گروه ژرمن الکتریک

لوازم حرارتی صنعتی, برق صنعتی, ترموکوپل

راهنمای خرید سنسور سیمان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تولید سیمان یکی از ارکان اصلی بسیاری از صنایع کشورمان می باشد. به همین دلیل در موقع خرید سنسور سیمان باید به چندین نکته بسیار مهم دقت کرد. در تولید سیمان از رنج گسترده ای از سنسورهای مختلف استفاده می شود. از جمله سنسور رطوبت، جریان، دما و … در این مقاله نحوه کارکرد سنسور دما در پروسه تولید سیمان، اهمیت آن در این پروسه و چگونگی انتخاب برای خرید یک سنسور سیمان مناسب را بررسی می کنیم.

 

استفاده از سنسور مناسب

به دلیل نیاز به حرارت بالا در تولید سیمان نمیتوان از سنسورهای مقاومتی یا همان RTD از جمله PT100 و … استفاده کرد. پس انتخاب شما محدود به انواع ترموکوپل خواهد بود. رنج دمایی تولید سیمان در ایران حدودا ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ است. با توجه به این رنج دمایی بهترین انتخاب ترموکوپل تیپ Kخواهد بود. این تیپ هم قابلیت فعالیت در این رنج دمایی را داراست و هم از دقت مناسبی برخوردار است. البته در صورت تغییر تیپ خود سیمان تیپ و تغییر محدوده دمایی تیپ ترموکوپل نیز ممکن است نیاز به تجدیدنظر داشته باشد. برای اطلاع بهتر از محدوده دمایی انواع تیپ ترموکوپل به صفحه ترموکوپل مراجعه فرمایید.

 

استفاده از غلاف مناسب

مهمترین نکته در انتخاب مناسب برای خرید سنسور سیمان درنظر داشتن شرایط محیطی خاص در زمان تولید سیمان است. همانطور که میدانید در تولید سیمان از ماده ای به نام سیلیس استفاده میشد که بسیار خورندگی بالا دارد. همچنین سنسور مورد استفاده در پروسه تولید سیمان باید مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد. اگر قبلا در زمینه خرید سنسور حرارتی تجربه داشته اید ممکن است از غلاف استیل ۳۰۴ استفاده کرده باشید یا نام آن را شنیده باشید. این کد از استانداردهای SAE استفاده میکند و در صنعت از کدهای دیگر این استاندارد از قبیل ۳۰۹ یا ۳۱۰ نیز استفاده می شود (برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه ویکیپدیای استاندارد SAE مراجعه بفرمایید.)

نکته مهم در خرید سنسور سیمان این است که از استیل ۳۰۴ استفاده نکنید. با اینکه این استاندارد بسیار پر استفاده است در حوزه تولید سیمان بازدهی مناسبی نداشته و طول عمر کافی ندارد. همانطور که گفتیم برای تولید سیمان غلاف سنسور هم باید در برابر خورندگی و هم در برابر سایش مقاوم باشد. در تولید سیمان بهتر است که از آلیاژ ۴۸۴۱ استفاده کنید. توجه داشته باشید که این آلیاژ دیگر جزو استانداردهای SAE نیست و از سیستم دیگری تبعیت می کند. این آلیاژ بهترین انتخاب برای استفاده در شرایط سخت تولید سیمان است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه ژرمن الکتریک

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

لوازم حرارتی صنعتی، برق صنعتی، ترموکوپل، ترموستات، المت، ابزار دقیق، PLC، زیمنس

دسته‌بندی محصولات و خدمات