شرکت مهندسی رهیاب

دورسنج, صداسنج, نورسنج

جی پی اس آنالیز فوتبال(GPSports)

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بالاپوش جی پی اس (GPS) چیست؟!

بالاپوش جی پی اس (GPS) یکی از به روزترین ابزار تکنولوژیک در دنیای فوتبال است. ابزاری است که تا دو سال قبل هیچ کسی در دنیای فوتبال از آن خبر نداشت. این لباس اولین بار در بازی پیش فصل رئال مادرید و پاریسن ژرمن بر تن بازیکنان تیم فرانسوی دیده شد.

بالاپوش جی پی اس، یک ابزار تکنولوژیک مدرن است که تغییرات فیزیولوژیکی بازیکنان را مانیتور می‌کند و در اختیار مربیان قرار می‌دهد؛ تغییراتی مانند ضربان قلب و فشار خون که به صورت لحظه به لحظه در جریان تمرین‌های تیم به مربیان تیم منتقل می‌شود.

این لباس‌ها معمولا در تمرین‌های آماده‌سازی پیش فصل استفاده می‌شود و با داده‌هایی که در زمان جابه‌جایی و تحرک بازیکنان ارائه می‌دهد، به آنها کمک می‌کند آمادگی بدنی خود را بالا ببرند و با تمرین‌ها بهتر تطبیق پیدا کنند. کارلوس کی‌روش هم که از اردوهای آفریقای جنوبی و تهران به عنوان دوره‌های بدنسازی تیم ملی استفاده می‌کند و همچنین در اردوی استرالیا نیز از این تکنولوژی استفاده کرده است. کاربرد دیگر این بالاپوش‌ها در دوره مصدومیت بازیکنان است. داده‌های GPS به مربی این اختیار را می‌دهد تا با آگاهی کامل از شرایط بدنی بازیکن، تمرین‌های مناسب‌تری را برای بازگشت زودتر او به شرایط مسابقه، طراحی کند.

بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی در تمرین‌های پیش فصل سال گذشته از این ابزار به روز که شرکت GPSports ارائه داده، استفاده کرده‌اند؛ باشگاه‌هایی مثل بارسلونا، رئال مادرید، یوونتوس و چلسی.

تصویر این لباس برای اولین بار تابستان سال گذشته در رسانه‌های ورزشی دنیا منتشر شد و پیش از آن، کمتر کسی از ورود بالاپوش‌ها به دنیای فوتبال خبر داشت. بعد از شکست یک بر صفر پاریسن ژرمن برابر رئال مادرید در بازی دوستانه پیش از شروع فصل، تصاویری از زلاتان ابراهیموویچ که این بالاپوش‌های مشکی رنگ را بر تن داشت منتشر شد و به سرعت توئیت‌های طنزی درباره‌اش ساخته شد. پیش از این، تنها ورزشکاران رشته‌های دو و میدانی و پیاده‌روی (دویدن آهسته) از بالاپوش GPS استفاده می‌کردند. این تکنولوژی نوین دنیای فوتبال حالا در اختیار تیم ملی است و البته پول زیادی هم برای خریدش هزینه شده است. قیمت هر ست از این لباس‌ها، ۲۰۰۰ یورو است. یعنی تهیه ۳۰ ست بالاپوش GPS برای تیم ملی، تقریبا ۲۷۰ میلیون تومان تمام شده است.

 

منبع مقاله: مرکز خبر ورزش ۱۱

10 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی رهیاب

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

دورسنج، صداسنج، نورسنج، بادسنج، دماسنج، گوس متر، مولتی متر، جی پی اس، متر لیزری، لوکس متر، شوری سنج، دوزیمتر صدا، دیتالاگر- ترموگراف، رطوبت سنج، امواج الکتریکی، پی اچ متر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات