سیم وکابل شاذالکتریک

سیم وکابل , لامپ کم مصرف , داکت و سینی کابل

سیم و کابل کابلهای خونگهدار

یکی از انواع محصولات صنایع سیم و کابل  کابلهای خونگهدار (Aerial Bundled Conductor Cable) میباشد. این نوع کابلها خود در دو نوع 5 سیمه و 6 سیمه تولید میگردند. کاربرد کابلهای خودنگهدار  در شبکه توزیع شهری (فشار ضعیف ) میباشد. هر دو نوع کابلهای خودنگهدار (5 سیمه و 6 سیمه) بر اساس الزامات توانیر معادل با استاندارد NFC 33-209 ساخته میشوند. با توجه به اینکه عایق سیم در کابهای خودنگهدار XLPE میباشد ماکزیمم دمای کار در این نوع از کابلها 90 درجه سانتیگراد میباشد.
در کابلهای 5 سیمه سه فاز سه رشته سیم فاز و یک رشته سیم روشنایی از هادی آلومینیوم فشرده میباشد. اما جنس هادی نول برای استحکام بیشتر از آلومینیوم آلیاژی غیر فشرده میباشد.
فشردگی فرایندیست که پس از تاباندن رشته های هادی برای کاهش سطح مقطع و کم کردن فواصل هوایی بین رشته ها انجام میگردد.
در کابلهای خودنگهدار تک فاز یک رشته سیم جهت فاز و یک رشته سیم جهت روشنایی معابر نیز مانند کابهای سه فاز از این خانواده از جنس آلومینیوم میباشد. جنس هادی نول نیز از جنس آلومینیوم آلیاژی برای استحکام بیشتر کابل میباشد.
جهت شناسایی رشته ها در کابلهای خودنگهدار از برجستگی روی عایق استفاده میگردد. بدین ترتیب که جهت سیم های سه فاز اصلی بترتیب یک خط دو خط و سه خط برجستگی در روی کابل (مطابق شکل زیر) ایجاد میکنیم. سیم روشنایی که عمدتا سطح مقطع کمتری نسبت به سه فاز اصلی دارد بدون برجستگی (خار) خواهد بود. جهت شناسایی سیم نول که نگهدارنده میباشد سرتاسر محیط آن خادار تولید میگردد. (مطابق شکل)
 

بعنوان مثال در کابل 70+25*3*120 سه سیم 120 به ترتیب یک خار دو خار و سه خار (برجستگی) خواهند داشت .سیم 25 که جهت روشنایی میباشد بدون خار و سرتاسر محیط سیم 70 که سیم نول میباشد خار های متعدد ایجاد میگرددتفاوت ساختاری کابلهای خودنگهدار شش سیمه و پنج سیمه این است که در کابل خودنگهدار شش سیمه کلیه سیم های فاز نول و روشنایی از جنس آلومینیوم فشرده میباشد. اما یک رشته سیم از جنس فولاد گالوانیزه و البته روکش دار بعنوان نگهدارنده (مسنجر) بهمراه 5 رشته دیگر خواهد بود که باعث افزایش استکام مکانیکی مجوعه کابل در مقابل کشش و تنش های مکانیکی میگردد.بعنوان مثال در کابل 25-70+25*95*3 سیم ها 95 فاز سیم 25 نول  سیم 70 روشنایی و سیم 25 بعدی هادی نگهدارنده میباشد.
لازم بذکر است در کابلهای خودنگهدار (5 و 6 سیمه) رشته سیم ها که عایق همگی آنها پلی اتیلن کراس لینک شده (XLPE) است   با طول تاب و جهت تاب تعریف شده در استاندارد NFC 33-209 بدور  تابیده میشوند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

سیم وکابل شاذالکتریک

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سیم وکابل ، لامپ کم مصرف ، داکت و سینی کابل ، چراغهای روشنایی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات