سنتر درب/درب اتوماتیک شیشه ای و جک پارکینگ و کرکره

درب اتوماتیک, جک پارکینگ, شیشه ای اتوماتیک

بررسی تخصصی درب اتوماتیک کالیپسو وی تو

بررسی تخصصی درب اتوماتیک کالیپسو وی تو

بررسی تخصصی درب اتوماتیک وی تو مدل کالیپسو

 

محتویات پک خریداری شده :

دو عدد جک کالیپسو

تابلو فرمان مدل سیتی

دو عدد ریموت فابریک وی تو

یک جفت چشم الکترونیکی

فلاشر و آنتن

دو عدد کلید خلاص کن

متعلقات نصب درب وی تو

 

اگر در چند سال اخیر شما برای منزل و یا محل کارخود به دنبال درب اتوماتیک مناسب و خوش قیمت خارجی گشته باشید ، مطمئنا کالیپسو مدل وی تو به شما پیشنهاد شده

کمپانی وی تو ایتالیا پس از تاسیس اش در سال 1985 تمام تلاش خود را کرد که محصولاتی با کیفیت و از لحاظ قیمتی مناسب را برای مصرف کنندگان تولید کند ، حال ما بررسی می کنیم که

درب اتوماتیک مدل کالیپسو این شرکت در ایران چقدر موفق ظاهر شده .

 

ویژگیهای اصلی :

قدرت بالا جکها تا 500 کیلو گرم برای هر لنگه و مجموع یک تن

مناسب دربهایی تا 6 متر عرض

تابلو فرمانی با کارایی بسیار زیاد که تحولی در امکانات درب بود

هوشمندی سیستم در مقابل برخورد با مانع و دارای قابلیت فست کلوز

سیستم دستی کردن آسان

 

معایب :

ظاهر نا متعارف و بزرگ جکها

عدم پشتیبانی از برق اضطراری

پیچیدگی برنامه دهی به تابلو فرمان

 

در نگاه اول جعبه سیستم درب اتوماتیک وی تو مدل کالیپسو بسیار جمع و جور و شیک می باشد و ما انتظار جکی با قدرت کم و سیستمی معمولی خواهیم داشت ، اما وقتی شما پک کالیپسو را باز کنید ظاهر جک چیز دیگری را به شما القا خواهد کرد و ظاهر چقر این سیستم نشان از قدرت بالای این جکها دارد.

پکینگ دستگاه بسیار عالی بوده و کوچکترین لغذشی در محتویات پک وجود ندارد. به صورتی که شما اگر محتویات پک را از جعبه در بیاوید و دوباره بخواهید سر جایش بگذارید ، وقت شما را به اندازه حل یک پازل خواهد گرفت!

البته شما میتوانید به گارانتی وارد کننده سیستم کالیپسو که درون جعبه قرار دارد بسیار اعتماد کنید ، زیرا طی این چند سال خدمات خوبی با کمترین هزینه به مشتریان خود عرضه کرده است.

جکها :

شاید این مورد را همه ندانند که جک کالیپسو V2 در دو مدل 400 و 500 کیلو عرضه می شود که معمولا برچسب آن روی جک خورده است. اما از لحاظ ظاهری مشکل است که شما تفاوت این دو را متوجه شوید ، بهترین را برای تشخیص مدل این دو این است که شما شفت جک را کامل بیرون بکشید ، حال تنها اندازه شفت را بگیرید اگر 40 سانتیمتر بود کالیپسو 400 است و اگر 50 سانتیمتر بود کالیپسو 500

تفاوت این دو سری فقط در قدرت خلاصه نمی شود بلکه کالیپسو 500 مناسب دربهایی با عرض هر لنگه 3 متر است ، در صورتی که کالیپسو 400 برای دربهایی با عرض هر لنگه 2.5 متر توصیه می شود.

جکهای کالیپسو ظاهری نا متعارف دارند ، قسمتی که موتور جک در آنجا واقع شده نسبت به جکهای مشابه دیگر در بازار کمی بزرگتر است و نیاز به فضای بیشتری برای برای نصب دارد.

سیم موتورها از جای مناسبی خارج شده و مکان مخصوص خلاص کردن جک نیز در محل مناسبی بالای جک واقع شده است.

شفت جکهای کالیپسو از فولاد است و آمار خرابی این سیستم به علت ایراد در جکها بسیار پایین است.

نکته جالب دیگر این جکها کارکرد بی صدای آن می باشد به صورتی که اگر شما در چند متری درب قرار داشته باشید و درب را نبینید ، از روی صدای کارکرد متوجه باز و بسته شدن درب نخواهید شد . البته این ادعا موقعی به واقعیت می پیوندد که دربها پارکینگ خود صدایی نداشته و سیستم درب اتوماتیک کاملا استاندارد نصب شده باشد.

 

تابلو فرمان :

جعبه تابلو فرمان V2 CALYPSO ظاهر خوب و معقولی دارد و رنگ آن که هم شکل رنگ جکهاست که به زیبایی فضای نصب می افزاید

درب تابلو فرمان را می توان با یک پیچ گوشتی 4 سو یا دو سو باز کرد . البته در باز و بسته کردن درب تابلو فرمان احتیاط کنید ، زیرا در صورت سردی هوا و بیش از اندازه محکم کردن پیچها ، آنها قطعا می شکنند و در صورت این اتفاق جایگزینی برای پیچهای فابریک وجود ندارد!

درب تابلو فرمان را که باز کنید به یک جعبه مقوایی بر خواهید خورد که برد اصلی سیستم یا مغر کالیپسو در آن قرار دارد که باید آن را از جعبه خارج نموده و بر روی تابلو سیستم پیچ کرد.

آماده سازی تابلو فرمان جهت راه اندازی نسبت به سیستم های دیگر زمان بیشتری خواهد برد چرا که بجز بستن آن پیچها شما باید یکسری جمپرها را روی تابلو فرمان آن انجام داد که وقت شما را خواهد گرفت.

سه دکمه و یک صفحه دیسپلی بر روی برد فرمان قرار دارد که برنامه دهی را بسیار راحت می کند. فیوزهای برای حفاظت از دستگاه وجود دارد تا خطرات آسیب دیدگی برد فرمان بر اثر نواسان و اتصالی به حداقل ممکن برسد.

حال از بحث ظاهر خارج شویم و قابلیت های مغز فرمان کالیپسو را محک بزنیم.

برد فرمان کالیپسو که مدل سیتی نامیده می شود کارایی بالایی دارد و زمانی که قابلیتهایی برنامه دهی به این مدار فرمان معرفی شد ، بسیار از سیستمهای درب اتوماتیک شرکتهای رقیب در مقابل کارایی درب اتوماتیک وی تو چیزی برای گفتن نداشتند.

مثلا مدل لیدر پروتکو شما پارامتری دارد که میتوانید زمان کارکرد جک را موقع باز شدن درب مشخص سازید و همین زمان برای بسته شدن درب ملاک قرار می گیرد و زمان دادن به تابلو فرمان به صورت ثانیه ای است

اما تابلو فرمان سیتی وی تو این امکان را به شما می دهد که برای باز و بسته شدن درب زمانی مجزا تعریف کنید و تغییر زمان در وی تو به صورت نیم ثانیه امکان پذیر می باشد.

مثلا شما می توانید تعریف کنید درب 20 ثانیه باز شود و 21.5 ثانیه ببندد . این قابلیت زمانی مناسب است که درب پارکینگ به یک طرف سنگینی بیشتری داشته باشد.

این فقط یکی از کارایی های کاربردی تابلو فرمان کالیپسو است و از جمله کارایی های دیگر

تعیین زمان باز شدن تایم پیاده

فست کلوز

فشار پشت جک

توانایی تشخیص مانع و پس زدن جک

تغییر در میزان تحریک تشخیص مانع

زمان دادن برای سرویس دستگاه

و ....

نکته ای که در اینجا نیز باید به آن توجه شود این است که چند درصد از نصابها قادر هستند که از تمام قابلیتهای این سیستم استفاده نمایند!

تابلو فرمان کالیپسو وی تو با تمام کارایی که دارد کمی گیج کننده نیز می باشد که در برنامه دادن به آن حتی با ارائه کاتالوگ فارسی نیز دچار دردسر می شویم.

 

چشم ، فلاشر و ریموت

متعلقات دیگر نصب کالیپسو کاملا منحصر به فرد است.

چشم الکترونیکی و فلاشر زیباست و در یک نگاه می توان تفاوتش را با سایر برندها دریافت .

نور فلاشر به مقداریست که شما از فاصله 30 متری به راحتی متوجه آن خواهید شد. اگر شما می خواهید از ریموت فابریک استفاده کنید ، برای تقویت آنتن دهی آن یک آنتن درون پک کالیپسو قرار دارد که برد ریموت را حداقل دو برابر خواهد کرد.

ریموتها از پلاستیک سخت ساخته شده و ظاهری 4 گوش دارد. در نوع های 2 دوکمه و 4 دکمه به بازار عرضه شده که معمولا در پکهای کالیپسو مدل دو دکمه آن موجود می باشد.

 

نتیجه :

بسیار مشکل است که سیستم درب اتوماتیکی بتواند ظرف یکی دو سال به قدری فراگیر شود که جزو 3 برند پرفروش در ایران گردد. اما Calypso V2 توانست به سرعت جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کرده و می توان گفت در حال حاضر پرفروشترین سیستم درب اتوماتیک است.

این موضوع امکان پذیر نبود جز با کیفیفت و کارایی بالا ،قیمت مناسب و صد البته با گارانتی معتبر که می توان خدمات پس از فروش این جک را الگویی دانست تا دیگر برندهایی که در ایران فعالیت می کنند از این برند پیروی کنند.

اگر شما یکی از انتخابهایتان در اتوماتیک کردن درب پارکینگتان مدل کالیپسو وی تو میباشد برای صرف نظر کردن از انتخاب این مدل دلیلی نخواهید داشت جز هیدرولیک نبودن این سیستم و شاید ظاهر خاص آن ، والا راه دیگری جز قبول این سیستم نخواهید داشت

 

مدلهای رقیب

پروتکو لیدر

بی اف تی فوبوس

فک 412

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

سنتر درب/درب اتوماتیک شیشه ای و جک پارکینگ و کرکره

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

درب اتوماتیک، جک پارکینگ، شیشه ای اتوماتیک، کرکره برقی، قفل برقی، در اتوماتیک، درب پارکینگ، حک آرامبند، ریموت فابریک، جک یوروماتیک، ریموت بتا، جک جنیوس، سایلکس، بی اف تی، وی تو، یوروتک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات