فروشگاه سولار دما

لوله و اتصالات استخر , تجهیزات استخر , نمایندگی آماتیس

رادیاتور پانلی ( پنلی ) یا پره ای:

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

 رادیاتور پانلی ( پنلی )  یا پره ای:

امروزه با توجه به استفاده روز افزون از سیستم های گرمایشی جدید از قبیل پکیج دیواری ، صحبت در مورد اینکه چه نوع رادیاتور می تواند بهترین گرمایش را ایجاد کند، داغ شده است . در این میان عمده رقابت بین رادیاتور پنلی و رادیاتور     پره ای می باشد.

انواع رادیاتور:

1 - نوع اول رادیاتورها که نوع نام آشنایی می باشند به رادیاتور پره ای مشهورند این رادیاتورها عموما ًاز آلومینیوم ساخته شده اند.

 2 - نوع دوم رادیاتورها به رادیاتورهای پانلی یا پنلی شهره شده اند. این رادیاتورها از فولاد ساخته شده اند .

 3 - نوع سوم رادیاتورهای آلومینیومی یکپارچه ( دایکاست ) یا ژله ای می باشند. این رادیاتورها شباهت بسیاری به رادیاتورهای پره ای دارند با این تفاوت که پره ها توسط دو لوله یکی در بالا و دیگری در پایین به همدیگر وصل می شوند.

4 نوع چهارم رادیاتور پره ای فولادی می باشد.

رادیاتور پره ای آلومینیومی :

در این نوع رادیاتور هر پره ارزش حرارتی معین دارد و تعداد پره‌ها تعیین‌کننده ظرفیت گرمادهی محیط است،

مزیت رادیاتور پره ای

1-      امکان تعویض و اضافه نمودن یک تا چند پره رادیاتور

2-      ضریب هدایتی بیشتر(نه گرمادهی بیشتر) ؟

3-      امکان فروش رادیاتورهای معیوب و اسقاطی

4-      سبک بودن

5      نصب در هر فضایی، اندازه قابل تنظیم

6 -    نصب در هر شرایط آب وهوایی

7 -   تنوع طرح و قالب

رادیاتور پانلی :

جنس رادیاتور پانلی از فولاد یا همان ورق سیاه می باشد. این مدل رادیاتور به عنوان تکنولوژی روز اروپا معرفی می گردد. ساختار آن یک پارچه و بسیار مستحکم می باشد. دارای طول 60-80-100-120-140-160-180 سانتی متر می باشد.

مزیت رادیاتور پانلی

1-      قیمت کمتر

2-      عدم نیاز به هواگیری مداوم

3-      گرمادهی بیشتر در سایز یکسان با پره ای (این فروشگاه به این نکته اعتقادی ندارد)

4-      همخوانی مواد فولاد با مس پکیج که مانع خوردگی مس پکیج و تولید گاز هیدروژن می شود.

5-      کوچکتر بودن و در نتیجه جا گیری کمتر در خانه و افزایش فضای منزل (این فروشگاه به این نکته اعتقادی ندارد)

6-      یکپارچه بودن

7-      مستحکم بودن در اثر ضربه

8-      صاف بودن سطح وعدم جذابیت آن برای کودکان

9-      هزینه نصب کمتر

10-  راحتی در نصب (این فروشگاه به این نکته اعتقادی ندارد)

11-  گرمای مطلوب تر به دلیل گرمای تابشی بیشتر(گرم کردن افراد و اشیا) (این فروشگاه به این نکته اعتقادی ندارد)

رادیاتور آلومینیومی یکپارچه :

این مدل رادیاتور معمولاً جزو رادیاتور های ارزان قیمت آلومینیومی می باشند و به علت تهیه آنها از آلومینیوم نرم دارای گارانتی کوتاه مدت بوده و خیلی زود سوراخ می شوند. البته برخی شرکت ها سعی کرده اند با ارایه محصولات بهتر از این تکنولوژی تولید کیفی تر و زیباتری را به بازار ارایه نمایند. متاسفانه از نوع ارزان آن در مسکن مهر این استان بسیار استفاده شده است.

رادیاتور پره ای فولادی :

این مدل از قدیمی ترین مدلها می باشد که می توان مدل چدنی را در این دسته جای داد. هنوز یک یا دو شرکت اقدام به تولید این مدل رادیاتور با شکل و شمایلی شکیل تر می نمایند. قیمت مناسب می تواند از نظر این بنده حقیر تنها نکته مثبت این مدل باشد.

نکته: طی چند سال گذشته عمده رقابت بازار بین رادیاتور پانلی  و پره ای آلومینیومی می باشد. لازم به ذکر می باشد که هیچ ماست بندی نمی گوید ماست من ترش است، پس شما باید ببینید کدام فروشنده عمده محصولی که می فروشد چه چیزی   می باشد.

سوال اول  : کدام رادیاتور با پکیج و کدام نوع رادیاتور با دیگ آبگرم (موتورخانه مرکزی) سازگارتر است؟

اگر شما از سیستم موتورخانه مرکزی برای تامین آب داغ رادیاتورها استفاده می کنید بایستی از رادیاتورهای پره ای آلومینیومی استفاده کنید تا در برابر رسوبات موجود در مدار گرمایشی از نوع باز در امان بمانند اما با توجه به ساختار داخلی مبدلهای تمامی پکیج ها که عموما از آلیاژهای مسی تشکیل شده اند در صورت استفاده از رادیاتورهای پره ای، مس داخل مبدل ها با آلومینیوم داخل رادیاتورها تشکیل پیل الکترولیتی می دهند و حاصل واکنش آن دو با هم تولید مداوم گاز قابل اشتعال داخل مدار گرمایشی و رادیاتور و هوازدگی سیستم و نیز خوردگی پمپ و مبدل خواهد بود.

نکته 1: پس استفاده از رادیاتور پانلی در سیستم موتور خانه ای کاملاً رد می شود.

سوال دوم : میزان گرمایش کدام رادیاتور بیشتر است ؟

قطعا این فاکتور در ذهن خریدار رادیاتور یکی از مهمترین فاکتور ها به شمار می رود زیرا که مصرف کننده تمایل دارد که بتواند ایده آل تربن و بهترین گرمایش را از رادیاتوری که تهیه می کند دریافت کند. در رادیاتور ها واحدی به نام بازده حرارتی وجود دارد که نشان دهنده میزان  حرارت انتقال یافته می باشد. برای مثال 100 سانت رادیاتور  پنلی ایساتیس 1832  و 100 سانت رادیاتور پنلی ایران رادیاتور  1650کیلو کالری بر ساعت بازده حرارتی دارد .و در مقابل شما           می بایست طرح رادیاتور پره ای خود را انتخاب کنید زیرا تناسب عرض و قطر رادیاتور با توان حرارتی آن ارتباط مستقیم دارد.

رادیاتور سولار ایران رادیاتور   8 سانتی         حدود 12 پره آن با ضریب 158 کیلو کالری برابر است :  1896 کیلو کالری

رادیاتور کال ایران رادیاتور      8 سانتی         حدود 12 پره آن با ضریب 152 کیلو کالری برابر است :  1824 کیلو کالری

رادیاتور ماکسی ایران رادیاتور  8 سانتی        حدود 12 پره آن با ضریب 135 کیلو کالری برابر است :  1620 کیلو کالری

رادیاتور ترمو ایران رادیاتور      6 سانتی        حدود 16 پره آن با ضریب 126 کیلو کالری برابر است :  2016 کیلو کالری

رادیاتور بوتان ال پریمو              8 سانتی         حدود 12 پره آن با ضریب 162 کیلو کالری برابر است :  1944 کیلو کالری

نکته 2 : برخی دوستان روش محاسبات اشتباهی را به نمایش می گذارند که دلیل آن را نمی دانم. پس می بینید که فرق چندانی بین گرما دهی رادیاتور پنلی و آلومینیومی وجود ندارد و حتی شاید گفت رادیاتور پره ای در این رقابت برنده است.

نکته 3 : در رادیاتور پانلی باید به فین داخل رادیاتور ( ورق نازک چین خورده) دقت شود هرچه این فین بیشتر باشد گرما دهی آن رادیاتور بهتر می باشد.

سعی شده از اطلاعات فنی برند های شناخته شده و معتبر که دارای آزمایشگاه مخصوص برای این منظور می باشند ( ایران رادیاتور )در این بخش استفاده شود.

سوال سوم : ماندگاری کدام مدل رادیاتور  بیشتر است ؟

یکی از مواردی که موجب به یک خرید مطمئن می شود کیفیت و ماندگاری یک وسیله می باشد. همانطور که می دانید رادیاتور پنلی از جنس فولاد تولید می شوند و رادیاتور های پره ای از جنس آلومنیوم. واضح است که مقاومت فولاد در برابر ضربه ها به نسبت آلومنیوم بالاتر می باشد که این فروشگاه پیشنهاد می دهد برای محیط های عمومی ،مدارس، مساجد و حتی افرادی که منزل خود فرزندان فعالی دارند بیشتر از نوع پانلی انتخاب نمایند. رادیاتور های پره ای در برابر ضربات شدید شکننده می باشند و باعث زشت شدن نمای آن می شود. اکثر برند های رادیاتور دارای گارانتی تعویض 10 سال در برابر سوراخ شدن می باشند.  

نکته 4 : باید دقت کرد آن مارک یا برندی که خریداری شده چند سال قدمت دارد و این که آن فروشنده نسبت به تعویض محصول چه برخوردی با شما خواهد داشت. می توان گفت اکثر برنده های که به اسم وارداتی به فروش می رسند واقعا چنین خدماتی ندارند.

سوال چهارم : کدام رادیاتور تعمیر پذیر می باشد؟

توجه به این نکته شاید اهمیت زیادی نداشته باشد زیرا که با توجه به مدت زمان بالای گارانتی رادیاتور ها چه پنلی و چه پره ای و اینکه این گارانتی به صورت تعویض می باشد خیلی به ندرت پیش می آید که رادیاتوری نیاز به تعمیر داشته باشد ولی در این مورد می توان ذکر کرد که رادیاتور پره ای در صورتی که یک پره اش سوراخ شود امکان حذف همان پره را دارد اما در رادیاتور پنلی این مورد امکان پذیر نیست و باید کل رادیاتور تعویض گردد.

سوال پنچم : قیمت کدام رادیاتور مناسب تر است؟

در حال حاضر با توجه به تنوع محصول ، یک خرید مقرون به صرفه دغدغه بسیاری از مصرف کنندگان می باشد. در این مورد شاید بتوان گفت رادیاتور های پنلی با فاصله خوبی از رادیاتور های پره ای پیشی گرفته اند و واضح است که این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت متریال استفاده شده است زیرا که قیمت فولاد به نسبت آلومنیوم بسیار پایین تر می باشد. با توجه به اینکه در یک اندازه مشخص مثلا 100 سانت هر دو این رادیاتور ها دارای یک ضریب حرارتی می باشند پس قطعا صرفه اقتصادی با خرید رادیاتور پنلی می باشد.. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در رادیاتور های پنلی لوازم  نصب در کارتن محصول وجود دارد ولی در رادیاتور های پره ای باید این لوازم جداگانه خریداری گردد که این خود نیز باعث بالاتر رفتن قیمت تمام شده رادیاتور پره ای می گردد.

نکته 5 : در زمان باز سازی ساختمان یا تعمیرات اساسی در صورت تعویض رادیاتور ها شما می توانید حداقل 50 درصد قیمت رادیاتور پره ای را از ضایعاتی محل دریافت نماید.

سوال ششم : کدام رادیاتور زیبا تر است ؟

فاکتور زیبایی یکی از مواردی هست که کاملا با سلیقه مصرف کننده ارتباط دارد و به همین دلیل نمی توان مقایسه ای در این مورد داشت اما با توجه به ساختار رادیاتور پنلی که به صورت یکپارچه هستند و بدون درز هستند شاید بتوان گفت با منازل مدرن امروز خانواده ها همخوانی بیشتری دارد و توجه به این نکته نیز دارای اهمیت است که از نظر بهداشتی ، تمیز کردن رادیاتور پنلی به نسبت پره ای آسان تر است

سوال هفتم : کدام رادیاتور قابلیت کارکرد بهتری با پکیج دیواری دارد؟

 با توجه به فراگیری هر چه بیشتر پکیج دیواری ، اکثر مصرف کنندگان خواستار این هستند که بدانند رادیاتور پنلی یا     پره ای با پکیج کارایی بهتری را دارند. با توجه به اینکه جنس مبدل پکیج دیواری از مس می باشد ، مس داخل مبدل با آلومنیوم داخل رادیاتور پره ای تشکیل پدیده پیل الکترولیتی را می کند که این موجب تولید مداوم گاز هیدروژن داخل رادیاتور ها و مدار گرمایش می کند که عملا در رادیاتور پره نیاز مداوم به هوا گیری را ایجاد می کند . البته ذکر این نکته نیز مهم است که این هوا گیری مداوم باعث پایین آوردن عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری شما خواهد شد.

نکته 6 : در نتیجه در صورت استفاده از پکیج دیواری انتخاب رادیاتور پنلی می تواند گزینه بهتری باشد.

سوال هشتم : نصب بر روی دیوارکدام رادیاتور آسان تر است ؟

این سوالی است که شاید مشتری از خود نپرسد ولی در گذر زمان تاثیر فراوانی در زیبای ساختمان دارد. نصب بر روی دیوار رادیاتور پنلی یا پره ای با توجه به اینکه رادیاتور پنلی از آنجا که از فولاد ساخته شده است دارای وزن بیشتری       می باشد اما با توجه به ساختار رادیاتور پره ای که از آلومنیوم است دارای وزن کمتری بوده و لذا فشار کمتری را به دیوار ساختمان مخصوصاً دیوار های جدید که از سفال می باشند وارد می کند.  اگر از پایه مناسب برای رادیاتور پانلی استفاده نشود در گذر زمان یا در اثر یک فشار ناچیز کودکان باعث جدا شدن آن از محل نصب و بروز خصارت به ساختمان یا حتی افراد میشود.

نکته 7 : گفته می شود که حجم آبگیری رادیاتور پانلی کمتر از پره ای می باشد و این نکته باعث برتری این رادیاتور         می باشد. این امر در جای ثابت نشده است و این حقیر فکر می کند وقتی شما در جسمی حجم آب داغ بیشتری دارید باعث می شود آن جسم سریع تر و بهتر گرم شود.

نکته 8 : ظریب انتقال حرارت مس از آلومینیوم و آلومینیوم از فولاد بیشتر است. این یعنی چی ؟ یعنی جسمی نسبت به جسم دیگر زود تر گرم و سرد می شود و حرارت درون خود را به محیط اطراف می دهد. نکته ای که در اکثر مقاله ها در این زمینه نادیده گرفته می شود و گفته می شود گرما دهی پانلی بهتر است. در این صورت چرا در پکیج از مبدل مسی استفاده می شود و از نوع فولادی استفاده نمیشود. نسل جدید رادیاتور ها مس می باشد که به علت قیمت بسیار بالا و رسوب گرفتگی در بازار طرفداری ندارد.

نکته 9: مشکل اصلی رادیاتور پره ای ایجاد گاز هیدروژن می باشد که در بالا توضیح داده شده است. در برخی از مواقع این مشکل به یک معضل برای مشتری تبدیل شده است ولی در اکثر منازل با سالی یک بار هواگیری این مشکل حل می شود.

نتیجه گیری رادیاتور پنلی یا پره ای:

در بالا سعی کردیم مقایسه ای کامل و جامع میان رادیاتور پنلی با پره ای داشته باشیم تا شما مصرف کنندگان عزیز بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شاید بتوان گفت با استقبالی که از رادیاتور پنلی به تازگی شده است بسیاری از تولید کنندگان را به فکر تولید رادیاتور پانلی انداخته است و این رادیاتور ها با کیفیت مختلف به فروش می رسند. در اینجا حتما به این نکته توجه داشته باشید که رادیاتور پنلی هایی که به نام ترکیه ای یا آلمانی فروخته می شود متاسفانه در 90 درصد مواقع غیر واقعی می باشد زیرا که کشور ما از نظر منابع فولاد در منطقه بسیار غنی و می توان گفت توزیع کننده این ماده در منطقه می باشد لذا وارد رادیاتور پنلی با توجه به شرایط گفته شده اصلا به صرفه شخص وارد کننده نمی باشد. می توان گفت تهیه رادیاتور پنلی یا پره ای از یک تولید کننده معتبر داخلی می تواند خیال شما را از بابت گرمایش منزل مسکونی یا محل کار شما تا سالها راحت  نماید .

این فروشگاه عامل فروش محصولات شرکت ایران رادیاتور می باشد. شرکت ایران رادیاتور هر دو محصول را تولید و عرضه می نمایید به همین دلیل شرکت ایران رادیاتور سعی در بازار یابی هر دو محصول را دارد و از انتخاب شما بسیار          سپاس گذار می باشد.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

فروشگاه سولار دما

اراک

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

لوله و اتصالات استخر ، تجهیزات استخر ، نمایندگی آماتیس، نمایندگی بارلی، پکیج دیواری ، رادیاتور پنلی، کولر گازی، نگهداری استخر ، دیگ و مشعل ، سونای بخار و خشک، تاسیسات استخر ، محلول ضد عفونی استخر، کلر و قرص کلر، وینو پلاستیک، دکوراسیون استخر ، استخر فایبر گلاس

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات