ثبت شرکت پارسه

ثبت شرکت, ثبت برند, اخذ کارت بازرگانی

شرایط ثبت تغییرات شرکت

تمام افرادی که با ماهیت شخص حقوقی اقدام به ثبت شرکت کرده‌اند ممکن است تصمیم به تغیرات درثبت شرکت را داشته باشند؛ انجام تغییرات در ثبت شرکت شامل تغییر آدرس، تغییر اعضا، تغییر سمت، تغییر نام شرکت، تغییر میزان سهم، الحاق به موضوع و یا تغییر موضوع است، برای تغییر در ثبت شرکت نسبت به نوع تغییر و اتخاذ تصمیم جدید مجمع مربوطه دایر شده و حتماً تهیه و تنظیم صورتجلسه برای تغییر در ثبت شرکت الزمیست.

توضیحات خدمت

شرایط ثبت تغییرات شرکت

 

تمام افرادی که با ماهیت شخص حقوقی اقدام به ثبت شرکت کرده‌اند ممکن است تصمیم به تغیرات درثبت شرکت را داشته باشند؛ انجام تغییرات در ثبت شرکت شامل تغییر آدرس، تغییر اعضا، تغییر سمت، تغییر نام شرکت، تغییر میزان سهم، الحاق به موضوع و یا تغییر موضوع است، برای تغییر در ثبت شرکت نسبت به نوع تغییر و اتخاذ تصمیم جدید مجمع مربوطه دایر شده و حتماً تهیه و تنظیم صورتجلسه برای تغییر در ثبت شرکت الزمیست.

 انواع مجمع  برای تغییر در شرکت ثبت شده :

  1. مجمع عمومی فوق العاده

در صورت تغییر در اساسنامه شرکت دایر شدن مجمع عمومی فوق العاده الزامیست به این دلیل که تغییرات در اساسنامه تنها بر عهده این مجمع می‌باشد و شامل : تغییر آدرس، تغییر نام شرکت، تغییر موضوع شرکت، الحاق به موضوع، تغییر اعضا هیئت مدیره، انحلال شرکت، تاسیس شعبه، تغییرات شعبه، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه است.

نکات قابل توجه در تهیه و تنظیم صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده:

نام شرکت، شماره ثبت، شناسه ملی و همچنین سرمایه شرکت باید قید شود و در صورتجلسه تاریخ و زمان شروع برگزاری مجمع، ابتدای صورتجلسه باید دستور جلسه مشخص گردد و اگر تصمیم هایی که قرار است اتخاذ گردد چند مورد باشد حتما تمام موارد ذکر گردد؛ پس از تنظیم صورتجلسه تمام اعضا باید با امضای خود تاییدیه این تغییرات را اعلام دارند.

  1. مجمع عمومی عادی

این مجمع اگر در سه ماه اول سال و برای اولین بار تشکیل شود مجمع عمومی سالیانه نام گرفته و اگر برای بار دوم و یا در سه ماه بعد از سال تشکیل شود مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نامیده می‌شود.

تصویب ترازنامه شرکت، تقسیم سود و زیان شرکت و انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت به عهده مجمع عمومی عادی می‌باشد و باید نکاتی که در بالا برای مجمع عمومی فوق العاده ذکر شد ،برای این مجمع هم رعایت کرد.

 

لزوم تشکیل هیئت رئیسه برای ثبت تغییرات شرکت:

برای تغییر در شرکت های سهامی خاص باید در نظر داشت که اداره مجامع به عهده هیئت رئیسه است و همچنین اگر اعضای شرکت با مسئولیت محدود بیش از 12 نفر باشد باید هیئت رئیسه تشکیل شود و عهده دار اداره مجمع باشد و باید اشاره کرد که هیئت رئیسه تشکیل شده از یک رئیس دو ناظر و یک منشی است.

مراحل تغییر در شرکت :

 

مرحله اول: تصمیم گیری اعضا برای تغییرات

مرحله دوم : وکالت دادن به وکیل در صورت انجام صورتجلسه توسط وکلا

مرحله سوم : تنظیم صورتجلسه نسبت به نوع تصمیم (در تغییرات شرکت تنظیم صورتجلسه بسیار مهم است و باید توسط کارشناس با تجربه تهیه شود در غیر اینصورت کارشناسان اداره ثبت شرکتها زمان بررسی صورتجلسه پرونده را بر‌گشت میدهند تا طبق قانون تجارت و فرمت درخواستی اداره تنظیم گردد)

مرحله چهارم : ثبت نام در سایت اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری (www.irsherkat.ir)

مرحله پنجم : امضا و مهر صورتجلسه توسط اعضا

مرحله ششم : پست کردن صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

مرحله هفتم : پس از بررسی کارشناس اداره ثبت و نبود مشکل، تغییرات تایید می‌شود و باید برای دریافت آگهی تغییرات به اداره ثبت مراجعه کرد.

مرحله هشتم : پرداخت هزینه روزنامه رسمی (تمام تغییرات شرکت‌ها باید در روزنامه رسمی چاپ گردد در غیر اینصورت آن تغییرات رسمیت ندارد) 

مرحله نهم : پرداخت هزینه روزنامه کثیر الانتشار (اگر که هزینه روزنامه کثیر الانتشار پرداخت نشود دیگر هیچ تغییراتی در سامانه اداره ثبت نمی‌شود ثبت نام کرد)

در شرکت های سهامی خاص افزایش سرمایه یک نوع تغییر خاص محسوب می‌شود که در ذیل به آن می‌پردازیم

ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص

در شرکت‌های سهامی خاص برای افزایش سرمایه باید 65 درصد از سرمایه تعهدیِ قبل به حساب شرکت واریز شود. همچنین به میزان افزایش سرمایه باید نقدینگی به حساب شرکت واریز شده؛ از بانک نامه دریافت شود و به صورتجلسه پیوست گردد و در نهایت به اداره ثبت شرکت ها ارسال می‌شود. مابقی مراحل برای افزایش سرمایه مانند دیگر تغییرات میباشد.

 

آیا انحلال شرکت، تغییر در شرکت محسوب می شود؟

 

انحلال شرکت هم تغییر در شرکت محسوب می‌شود . این تغییر در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مطرح شده و یک نفر باید به عنوان مدیر تسویه معرفی و شرکت هم به مدت یک سال در حالت تسویه میباشد یعنی اگر شخصی از نظر مالی به این شرکت مطالباتی داشته باشد باید در مدت یک سال حساب‌ها تسویه شود. معمولاً مدیر عامل مدیر تسویه معرفی می‌شود و مکان قانونی شرکت مکان تسویه است و اگر این مکان مناسب برای حضور افراد نباشد مدیر تسویه می‌تواند آدرس دیگری را به عنوان محل تسویه معرفی کند .صورتجلسه انحلال شرکت‌ باید به امضا تمام اعضا شرکت درآید.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ثبت شرکت پارسه

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، رتبه بندی، کد اقتصادی، ایزو، انفورماتیک، اخذ مجوز، ثبت علائم تجاری، تایید صلاحیت ایمنی، تایید صلاحیت پیمانکاران، تغییرات شرکت، اخذ مجوز، ثبت مادرید، اخذ رتبه، مشاوره حقوقی

دسته‌بندی خدمات