنگام خرید باید دقت کنید که کاف نه زیاد برایتان کوچک و نه بزرگ باشد.

در بعضی از مدل‌ها علاوه بر نشان دادن اندازه فشارخون، ضربان نامنظم قلب هم تشخیص داده می‌شود و یا اندازه فشار خون هر فرد در دستگاه برای مقایسه با دفعات بعدی می‌تواند ذخیره شود. بهتر است قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید فشارسنج مناسب خود را راحت‌تر انتخاب کنید.  

پاسخ در 2 بهمن 1395  10:13
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی