قالبسازی آدلین صنعت تبریز ساخت و تولید انواع قالب با بهت...

قالبسازی , طراحی و ساخت قالب ترزیق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب هاترانر

آبکاری قطعات پلاستيكي 3

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
- خنثي سازي

-1- خنثي سازي

هدف اصلي مرحلة خنثي سازي از بين بردن اثرات خطرناك يونهاي كرم شش ظرفيتي باقيمانده بر روي قطعه مي باشد نمك هاي اسيدي ضعيف، محلول هاي قليايي و احيا كننده كرم همگي تاثير نسبتاً مشابهي در حذف كرم شش ظرفيتي دارند اين مواد اثر قابل توجهي در افزايش جذب كاتاليست ندارند يك نمونه از مرحله خنثي سازي قرار دادن قطعه به مدت يك تا دو دقيقه در محلول خنثي كننده در دماي 38 درجه سانتي گراد مي باشد در مورد ساير پلاستيك ها براي افزايش جذب كاتاليست به حدي كه بتوان پوشش كاملي از نيكل يا مس الكترولس به دست آورد از خنثي كننده هايي كه شامل سود سورفکتانتهای يوني هستند مي توان استفاده كرد هنگامي كه از اين نوع خنثي كننده ها استفاده مي شود انتخاب تركيب شيميايي آنها بسيار مهم است زير افزايش جذب كاتاليست ممكن است منجر به بروز مشكلاتي در هنگام آبكاري گردد.

در مورد ABS معمولاً از محلولي كه از يك نمك اسيدي و يك عامل احيا كننده مثل سديم بي سولفيت است  استفاده مي شود زمان غوطه وري اين يك تا دو دقيقه و درجه حرارت40 درجه سانتيگراد مي باشد.

در خنثي كننده ها براي افزايش جذب كاتاليست ممكن است مقداري سود ؟؟ يوني نيز اضافه شود كه براي پلاستيك A.B.S از اين سود ؟ استفاده نمي شود.

توجه: بعضي از پلاستيكها مثل پلي فنلين اكسيد ممكن است بعد از مرحله خنثي سازي در محلولهاي رقيقي از اتيلين دي آمين غوطه ور گردند اين عمل جذب مناسب كاتاليست را تضمين مي كند.

 

6-1-1- تركيب محلول پيشنهادي براي خنثي سازي

 

                                  اسيد كلريدريك كاملاً خالص (چگالي 180CC/L)

دما                                 C °40

زمان                             2-1 دقيقه

براي تهيه محلول مي بايستي مخزن را تا نيمه از آب خنك پر كرده و در حالي كه كاملاً همزده مي شود مقدار اسيد كلريدريك لازم را به آن افزود در هنگام ريختن اسيد بهتر است كه هواكش را روشن نموده و براي كاهش تبخير اسيد آن را توسط پمپهاي دستي با شلنگ در ته مخزن و در داخل آب تخليه كرد.

محلول خنثي سازي كم كم كه محلولهاي اسيدكرميك را از آويزها و قطعات مي گيرد به سبزي مي گرايد هنگامي كه رنگ سبز آن تيره گشت مي بايستي آنرا دور ريخت و محلولي از نو ساخت استفاده از يك تانك اسيدگير پس از آن و شستشوي خوب پيش از آن، عمر مفيد آنرا افزايش مي دهد، ولي از آنجا كه اين مرحله، دنباله خط را از آلودگي حفظ مي كند بسته به مقدار از بين رفتن آن، نوسازي بايد به صورت      برنامه اي منظم در آيد

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

قالبسازی آدلین صنعت تبریز ساخت و تولید انواع قالب با بهت...

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

قالبسازی ، طراحی و ساخت قالب ترزیق پلاستیک ، طراحی و ساخت قالب هاترانر، طراحی و ساخت دایکاست آلومینیوم، طراحی و ساخت هات جمپر، طراحی و ساخت قالب پزشکی، طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک ، طراحی و ساخت قالب برش خم کشش فرم سمبه ماتریس، طراحی و ساخت قالب اسباب بازی، طراحی و ساخت قالب فرم کشش خم برش، طراحی و ساخت قالب سمبه ماتریس ، طراحی و ساخت قالب اتصالات کشاورزی و ساختمانی، 3D PRINTER، پرینترسه بعدی، تری دی پرینتر، قالب سازی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات