شرکت تولیدی پوشاک شکوفه مهر

تولید لباس کار

آموزش انتخاب کت و شلوار مناسب برای مردان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آموزش انتخاب کت و شلوار مناسب برای مردان

یقه بدون فاصله
یقه کت باید بدون هیچ فاصله و بادکردگی، به دو طرف گردن شما بچسبد. یقه کت باید به اندازه کافی پایین باشد تا بین نیم تا یک سانت از یقه پیراهن را در پشت گردن نشان بدهد. مدل‌های جدیدتر کت در قسمت شانه تنگ‌تر و چسب‌تر هستند و مدل‌های کلاسیک دوخت و برش جادارتری دارند.

آستین‌ها
قد آستین کت باید طوری باشد که بین یک‌چهارم تا نیم‌سانت از سرآستین پیراهن شما را نشان بدهد. در مدل کت‌های مدرن سرآستین بیشتر نشان داده می‌شود، اما کت‌هایی که دوخت کلاسیکی دارند، تنها انتهای سرآستین پیراهن دیده می‌شود.

ساسون پشت کت
پشت کت باید به اندازه کافی آزاد و گشاد باشد تا از باز شدن، پیچ‌ خوردن و بدشکل شدن ساسون و فرم پشت کت خودداری کند.

شلوار نباید پیچ بخورد
شلوار باید در قسمت‌ نشیمنگاه و ران شما به طور صاف و یکنواخت دیده شود، بدون اینکه در آن ناحیه پیچ بخورد، باد کرده باشد یا افتادگی داشته باشد. شلواری که سایز مناسبی داشته باشد، قسمت جلوی آن چین‌خوردگی و شکستگی ندارد و موج‌دار نمی‌شود. شلوارهای مدل مدرن‌تر معمولاً کوتاه‌تر است و ممکن است حدود ۵/۲ سانتی‌متر از قوزک پا را نشان دهد. اما مدل شلوارهای کلاسیک بلندتر است و باید با روی کفش تماس داشته باشد.

دکمه کت را باز کنید
کتی که می‌خرید ممکن است دودکمه یا سه‌دکمه، یک طرف دکمه‌دار یا دو طرف دکمه‌دار باشد. بهتر است دکمه پایینی کت را باز بگذارید. هنگام نشستن دکمه‌های کت را کاملاً باز کنید. کت و شلواری که انتخاب می‌کنید می‌تواند راه‌دار یا ساده باشد.

هر دو این مدل‌ها برای دنیای تجارت بسیار عالی است. (البته توجه داشته باشید که انتخاب هر کدام از این مدل‌ها بستگی به اندام شما هم‌دارد.)

رنگ مشکی مناسب است
انواع رنگ و مدل و طرح کت و شلوار در بازار موجود است اما بهترین رنگ کت و شلوار برای محیط کار و تجارت، مشکی، آبی تیره، زغالی یا خاکستری تیره است. بسیاری از روانشناسان اعتقاد‌ دارند رنگ قهوه‌ای را انتخاب نکنید، چون پیام منفی می‌فرستد.

پارچه پشمی مناسب شماست

پارچه‌ای با کیفیت عالی و خوب انتخاب کنید. پارچه پشمی اعلا یکی از بهترین پارچه‌هاست که می‌توانید در فصل‌های مختلف بپوشید. پارچه‌های نخی و کتان برای فصل تابستان خوب است. از مواد ترکیبی که پولی‌استر زیادی‌ دارد، خودداری کنید.

کتی انتخاب کنید که به خوبی اندازه شما باشد
می‌توانید یک کت دوطرف دکمه‌دار رسمی بپوشد که باعث افزایش جثه و حجم اندام می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که این نوع کت و شلوار برای مردان لاغراندام مناسب است. کتی انتخاب کنید که به خوبی اندازه شما باشد و در عین حال بتوانید به راحتی با آن حرکت کنید. می‌توانید از یک خیاط حرفه‌ای کمک بگیرید تا به شما بگوید دقیقاً چه سایز کتی اندازه شماست.

انتخاب شلوار
انتخاب شلوار راحت‌تر از خرید کت است، چون شما شلواری را انتخاب می‌کنید که با کت شما است شود. باز هم دقت کنید که شلوار کاملاً اندازه شما باشد و بزرگ نباشد. اطمینان حاصل کنید که کمر شلوار اندازه است و به خوبی روی بدن شما قرار می‌گیرد و آویزان نیست.

اگر پاچه شلوار پاکتی داشته باشد، رسمی‌تر است و قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد اما اگر می‌خواهید بلندتر دیده شوید، شلواری انتخاب کنید که پایین پاچه آن پاکتی نباشد.

همکاران‌تان متوجه می‌شوند
کت و شلوارهایی با کیفیت و قیمت‌های متنوع در بازار وجود‌ دارد. اگر کت و شلوار ارزان‌قیمت و با کیفیت پایینی خریداری کنید، همکاران و مشتریان شما متوجه می‌شوند. اگر کت و شلوار گران‌تر و بهتری تهیه کنید هم می‌توانید تعداد دفعات بیشتری آن را بپوشید و هم در مقابل خریداران و مشتریان خود ظاهر بهتری داشته باشید.
اگر دوست‌ دارید هنگام تجارت، معامله و کارهای بازرگانی کراوات بزنید، کراواتی که انتخاب می‌کنید باید صد درصد ابریشم باشد. رنگ زمینه اصلی کراوات باید با رنگ کت و شلوار شما هماهنگ باشد.

جوراب‌تان باید با رنگ کمربند یکی باشد که معمولاً مشکی است و هنگام راه رفتن با کفش، نباید دیده شود.

مردان کوتاه‌قد، مردان بلندقد
مردان بلندقد بهتر است کتی را انتخاب کنند که خطوط افقی بیشتری ‌دارد و از پارچه‌های راه‌دار عمودی خودداری کنند. کت‌های دوطرف دکمه‌دار برای مردان بلندقد و لاغر بسیار خوب است. مردان کوتاه‌قد هم بهتر است مدل کت یک طرف دکمه‌دار با راه‌های باریک یا تک‌رنگ تیره انتخاب کنند. مردان درشت‌هیکل هم بهتر است کت‌هایی با راه‌های باریک بپوشند و از پوشیدن کت‌های دو طرف دکمه‌دار خودداری کنید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت تولیدی پوشاک شکوفه مهر

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

تولید لباس کار

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات