رهیاب بیمه

کارگزاری رسمی بیمه

بیمه مسئولیت مدنی : مفاهیم پایه در بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان – قسمت اول

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

با توجه به قوانین مدنی کشور ایران، کارفرما مسئول حفظ سلامتی و جان افرادیست که در استخدام وی هستند. بنابراین تمامی کارفرمایان مشاغل اداری، تجاری، خدماتی و صنعتی باید علاوه بر فراهم کردن شرایط کاری ایمن برای کارگران، بیمه مسئولیت مدنی هم برای کسب و کار خود تهیه کنند. بیمه مسئولیت مدنی در حوادث کاری بسیار مهم و مفید است. زیرا اینگونه حوادث هزینه‌های سنگینی را به کارفرما تحمیل می‌کنند. در این مواقع کارفرما می‌تواند با استفاده از بیمه مسئولیت مدنی کلیه هزینه‌ها را بر دوش شرکت بیمه بگذارد. همچنین بعد از وقوع حادثه، زندگی برای کارگر حادثه دیده و خانواده وی بسیار سخت می‌شود؛ بیمه مسئولیت مدنی با پرداخت دیه و هزینه درمان کمک بسیاری به وی می‌کند.

با ایمن سازی محیط کار، ضریب وقوع حوادث کاری کاهش می‌یابد. اما آیا شما می‌توانید تضمین کنید که هیچ وقت فردی داخل چاله آسانسور ساختمان در حال ساخت سقوط نمی‌کند؟ دست هیچ کارگری زیر دستگاه پرس قطع نمی‌شود؟ هیچ کارگری دچار برق گرفتگی نمی‌شود؟ هیچ کسی از ارتفاع سقوط نمی‌کند؟ مواد خام دپو شده بر روی سر کسی سقوط نمی‌کند؟ آیا می‌توانید تضمین کنید؟!!!

از آنجایی که هیچ تضمینی برای عدم وقوع موارد فوق وجود ندارد، تهیه بیمه مسئولیت مدنی برای کارفرما بسیار واجب است. اما بیمه مسئولیت مدنی پیچیدگی‌های زیادی دارد که اگر شناخت کافی از آن نداشته باشید، در هنگام خسارت نمی‌توانید حداکثر استفاده را از آن بکنید. در ادامه به بیان مفاهیم پایه‌ای در بیمه مسئولیت مدنی خواهیم پرداخت.

هزینه‌های پزشکی در بیمه مسئولیت مدنی

کارگری با دستگاه پرس پدالی در حال تولید قطعه است. صفحات را با دست چپ زیر سنبه پرس قرار می‌دهد. با فشردن پدال، سنبه بر روی ماتریس فرود می‌آید. در نهایت کارگر قطعه تولید شده را با دست راست از دستگاه خارج می‌کند. این روند به طور مداوم تکرار می‌شود تا اینکه در مرحله‌ای از کار بین برداشتن قطعه و فشردن پدال ناهماهنگی ایجاد می‌شود. دست کارگر زیر سنبه پرس می‌شود و انگشتانش قطع می‌شوند. بلافاصله کارگر به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

حال سوال اینجاست که جبران هزینه‌های درمان کارگر حادثه دیده بر عهده کیست؟

بر طبق قانون، پرداخت کلیه هزینه‌های درمان از قبیل بستری، عمل جراحی، دارو، فیزیوتراپی و غیره، بر عهده کارفرماست. کارفرما می‌تواند کلیه این هزینه‌ها از طریق بیمه مسئولیت مدنی بر عهده شرکت بیمه بگذارد. یکی از پوشش‌های اصلی بیمه مسئولیت مدنی جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث کاری است که در چنین شرایطی به کمک کارفرما می‌آید.

دیه نقص عضو در بیمه مسئولیت مدنی

در مورد کارگری که بر اثر کار با دستگاه پرس انگشتان دست خود را از دست داده، کارفرما بر طبق قانون، علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمانی، باید دیه نقص عضو کارگر را هم به وی پرداخت کند. یکی دیگر از پوشش‌های اصلی در بیمه مسئولیت مدنی، پرداخت دیه نقص عضو است. این پوشش در بیمه مسئولیت مدنی کمک زیادی به کارفرما می‌کند. همچنین می‌تواند اندکی از فشار زندگی کارگر حادثه دیده که به خاطر نقص عضو بر وی تحمیل خواهد شد، بکاهد.

دیه فوت در بیمه مسئولیت مدنی

شاگرد بقالی برای اینکه مواد لبنی را داخل یخچال ویترینی بگذارد، با گرفتن دستگیره یخچال دچار برق گرفتگی شده و در دم جان می‌دهد. علت حادثه نقص فنی، مستهلک بودن یخچال و عدم اتصال سیم ارت به زمین بیان شده است.

شاگرد بقالی در محیط کار بر اثر حادثه کاری فوت کرده است. در اینجا صاحب بقالی به عنوان کارفرما بر طبق قانون باید دیه فوت شاگردش را به بازماندگان وی پرداخت کند. از نظر اخلاقی و قانونی هم هیچ راه گریزی برای عدم پرداخت دیه نیست.

یکی دیگر از پوشش‌های اصلی و بسیار مهم در بیمه مسئولیت مدنی، پرداخت دیه فوت در حوادث کاری است. بنابراین اگر کارفرما قبل از وقوع حادثه بیمه مسئولیت مدنی را تهیه کرده باشد، می‌تواند به راحتی پرداخت دیه فوت را به شرکت بیمه واگذار کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

رهیاب بیمه

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

کارگزاری رسمی بیمه

دسته‌بندی خدمات