خدمات سخت افـزار مصلائی ( ارائه خدمات تخصصی شبکه های کامپ...

مشاوره ؛ طراحی ؛ پیاده سازی, و فروش در زمینه, انواع ترانکینگ و داکت

آشنائی مختصری با کابل های شبکه و داکت ها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

.: کابل شبکه چهارزوجی

کابل مخصوص شبکه های استار کابل 4 زوج 100 اهمی می باشد که هر دو زوج به هم تابیده شده اند . این کابلها معمولا در بسته بندی های 305 متری ( 1000 Feet) بصورت حلقه ای یا درون کارتن تولید می شوند . کابل شبکه از مهمترین قسمتهای شبکه است که نصب آن هزینه زیادی دارد و در انتخاب آن باید بسیار دقت کرد چرا که انواع تقلبی آن در ظاهر با اصل مطابقت می کند در بازار فراوان است . تشخیص کابل تقلبی از کابل اصلی فقط توسط تسترهای گران قیمت و خاص این منظور امکان پذیر است . کابل ها در انواع رایج Cat5e ، Cat6 و Cat7 در انواع بدون شیلد UTP ، با فویل آلومینیومی FTP و شیلددار STP و گاهی دارای فویل و شیلد SFTP در رنگهای مختلف و با دو نوع ژاکت PVC ، LSZH عرضه می شوند که LSZH فاقد هالوژن می باشد و در هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نمی کند . سرعت هر دو زوج تاییده از کابلهای شبکه مختلف عبارتند از :

  

Cat 5e = 200Mhz, 350Mhz

Cat 6 = 250Mhz

Cat 7 = 600Mhz

          

 .: کابل شبکه کواکسیال

کابل شبکه 50 اهمی دارای مغزی و شیلد مخصوص شبکه های باس قدیمی که اکنون بندرت مورد استفاده قرار می گیرد .


.: فیبر نوری

فیبرنوری را هنگامی استفاده می کنیم که نیاز به ارتباط بین مسافت های زیاد یا نیاز به پهنای باند زیاد داریم . بهترین رسانه انتقالی امروزه فیبر نوریست که مزایای فراوانی دارد . فیبرهای نوری که در کار شبکه استفاده می شود باید دارای 2 رشته و یا ضریبی از 2 باشند . فیبر های نوری از نظر ژاکت به انواع مختلفی از قبیل ضد جونده ، گلاسین آرمورد ، وایر استیل آرمود و ... تقسیم می شوند . همچنین متناسب با محل استفاده به سه گروه indoor برای مصارف داخل اتاق ، indoor/outdoor برای مصارف داخل ساختمان یا کانالهای پلاستیکی و فلزی و outdoor برای استفاده مستقیم در فضای آزاد تقسیم می شوند . فیبر نوری حتما باید متناسب با نیاز شبکه انتخاب شود . دو گروه متفاوت فیبرهای نوری عبارت از مالتی مود و سینگل مود است . مالتی مود خود به دو دسته یکی با دو هسته 5/62 میکرون و دیگری 50 میکرون تقسیم می شوند. فیبر مالتی مود می تواند در سرعت 100 مگابایت تا 2 کیلومتر مسافت را پاسخگو باشد . اما در سرعت گیگا بیت مالتی مود ( 9 میکرون) به تناسب تجهیزاتی که از آن استفاده می کنند می توانند تا 70 کیلومتر را پشتیبانی کنند . فیبر سینگل مود از مالتی مود ارزانتر است اما تجهیزاتی که از فیبر سینگل مود استفاده می کنند بسیار گرانتر از تجهیزات مالتی مود هستند . نصب کانکتورهای فیبر نوری نیاز به ابزار ویژه ای دارد که گران قیمت می باشد .
.: پچ کورد فیبر نوری

برای اتصال بین پچ پنل فیبر نوری و سوئیچ شبکه از پچ کورد استفاده می کنیم . این پچ کورد ها هم باید متناسب با قیبر نوری انتخاب شوند. مثلا پچ کورد سینگل مود برای فیبر سینگل مود و پچ کورد مالتی مود برای فیبر مالتی 50 برای فیبر متناسبش و همینطور پچ کورد فیبر 5/62 میکرون . پچ کورد ها دارای کانکتورهای مختلفی هستند که در کارخانه بر روی آنها نصب شده است . مانند : MT – Rj و LC و SC و ST و VF – 45 که در برخی پچ کوردها کانکتور های یک سر پچ کورد با سر دیگر متفاوت است برای مصارف گوناگون مثلا پچ کورد : SC به LC و... پچ کوردهای فیبر جدید قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارند و براحتی نمی شکنند . طول این پچ کوردها معمولا 1 ، 2 ، 3 ، 5 و 10 متر می باشد .
.: کانکتورهای فیبر نوری

کانکتور فیبر نوری بر روی فیبر نوری توسط ابزارهای خاص نصب می شود و امکان انتقال داده را به ما می دهد . برخی از انواع این کانکتورها عبارتند از MT – Rj و LC و SC و ST و VF – 45 که به دو گروه مالتی مود و سینگل مود نیز تقسیم می شوند .

.: آداپتور فیبر نوری
آداپتور فیبر نوری واسط بین فیبر نوری که کانکتور بر روی آن نصب شده و پچ کورد فیبر نوری می باشد . این آداپتور عموما داخل پچ پنل مخصوص فیبر قرار می گیرد . و انواع مختلف آن متناسب با نوع کانکتور بصورت 2 پورت Duplex یا تک پورت Simplex وجود دارد .

.: کانال پلاستیکی

برای نصب کابل ها در ساختمان های ساخته شده آنها را از درون داکت یا کانال های پلاستیکی عبور می دهند . به این شکل که راه هایی را برای عبور کابل توسط این کانال ها ایجاد نموده و همه کابل ها را از رک تا پریز شبکه از درون این گذرگاهها عبور می دهند . این کانال ها در اندازه های 2 ، 5/2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 و 9 سانتیمتر عرضه می شوند . طول همه آنها 2 متر است که اصطلاحا شاخه نامیده می شود .

.: تراکینگ فلزی
جهت پیاده سازی یک سیستم کابل کشی استاندارد می توان از تراکینگ های فلزی استفاده کرد این تراکینگ ها اطراف اتاقها با فاصله مشخص از زمین نصب می شوند و انواع خطوط تلفن ، شبکه ، برق اضطراری ، برق شهری و ... درون آنها انتقال داده می شود . انواع پریزهای ( فیس پلیت ) را می توان بر روی این تراکینگ ها نصب کرد . از دیگر خواص آن : ضد نویز بودن ، سادگی نصب و افزایش و جابجایی ساده پورتها و تحمل وزن زیاد کابل ها می باشد .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

خدمات سخت افـزار مصلائی ( ارائه خدمات تخصصی شبکه های کامپ...

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره ؛ طراحی ؛ پیاده سازی، و فروش در زمینه، انواع ترانکینگ و داکت ، تجهیزات شبکه های کامپیوتری ، فیبر نوری و متعلقات، برق نرمال و اضطراری، کابل های مخابراتی و ، تجهیزات چاه ارت، پسیو ؛ اکتیو ؛ دوربین مداربسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات