صنعت هوشمند آسیا

منبع تغذیه سوئیچینگ, switching power supply, سنسور صنعتی

کنترل کننده های دما

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
کنترل دما در صنعت معمولا به دو روش انجام می شودکه به اختصار به آنها می پردازيم.
1-روش(ON/OFF):در این روش معمولا سیستمهایی استفاده می شود که این سیستمها کند هستند و يا دقت زيادی در پروسه لازم نيست و روند کنترل به این صورت است که در نقطه تعیین شده کنترل کننده سیستم عمل می کند. برای مثال اگر دمای یک سیستمی توسط یک هیتر گرمایی کنترل شود در دماهایی کمتر از دمای تعیین شده هیتر روشن شده و زمانی که دمای پروسه از نقطه مشخص شده بیشتر شد هیتر خاموش می شود. بسته به شرایط پروسه ممکن است اختلاف دمایی در نقطه مشخص شده حتی به 10درجه نیز برسد که این نوع کنترل معمولا کنترل ابتدایی است.
2-کنترل کننده با استفاده از حلقه های( PID ) در این نوع کنترل با توجه به تعیین ضرایب درست از انتگرال گیر(I)مشتق گیرا(D) و تناسبی(P) می توان دمایی دقیقا برابر دمای تعیین شده را داشت و این روش کنترلی در مواردی استفاده می شود که دمای پروسه از اهمیت بالاتری برخوردار باشد به علاوه در این سیستم به میزان قابل توجهی از مصرف انرژی کاسته می شود. کنترل کننده های حلقه(PID) درجه(2 ) نوع دیگری از کنترلرها هستند که می توانند دما را دقیقا برابر دمای تنظیمی نگهدارند و این نوع کنترل کننده ها معمولا از قیمت بالاتری نسبت به دیگرکنترلرهای (PID) برخوردار هستند که با توجه به این موضوع درمواردی که احتیاج به کنترل تعداد زیادی نقطه دمایی است هزینه اجرای این نوع کنترل نسبت به دیگرکنترل ها بالاتر خواهد بود. لذا شرکت OMRON اقدام به تولید نوعی کارتهای دمایی که هر یک دارای (4) کانال ورودی دما یا آنالوگ و (4 ) خروجی دیجیتال یا آنالوگ کنترلی (برای فرمان به المان گرمایی یا برودتی) کرده است که در هر واحد از این کنترلها قابلیت افزایش تا (256) ورودی دمایی می باشد. از دیگر مزايای این کارتهای دمایی این است که علاوه بر پذيرش ورودیهای استاندارد دمایی (PT100و ترموکوپل) ، قابلیت وصل سیگنالهای آنالوگ ولتاژی (10-0 ولت) وجریانی (20-0 و 20-4 میلی آمپر) را نیزدارا می باشند.
این کنترل کننده ها قابلیت دارند که بدون نیاز به(PLC) خود حلقه های(PID) را کنترل کنند و برای مانیتور کردن دماها و یا ست پوینت ها می توان آنها را توسط نرم افزارهای potrtekal یا veiwer شرکت امکو متصل کرد.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

صنعت هوشمند آسیا

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

منبع تغذیه سوئیچینگ، switching power supply، سنسور صنعتی، اتوماسیون صنعتی، barrier، isolator، relay، transmitter، humidity transmitter، temperature controller، procces controller، timer، counter، پیمانکار پروژه

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات