نمای کامپوزیت آلومینیومی چه محاسنی دارد؟

1
مزایای نمای کامپوزیت چیست ؟نمای کامپوزیت چه برتری نسبت به نماهای دیگر ساختمانی دارد؟
پرسش در 19 بهمن 1395  08:33
شرکت نما سازان پارسا (نمایندگی رسمی ورق آلومینیوم کامپوزیت فروش و نصب و اجرای نمای کامپوزیت) نمایندگی ورق آلوتک و آلومی پیک طراحی نمای ساختمان، فروش انواع ورق های کامپوزیت، اجرای نمای اسپایدر ، اجرای نمای کامپوزیت، شیشه دو جداره و فریملس، درو پنجره upvc، انواع سقف کاذب ، شیشه های میرال و سکوریت، انواع دیوار پوش PVC، ورق آلومی پیک ، اجرای تابلو های کامپوزیت، فروش و اجرای حروف چلنیوم، انواع درب اتوماتیک، ورق آلوتک ، حفاظ استیل بانکها و موئسسات، دیوار پوش های چوب و MDF

3 جواب

1
نظر به اینکه این محصول جزء مصالح صنعتی و تولید کارخانجات است بسیاری از خواص مصالح طبیعی نظیر سنگ و چوب درآن بهبود بخشیده شده است. چنانچه این محصول در برابر شرایط جوی و اشعه ماوراء بنفش و همچنین شرایط اسیدی و قلیایی قوی، آلودگی ها و خوردگی و رنگ پریدگی در صورتی که از رزین PVDF (که شرح آن در پی می آید) مقاومت فوق العاده ای از خود بروز می دهد و سالیان متمادی بدون تغییر، خواص ظاهری و فنی خود را حفظ می کند. همچنین از لحاظ مکانیکی، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عالی ورق ها برخلاف مصالح ویژه امکان تغییر شکل به هر فرم دلخواه را می دهد. همچنین این محصول در رنگ ها و طرح های بسیار بسیار متنوع تولید می شود. به طوری که علاوه بر رنگ های موجود در طبیعت، می تواند به شکل انواع سنگ، چوب و حتی طیف های متفاوت رنگ برحسب زاویه تابش نور و هرآنچه که بتوان تصور نموده باشد. همانطور که ذکر شد ورق های کامپوزیت وزن کمی در حدود ۶-۵کیلوگرم درهر مترمربع دارند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن است. با بررسی های به عمل آمده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود ۹۰% سبک تر از سنگ گرانیت، ۶۵ درصد سبک تر از سیمان و۵۰ درصد سبک تر از شیشه می باشند که این کاهش وزن در بحث فواید استفاده از این محصول بررسی می شود. این محصول جزء مصالح آب بند محسوب می شود و همچنین خواص آکوستیکی داشته. ضمناً چنانچه به هر دلیلی نیاز به تعویض آنها باشد این کار به راحتی قابل انجام است که دیگر مصالح عموماً در همه موارد فوق ضعفهای فراوانی دارند.
پاسخ در 19 بهمن 1395  08:36
شرکت نما سازان پارسا (نمایندگی رسمی ورق آلومینیوم کامپوزیت فروش و نصب و اجرای نمای کامپوزیت) نمایندگی ورق آلوتک و آلومی پیک طراحی نمای ساختمان، فروش انواع ورق های کامپوزیت، اجرای نمای اسپایدر ، اجرای نمای کامپوزیت، شیشه دو جداره و فریملس، درو پنجره upvc، انواع سقف کاذب ، شیشه های میرال و سکوریت، انواع دیوار پوش PVC، ورق آلومی پیک ، اجرای تابلو های کامپوزیت، فروش و اجرای حروف چلنیوم، انواع درب اتوماتیک، ورق آلوتک ، حفاظ استیل بانکها و موئسسات، دیوار پوش های چوب و MDF
0

ورق های کامپوزیت مصالحی مقرون به صرفه برای رو سازی ساختمان است که از مزایای بارز ورق کامپوزیت تنوع بسیار زیاد آن است که میتوان برای هر محیطی نمایی متناسب با آن نصب کرد.

از مهمترین قابلیت های این نوع ورق تعویض آسان و سریع ورق های آسیب دیده می باشد که بدون نیاز به تعویض و برداشت تمامی نما پانل مورد نظر را میتوان تعویض کرد.

ورق های کامپوزیت جایگزینی به صرفه از مصالح و نماهای قدیمی همچون کاغذ دیواری، رنگ، شیشه، سنگ و چوب های مصنوعی است و مقاومتی فراتر از دیگر مصالح دارد.


رنگ ورق کامپوزیت

ورق های کامپوزیت طرح ها و ورق ساده در رنگ هایی با تنوع بی نهایت وجود دارد و از بهترین نوع و جنس رنگ ها و مواد های رنگ آمیزی استفاده شده است که باعث افزایش سطح مقاومت ورق ها شده است.

رنگ های به کار برده شده پانل های کامپوزیت در برابر نور آفتاب و اشعه های ماورا بنفش مقاوم بوده و باران های اسیدی تغیری بر کیفیت رنگ پانل ها نداشته و تغیر رنگ نمیدهد.

در رنگ آمیزی پانل ها کاملا به صورت یکنواخت این عمل انجام گرفته و هیچگونه آثار از فلز دیده نمی شود، رنگ ها در برابر برش و خراش و ضربه های احتمالی مقاوم بوده و احتمال پرش رنگ وجود ندارد و از مهمترین دلایل استفاده ورق های کامپوزیت به عنوان دیوار پوش محسوب می شود.

مقاومت ورق کامپوزیت

لازم به ذکر است که از مهمترین قابلیت های ورق کامپوزیت مقاومت بسیار بالای آن می باشد که محبوبیت ورق ها را نسبت به هزینه آن افزایش می دهد.

ورق های کامپوزیت در شرایط آب و هوایی مختلف

ورق های کامپوزیت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف در دما های بسیار سرد و گرم تست گردیده و هیچگونه تغیر رنگ و حالتی مشاهده نشده است.

تاثیر ضربه و رطوبت بر ورق ها

ورق های کامپوزیت در برابر رطوبت بالا و ضربه های سنگین مستحکم شده است و تو رفتگی و تخریبی بر روی ورق ها ایجاد نمی شود و سوراخ شدگی بر سطح پانل ها در اثر ضربه و برخورد اشیاء بوجود نمی آید.

آیا میدانستید ورق های کامپوزیت انعطاف پذیر هستند؟

خاصیت انعطاف پذیری در ورق های به میزان کمی بوده اما همین میزان اندک استحکام آن ها در برابر شکستگی افزایش میدهد.

لازم به ذکر است که این خاصیت انعصافی در ورق ها بسیار کم می باشد تا حدی که مورد توجه قرار نمیگیرد و قابل مشاهده نمی باشد.

ضد حریق بودن ورق ها

ورق ها کامپوزیت خاصیت عایقی دارند و از عبور امواج صدا و دما تا حد امکان جلوگیری میشود.

پاسخ در 21 مهر 1399  15:45
پارسا دیزاین (فروش اجرا طراحی نما) فروش کامپوزیت، اجرا کامپوزیت، ورق کامپوزیت، تابلو و نما، خرید کامپوزیت، طراحی نما، طراحی داخلی، طراحی، کامپوزیت پنل، کامپوزیت، کامپوزیت پنل، اجرا نما، فروش، فروش نما، طرح، نمایندگی
0

با توجه به زلزله خیز بودن کشور عزیزمان ایران استفاده از متریال های سبک یکی از مهمترین اولویت های سازمان نظام مهندسی در طراحی های نوین می باشد .محصول کامپوزیت پنل همانگونه که توسط دوستان در جواب یک مطرح شد از وزن بسیار سبکتری در مقایسه با سایر متریال های دیگر برخوردار می باشد . یکی از مهمترین مزایای نمای کامپوزیت پنل سرعت اجرای بسیار بالای آن می باشد اجرای متریال هایی نظیر سنگ وابسته به شرایط بسیاری از جمله وضعیت برودتی هوا دارد چراکه امکان نصب محصولی همچون سنگ در دمای بسیار پایین به علت از دست دادن قابلیت چسبندگی ملات زیرسازی با سنگ مقدور نمی باشد و زمانی برای خشک شدن ملات زیرسازی ان لازم است در حالی که برای اجرای نمای کامپوزیت پنل هیچگونه وقفه ای در کار ایجاد نمی شود و نصب این محصول در هر اقلیم و وضعیت برودتی مقدور است . ورق کامپوزیت پنل به واسطه دارا بودن مواد الاستیک در لایه میانی خود امکان انواع شکل پذیری را دارا می باشد و اشکال مخروطی ، استوانه ای ، کروی و مکعب به راحتی با آن قابل اجرا می باشند در حالی که امکان انجام این کار عملا با بسیاری از متریال های ساختمتنی نما غیر قابل اجرا می باشد . از دیگر مزایای ورق کامپوزیت پنل امکان استفاده و نصب آن در برج های بلند مرتبه و ابنیه با ارتفاع بالا می باشد و نمونه بارز این مشخصه را می توان برج میلاد شهر تهران دانست که در قسمت فوقانی خود و در بالاترین سطح ارتفاع خود از نمای کامپوزیت پنل در سازه خود بهره برده است . از ورق کامپوزیت پنل می توان در سازه های متحرکی همچون آسانسور استفاده نمود در حالی که عملا امکان استفاده از محصولاتی نظیر سنگ ، سرامیک و غیره در این موارد غیر ممکن است . در بسیاری از موارد از نقطه نظر اقتصادی و به صرفه بودن نمای کامپوزیت پنل در مقایسه با سنگ های گران قیمت و هزینه های اجرایی بالای آن گزینه ای منحصر بفرد و مناسب است .

مزیت های ورق کامپوزیت پنل

زیبایی و درخشندگی نمای ساختمان در ظاهر آلومینیومی.

نگهداری آسان نما.

ایجاد ایزولاسیون صوتی و حرارتی.

تنوع رنگ فوق العاده و تقریبا نامحدود.

ثبات فوق العاده و عمر طولانی در مقابل شرایط گوناگون جوی.

امکان انتخاب و اجرای سطوح بسیار پیچیده در قوس.

امکان انجام انواع ماشین کاری،خم کاری، سوراخ کاری ورق.

امکان اجرای نصب سریع و دقیق.

استحکام فوق العاده در برابر نیروی زلزله.

مقاوم در برابر لرزشهای ناشی از باد و صداهای ناخواسته آن.

قابلیت تنظیم کامل در مراحل نصب و حتی پس از پایان نصب.

استفاده از حداقل تجهیزات آهنی و عدم تماس آلومینیوم و آهن در نما.

مقاوم در برابر شوک های حرارتی.

سبکی فوق العاده نسبت به مصالح سنتی و کاهش هزینه فولاد مصرفی در سازه بنا

پاسخ در 5 آذر 1396  11:09
آلوم سازه سقف های کاذب، تولید و اجرای پنجره های دو جداره ، یراق الات، نما و کامپوزیت پنل، تولید کننده تایل های آلومینیویمی، وارد کننده تایل های گچی ، وارد کننده تایل های پی وی سی ، واردکننده درب های ضد سرقت