یاس

آموزش صفحه آرایی, آموزش صفحه بندی, صفحه آرایی

مجله چیسـت؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مجله چیست؟

در عرف مطبوعات، هرگاه ترتیب انتشار نشریه ای حداکثر ماهی یک بار باشد، برآن نشریه، عنوان «مجله » می گذارند. قطع، تعداد صفحه ها، ترکیب موضوعی مطالب و حتی نوع ماشین چاپی که مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله مواردی است که تفاوت میان ترکیب ظاهری مجله روزنامه را میتوان تشخیص داد. مجله مجموعه ای زا مطالبی است که به طور مرتب با فاصله های معین زمانی منتشر می شود؛ مطالبی که درباره یک یا چند موضوع مختلف می باشند. کلمه Magazine   به معنای بازار یا انبار اجناس گوناگون است. اما خریدار مجله تمام اجناس را یکجا خریداری می کند و از میان اجناس، آنچه را که مورد توجه اوست. بهره برداری می کند و آنگاه به انتظار شماره بعد می ماند. بنابراین تعریف قانونی مجله بدین قرار است : «مجله، نشریه ای است که برای روشن کردن افکار مردم در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، فنی یا ادبی و ترقی دادن سطح معلومات مردم و نشر اخبار و اطلاعات و مطالب عام المنفعه و انتقاد و اصلاح اندیشه در امور عمومی، به طور منظم و در زمان معینی منتشر می شود». اولین ارزش و اهمیت مجله، ظاهر آن، مانند : عکسهای رنگی، کیفیت کاغذ، تصویر پردازی استادانه و استفاده از رنگ و.... است که کل این مجموعه در صفحه آرایی گنجانده می شود. لی آوت یا صفحه آرایی عبارت است از طرح ریزی برای یک صفحه یا گروهی از صفحه ها ؛ اما در اصطلاح به اگلوی نهایی صفحه های چاپ شده نیز لی آوت گفته می شود. از طرفی لی آوت وسیله ای برای ارائه اطلاعات نویسنده در انواع شکلها از قبیل متن، تصویر یا ترکیب متن و تصویر و سایر عوامل نمایش دهنده است. عناصری در صفحه آرایی به کار گرفته می شوند که کار برد هر کدام از آنها پیرو اصول و قواعد مخصوصی است، هر چند که در مجموع ذوق سلیقه هنرمند نقش غیرقابل انکاری در صفحه آرایی تخصصی و جذاب دارد.

كاغذ شفاف و مات، نيمه شفاف (Translucent) و فيلم شفاف (Transparent)

كاغذ ديتل (Detail)

نوعي كاغذ نرم و ضد چري است كه به اندازه كافي نور از آن عبور مي كند و براي كپي برداري و طرح برداشتن مناسب است و نسبت به ميزان انتقال نور، براي نسخه برداري با دستگاه چاپ و تكثير اوزاليد (Diazo reproduction) نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين كاغذ به صورت ورقه، رل يا توپ و دفترچه در دسترس است. طراحان به وفور از اين كاغذ براي نشان دادن و پرورش ايده هاي خود انجام و كارهاي مربوط به صفحه آرايي با مداد و قلم استفاده مي كنند.

كاغذ صفحه آراييانواع كاغذهايي مي باشند كه نيمه شفاف، سفيد و درخشان هستند و نور را از خود عبور مي دهند؛ اما پشت نما نيستند و به طور عمده، براي تركيب و ايجاد كارهاي مربوط به صفحه آرايي يا نشان دادن ايده هاي جديدي كه به ذهن طراح مي رسد، بكار مي روند. اين كاغذ در بازار به صورت توپي يا دفترچه موجود است و از نظر كيفيت سطح، انواع مختلفي دارد: از سطح مخصوص ماژيك، تا سطح مخصوص مداد، ذغال طراحي، پاستل، قلم، مركب و قلم مو.

كاغذ زرد كپي برداري (كاغذ گراف)

كاغذي است ارزان و داراي خاصيت پشت نمايي مطلوب كه براي بسته بندي بكار مي رود. اين كاغذ براي اتودهاي اوليه و طراحي هاي براي صفحه آرايي مفيد است و به صورت توپي و با عرض هاي مختلف در دسترس است.

 كاغذهاي سفيد كپي برداري

اين كاغذها انواع متعددي دارند، از شفاف تا نيمه شفاف و مات، از نظر زبري و ضخامت نيز داراي درجات مختلف هستند و به صورت ورقه هاي ساده يا شطرنجي، رل يا توپ و دفترچه در دسترس قرار دارند. انواع نازك ترين كاغذها (پوستي) براي اتودهاي اوليه و طراحي به كار مي روند، در حالي كه انواع با ضخامت متوسط و صاف و نرم آن ها براي قلم و مركب مناسبند. انواعي از اين كاغذها كه سطح مات دارند و داراي خاصيت سايندگي بيشتر هستند، هم باعث سايش مغز مداد مي شوند و هم به راحتي لكه بر مي دارند و كثيف مي شوند. اصولا" دو نوع كاغذ مخصوص كپي برداري وجود دارد: معمولي و روغني.

نوع روغني آن نيمه شفاف و گران تر است. اين نوع كاغذ با دوام تر است؛ اما خاصيت پشت نمايي آن كمتر از نوع معمولي آن است. كاغذهاي مخصوص كپي برداري معمولا" براي روي كار قرار دادن، كپي كردن و ترسيم طراحي هاي فني اي كه نياز به تكثير دارند؛ مورد استفاده قرار مي گيرد، اما ابعاد آنها ثابت نيست؛ زيرا در اثر رطوبت هوا تغيير شكل مي دهند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

یاس

تهران، شهریار

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

آموزش صفحه آرایی، آموزش صفحه بندی، صفحه آرایی، صفحه بندی، صفحه آرایی روزنامه، صفحه بندی روزنامه، صفحه آرایی مجله، صفحه بندی مجله

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی خدمات