شرکت ساری ماشین طبرستان سارویه

قالب مخزنهای پلی اتیلن, ماشین الات صنعتی, نوار نقاله

تاریخچه صنعت قالب گیری دورانی

فرآیند قالب گیری دورانی(Rotational Moldig)  یا به اختصار روتومولدینگ (Rotomoldig) یکی از فرآیندهای شکل دهی مواد پلاستیکی به شکل تو خالی است. قدمت این صنعت به حدود 150 سال پیش (سال 1855 میلادی) باز می گردد.
این فرآیند اولین بار برای قالب گیری مواد نیمه مایع فلزی با استفاده از نوع ساده ای از ماشین ها به کار گرفته شد. اولین پلیمری که در این صنعت مورد استفاده قرار گرفت (همانند بسیاری دیگر از تکنولوژی های شکل دهی مواد پلاستیکی)، پلی وینیل کلراید( PVC) بود. این اتفاق در دهه 1930 میلادی افتاد.پس از جنگ دوم جهانی و در اواخر دهه 1950 میلادی، با دو واقعه مهم یعنی تولید پودر پلی اتیلن و استفاده از آن به جای رزین های مایع و ساخت کوره های سیرکولاسیون هوای داغ، انقلابی در این صنعت به وجود آمد.

در اواسط دهه 1970 میلادی، پلی اتیلن سبک خطی وارد چرخه تولید شد. در دهه 1980 میلادی پلی آمید، پلی پروپیلن و پلی کربنات وارد چرخه تولید شدند. از آنجایی که پلی اتیلن خواص خیلی متنوعی از خود به نمایش می گذاشت، خیلی زود از حیث میزان استفاده از سایر پلیمرها پیشی گرفت. به نحوی که امروزه، بیش از 80 درصد محصولات تولید شده با استفاده از روش قالبگیری چرخشی، از ماده اولیه پلی اتیلن تولید می شوند. از این دسته محصولات می توان به مخازن نگهداری آب، سوخت و فرآورده های شیمیایی، وان ها ی مورد استفاده در صنایع آبکاری و پرورش ماهی، اسباب بازی ، بشکه های بسته بندی، اسکله های شناور و ادوات ترافیکی و جاده ای و ... اشاره کرد

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت ساری ماشین طبرستان سارویه

ساری

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

قالب مخزنهای پلی اتیلن، ماشین الات صنعتی، نوار نقاله

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات