سرزمین شادی - مرکز تخصصی کودک و نوجوان

لوازم مهدکودک و پیش دبستانی, تاب-سرسره-الاکلنگ-کلبه کودک, انواع بازیهای فکری

7- از یك بازی چه توقعاتی می‌توان داشت؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بسمه تعالی

از یك بازی چه توقعاتی می‌توان داشت؟

 آیا بازی فقط یك سرگرمی است؟  

 بازی‌ها نقش بسیار زیادی در پرورش توانایی‌های لازم برای "یادگیری" دارند.

 توانایی‌های لازم برای یادگیری چه چیزهایی هستند؟ تمركز‌،‌ حافظه،‌ قدرت استدلال،‌ ادراك دیداری،‌ هماهنگی بین نیمكره‌های مغز و ... از جمله توانایی‌های مغز انسان هستند كه شاخصه‌های ضروری برای یادگیری به حساب می‌آیند. همه‌ انسان‌ها این ابزار را در سطوح مختلفی از قابلیت دارا هستند و گاهی نیاز دارند كه هر چه بیش‌تر آن‌ها را تقویت كنند و به سطح بالاتری از قابلیت برسانند.  نقش بازی‌های فكری در پرورش شاخصه‌های یادگیری چیست؟ یكی از جالب‌ترین و موثرترین راه‌های پرورش این شاخصه‌ها ،استفاده از بازی‌های فكری است. بازی‌های فكری از روش‌های غیر مستقیم و جذابی، توانایی‌های مغز انسان را تقویت می‌كنند.  بازی‌های استراتژیك توانایی‌هایی چون استدلال، تفكر انتقادی،‌ تجزیه و تحلیل و خلاقیت را پرورش می‌دهند. بازی‌های مهارتی،‌ هماهنگی میان نیمكره‌های مغز را سبب می‌شوند و برخی از انواع پازل‌ها و جورچین‌ها تجسم فضایی را تمرین می‌كنند. به این ترتیب بازی‌های مختلف با تمركز بر یك یا چند مهارت ذهنی، ‌ابزارهای لازم برای پیشرفت در كار را تقویت می‌كنند.

 بازی‌های فكری تا چه سنی به پرورش شاخصه‌های یادگیری كمك می‌كنند؟

توانایی‌های ذهنی (شاخصه‌های یادگیری)‌، بالقوه وجود دارند و باید در زمان كودكی تا حداقل ظرفیت خود پرورش یابند تا كودك، قابلیت یادگیری و توانایی موفقیت در تحصیل را داشته باشد و این تواناییها تا آخر عمر قابل افزایش و تقویت است. بنابراین هر انسانی بنا به خواسته‌ خود و یا بنا به نیازی كه به علل مختلفی چون شغل خود، برای او ایجاد می‌شود می‌تواند یك یا چندین مورد از این شاخصه‌ها را بوسیله بازی‌های فكری در خود پرورش دهد. به طور مثال یك معمار بنا در شغل خود نیازمند توانایی‌هایی چون تجسم،‌ درک درست از فضا، ‌خلاقیت و تخمین است. و شاید كم‌تر از یك پزشك به حافظه‌ی طولانی مدت احتیاج داشته باشد. به این ترتیب معمار نیاز دارد تا توانایی‌های فوق را در خود روز به روز پرورش دهد. به همین ترتیب، ‌پازل‌ها و بازی‌های استراتژیك برای این منظور مناسبند.

منبع :    http://www.babazi.com/baziology/singlearticle/69

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

سرزمین شادی - مرکز تخصصی کودک و نوجوان

یزد

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

لوازم مهدکودک و پیش دبستانی، تاب-سرسره-الاکلنگ-کلبه کودک، انواع بازیهای فکری، انواع سرگرمیهای آموزشی، عروسک انگشتی و دستی، انواع تن پوش حیوانات، انواع پازل و استیکر، انواع کتاب و سی دی، کیت های آموزشی، چمن تزیینی و ورزشی، کف پوش ودیوار پوش، تجهیزات بازی کودک

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات