هوشمند سازان

نصب و اجرا, فروش, انتقال تصویر

آشنایی با مفاهیم دوربین مدار بسته

دوربین

  اطلاعات فنی مورد نیاز مصرف کنندگان محترم دوربین های مدار بسته     

کلیه دوربین های مدار بسته از بخش های زیر تشکیل شده است:

  1. CASE: بدنه دوربین که معمولا از پلاستیک فشرده یا آلیاژهای فلزی (مثل آلومینیوم) ساخته می شود.
  2. LENS: لنز دوربین که با توجه به کاربری دوربین با فواصل کانونی مختلف (که با اعداد 3.6 یا 4 یا 6 و ...  بر حسب میلی متر نشان داده می شود) طراحی و ساخته می شود. مواد مورد مصرف در ساخت لنز های مرغوب، شیشه و در لنز های ارزان قیمت معمولا نوعی پلاستیک فشرده است.
  3. SENSOR: سنسور، سطح حساس به نور است که در انواع مختلف CCD  و CMOS (شامل تکنولوژی DIS ) ساخته می شود و معمولا در سه سایز 2/1، 3/1 ، 4/1 اینچ عرضه می گردد. (هر چه سایز سنسور بزرگتر باشد قیمت و کیفیت آن بیشتر می باشد) . ساخت سنسور، توسط تعداد معدودی از کارخانه های معتبر جهان نظیر SONY، SHARP، LG انجام می شود.  واحد سنجش دقت سنسور دوربین مدار بسته   TVL  (تی وی لاین : تعداد خطوط افقی تشکیل دهنده تصویر)  است.
  4. PROCESSOR: پردازنده که در واقع اصلی ترین قسمت دوربین محسوب می شود و وظیفه دریافت سیگنال های نوری از سنسور و تبدیل آن به تصویر قابل رویت برای ارسال به قسمت خروجی (جهت مشاهده در تلویزیون یا مانیتور) بر عهده آن است. ساخت پردازنده توسط شرکت هایی نظیر SONY ، SHARP ،HITACHI، NEXTCHIP و ... انجام می گیرد. کیفیت تصویر ارائه شده توسط دوربین تا اندازه زیادی به چگونگی طراحی و ساخت پردازنده آن وابسته است .
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

هوشمند سازان

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

نصب و اجرا، فروش، انتقال تصویر، مشاوره رایگان

دسته‌بندی محصولات