رایمند رایانه

نماینده انحصاری کمپانی ATEN تایوان, کی وی ام سوئیچ, کنسول دراور

Power Distributor Unit | PDU

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

نویسنده : احسان تاج سنجرانی

Power Distributor Unit

در عصری که ما زندگی میکنیم انرژی های زیادی توسط دست آدمی تولید گردیده که از آن جمله میتوان به انرژی برق اشاره نمود.

انرژی برق فراگیرترین انرژی تولیدی دست بشر است و همانطور که مستحضر هستید همگی ما به نوعی ارتباط روزانه با این انرژی داریم . اما یکی از چالشهایی که همگی ما برای کنترل این انرژی خوب داریم ُ کنترل از راه دور بدون حضور فیزیکی در محل میباشد که لازم میدانیم توضیحاتی را راجع به محصولاتی در رابطه با برق مخصوصا برق Server Room ها و Data Center ها عنوان کنیم.

شرکت رایمند رایانه نماینده انحصاری کمپانی ATEN تایوان با بیش از ۲۵ سال سابقه مفید در صنعت IT حدودا ۱۰ سال میباشد که دستگاههای Power Distributor Unit Over IP , PDU ها را ارائه مینماید.

با توجه به حجم بالای دستگاههای نصب شده در رک ها و اهمیت بالای تامین نیروی برق مصرفی این دستگاهها و باتوجه به عدم کنترل از راه دور دستگاههای نصب شده در Rack و به منظور پاسخگویی به نیاز مدیران محترم  IT شرکت ATEN اقدام به تولید Power Distributor Unit Over IP , PDU با آخرین استانداردهای روز دنیا و کیفیت بالا نموده که در سالهای اخیر علاوه بر مصارف کامپیوتری در سرور رومها  ُ دیتا سنترها و تجهیزات مخابراتی و صوتی و تصویری  ُ امکان استفاده از این دستگاهها برای مصارف خانگی با قابلیتهایی همچون کنترل رطوبت و حرارت محیط نیز فراهم گردیده.

در اینجا لازم میدانیم به معرفی چند دستگاه فوق العاده کاربردی کمپانی ATEN اشاره نموده و قابلیتهای این دستگاهها را مختصرا شرح دهیم :

PN0108 , PN9108

PN7212 , PN7320

KN1000

-------------------------------------------

(Power Distributor Unit)  مدل  PN0108

با استفاده از این دستگاه میتوان تا ۸ پورت برق را از یکجا کنترل نمود ُ در واقع سیستم قطع و وصل کردن برق تجهیزات داخل رک در یکجا متمرکز میشود. این بدان معنی نیست که فقط ۸ پورت برق را میتوان کنترل کرد بلکه قابلیت ویژه این دستگاه این است که میتوان چندین دستگاه را نیز به هم متصل نمود و کاربرد فراوانی برای سرورهای Dual Power و یا بیشتر را دارد.

در واقع این دستگاه قابلیت اتصال تا ۱۵ لایه بصورت Daisy Chain و کنترل ۱۲۸ پورت برق را دارا میباشد.

کنترل خاموش / روشن و Restart کردن کامپیوترها از خصوصیات ویژه این دستگاه میباشد.

یکی دیگر از خصوصیتهای ویژه این دستگاه اتصال به ماژول آی پی و کی وی ام سوئیچهای Over IP میباشد که با استفاده از این خصوصیت می توان از طریق شبکه و یا اینترنت هم دسترسی به پنل دستگاه داشت و Device های دیگر را براحتی روشن و خاموش نمود. ریموت نمودن این دستگاه بصورت Local و از طریق کامپیوتر از طریق پورت RS232 یا سریال که روی دستگاه تعبیه شده انجام می گیرد.

از خصوصیتهای دیگر این دستگاه Setup نمودن آسان و پنل کاربری راحت و حالتهای مختلف خاموش و روشن نمودن از جمله حالت Safe Shutdown برای سرورها و کامپیوترها می باشد.

دو لایه امنیتی برای تعریف نمودن کاربرها بصورت User و Administrato و تعریف نمودن Group برای پورتها بصورتی که بتوان مثلا چند کامپیوتر را در یک گروه قرار داد و با یک فرمان همزمان آن چند کامپیوتر را خاموش و روشن نمود.

کاربردی ترین کار Group برای دستگاههای با چند پاور استفاده می گردد.

پشتیبانی از Platform های مختلف سرور ها مانند Windows 2000/XP/VISTA/SEVEN و LINUX و UNIX و پشتیبانی و Compatible بودن این دستگاه با همه KVM Switch های ATEN را نیز میتوان از قابلیت دیگر این دستگاه نام برد.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کنترل روشن و خاموش نمودن پورتها در این دستگاه از طریق کلیدهای تعبیه شده روی دستگاه (Push Button) و هم از طریق پنل کاربری که فوق العاده کاربر پسند و گرافیکی طراحی شده (GUI Interface) صورت می گیرد.

یکی دیگر از خوبیهای این دستگاه این است که بر خلاف پاور ماژولهای موجود در بازار که فضای زیادی را اشغال می کنند.  این دستگاه فقط یک Unit از Rack را اشغال نموده و به کاربر قدرت مانور بیشتری برای استفاده از فضاهای خالی در رک را می دهد.

نکته قابل توجه اینکه می توان Firmware دستگاه را نیز در صورت نیاز Upgrade نمود و فایل آن نیز در سایت شرکت و برای پشتیبانی هر چه بهتر مصرف کننده و خریداران دستگاه موجود میباشد.

www.aten.com

 

* فایلهای ضمیمه این مطلب مدل های جدید این دستگاهها میباشد.

------------------------------------

کلیه مطالب نوشته شده در این لینک متعلق به نویسنده مقاله و شرکت رایمند رایانه میباشد و حقوق آن محفوظ است.

------------------------------------

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

رایمند رایانه

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش

خدمات/محصولات

نماینده انحصاری کمپانی ATEN تایوان، کی وی ام سوئیچ، کنسول دراور، مانیتور سوئیچ

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات