عاملیت مجاز فروش قطعات سایپا یدک شیوانی

کلیه قطعات اصلی سایپا یدک, لنت ترمز جلو و عقب, انواع بلبرینگ

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ در چیست؟

به احتمال زیاد این سوال برای خیلی از شماها پیش آمده است که اصلا چه تفاوتی میان «بلبرینگ» و رولبرینگ وجود دارد؟! در این مقاله پاسخ این سوال را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

در پاسخ با سوال بالا بهتر است بگوییم که تفاوت اصلی که میان رولبرینگ و «بلبرینگ» وجود دارد در استقامت این دو در برابر انواع و اقسام بارهایی است که به آن ها وارد می گردد .

باید بیان داشت که دو نوع بار شامل : بار محوری و بار شعاعی از جمله بارهایی هستند که به «بلبرینگ»ها و رولبرینگ ها وارد می گردند .

یکی از این دو باره شعاعی و یا محوری و یا در برخی موارد هر دوی این بارها به «بلبرینگ»ها وارد می شود و این موضوع هم بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که «بلبرینگ» ها در آن قرار می گیرند .

در مواقعی که فشار از نوع شعاعی باشد می توانیم از رولبرینگ ها استفاده نماییم چراکه رولبرینگ ها در برابر این فشارها خیلی مقاوم هستند و در صورتی که هر دوبار شعاعی و محوری وارد گردد می توان از «بلبرینگ» استفاده نمود .

در واقع بلبرینگ ها گونه ای از یاتاقان ها هستند که می توانند هم بار محوری و هم بار شعاعی را تحمل نماید و معمولا در جاهایی به کار می روند که بار به نسبت کوچک باشد و در رولبرینگ ها نیز سطح تماس ساچمه با سطوح به صورت یک خط می باشد و به همین دلیل این بلبرینگ ها قادر خواهند بود فشار بسیار زیادی از نوع شعاعی را تحمل نمایند ولی قادر به تحمل کردن فشار زیاد از نوع محوری نمی باشند .

بلبرینگ (به انگلیسی: Ball bearing) یا یاتاقان توپی گونه‌ای از چرخنده از خانواده یاتاقان‌ها هستند که کاربرد وسیعی در ابزارهای مختلف مانند هر چیزی که میچرخد و دیسک‌های سخت رایانه و اسکیت‌ها و صنایع بزرگ و خودرو ها و موتورها و …دارند. بلبرینگ‌ها می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که بار به‌نسبت کوچک باشد. در یک بلبرینگ بار از لایهٔ خارجی بهگوی‌ها اعمال می‌شود و از آنجا فشار به لایهٔ داخلی منتقل می‌گردد.

با توجه به کروی‌بودن گوی‌ها، نقطهٔ تماسشان با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک خواهد بود، در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند؛ از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس، اگر فشار بیش از حدی به گوی‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن‌ها گردد. گونهٔ خاصی از بلبرینگ‌ها، بلبرینگ‌های محوری نام دارند که برای سرعت‌های پایین در نظر گرفته شده‌اند و نمی‌توانند بارهای محوری شدید را تحمل کنند و از نمونه‌های کاربردها آن‌ها می‌توان به کاربردشان در میزهای گردان اشاره کرد.

یاتاقان (به انگلیسی: Bearing) وسیله‌ای است که اجازه حرکت نسبی مشخصی را بین دو یا بیشتر از دو قطعه را می‌دهد که به طور نمونه به صورت چرخش یا حرکت خطی است. یاتاقان‌ها می‌توانند به صورت گسترده‌ای بر طبق حرکتی که مجازند داشته باشند و یا براساس اصول کاریشان و همچنین جهت بارهای اعمالی که می‌توانند تحمل کنند، طبقه‌بندی شوند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

عاملیت مجاز فروش قطعات سایپا یدک شیوانی

اصفهان

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

کلیه قطعات اصلی سایپا یدک، لنت ترمز جلو و عقب، انواع بلبرینگ، کاسه نمد ساق سوپاپ، انگشتی سوپاپ، دیفرانسیل، سنسور اکسیژن، کمک فنر، کیت کلاچ، تسمه تایم، رادیاتور آب، در موتور، پوسته سقف صبا، در جلو رنگی صبا، گلگیر لبه دار رنگی، پلوس کامل شرکتی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات