کالای برق و مهندسی صنعت بخش(شاکری)

پنل خورشیدی - شارژکنترلر - اینورتر, کلیه ی ابزار اندازه گیری دقیق, چراغ های کمپ

معرفی رشته مهندسی انرژی

    مهندسی سیستمهای انرژی یک رشته فرارشته است که در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود و دانشجویان آن از میان دانش آموختگان رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و فیزیک انتخاب می شوند. ماهیت فرا رشته ای و تفاوت میان زمینه کارشناسی دانش جویان این رشته موجب شده تا اساتید و دانش جویان این رشته به خصوص در نیمسال اول زمان زیادی را به بحث و گفتگو در ابعاد مختلف مرتبط با این رشته بپردازند. هرچند مشاوره و برگزاری جلسات مختلف پرسش و پاسخ بهترین روش برای افزایش تعامل میان اساتید و دانشجویان می باشد اما به هر حال وجود یک پیش زمینه ذهنی و پاسخ به برخی از سوالات اولیه دانشجویان می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد تفاهم و تبیین مسیر دانشجویان داشته باشد. از این رو گروه مهندسی سیستمهای انرژی دانشگاه صنعتی شریف بر آن شد تا با تدوین کتابچه راهنمای رشته مهندسی سیستمهای انرژی به برخی از سوالات مقدماتی دانش جویان جدید پاسخ گوید و تا حدی در جهت رفع دغدغه های ذهنی آنان تلاش نماید. (دکتر روشندل)


در حال حاضر روند رو به رشد تقاضاي انرژي از طريق گسترش سيستم هاي عرضه انرژي و بهره برداري از منابع انرژي فسيلي تامين مي شود. رشد سريع مصرف انرژي و سهم بالاي انرژي هاي فسيلي در تامين انرژي مورد نياز بخشهای مختلف مصرف کننده انرژی، موجب سرعت بخشیدن به روند پايان پذيري منابع انرژي فسيلي و پخش حجم زيادي از مواد آلاينده در محيط زيست شده است. علاوه بر این، وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي ناشي از صادرات منابع انرژي فسيلي، موجب شده تا نظام اقتصادي کشور به شدت از تحولات بازار جهاني انرژي تاثیر بپذیرد. از سوی دیگر ارتباط گسترده بخش انرژي با تحولات مختلف فنی، علمی، اقتصادي و اجتماعي ايجاب مي کند تا طراحي، توسعه و بهره برداري از سيستم هاي انرژي به صورت بهينه صورت پذيرد. به این ترتیب نقش دانشگاهها در تربیت نیروی انسانی آموزش ديده و کارآمد در زمينه هاي مختلف انرژي بسیار مهم و اساسی ارزیابی می شود.

با توجه به نقش كليدي تعاملات انرژي در سطح جهان، بررسي تجربيات كشورهاي مختلف در اين زمينه از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. ايجاد رشته مهندسي انرژي در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي دنيا از دهه 1970 ميلادي با توجه به افزايش سريع قيمت انرژي و ضرورت تربيت نيروهاي متخصص در زمينه هاي مختلف انرژي آغاز شد. از اواسط دهه 1970 ميلادي و پس از شوک بازار جهاني نفت، با توجهبه پيچيدگي هاي مسائل و مشکلات بخش انرژي و احساس نياز مبرم کشورها به تربيت نيروهاي متخصص جهت يافتن راه حل هاي مناسب در زمينه هاي مختلف انرژي، به تدريج ايجاد مراکز تحقيقاتي و آموزشي در اين رابطه در آمريکا، کشورهاي بزرگ عضو اتحاديه اروپا و برخي کشورهاي آسيايي آغاز شد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کالای برق و مهندسی صنعت بخش(شاکری)

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

پنل خورشیدی - شارژکنترلر - اینورتر، کلیه ی ابزار اندازه گیری دقیق، چراغ های کمپ، چراغ های نگهبانی، چراغ های اضطراری ، کلیه ی محصولات دی پی، باطری های خورشیدی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات