تجهیز گستر - سپتیک تانک فاضلاب | سپتیک تانک | سپتیک تانک ...

ترولی حمل بار, ترولی حمل غذا, ترولی بن ماری

آشنایی با فلز استیل ،تفاوت 300 و 400، بگیر و نگیر بودن استیل

استیل بصورت عامیانه همان فلز آهن است با این تفاوت که با کربن مخلوط شده است.

اکنون کمی تخصصی تر بررسی میکنیم آلیاژی که پایه آن از آهن است و کمتر از 2% کربن دارد استیل یا فولاد نامیده میشود. بسته به نوع و مقدار دیگر عناصر موجود در آن خواص مکانیکی نظیر سختی و شکل پذیری مشخص می شود. افزایش کربن سبب افزایش سختی و مقاومت استیل می شود اما مقدار شکل پذیری آن کاسته می شود.
استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ آلیاژهایی بر پایه آهن هسنتد که شامل حداقل 10.5% کروم باشند. در این میان تنها تعداد کمی از آنها محتوی بیش از 30% کروم یا کمتر از 50% آهن میباشند.

خاصیت ضد زنگ بودن این فلزات بوسیله شکلگیری یک پوسته اکسید کروم بر روی سطح آنها میباشد که این لایه اکسیدی در حضور اکسیژن تشکیل شده وتقویت می شود.

آشنایی با انواع فلز استیل
فولادها به دو دسته ساده کربنی و آلیاژی دسته بندی می شوند.در فولادهای ساده کربنی به جز کربن و بعضی عناصر معمول(مثل سیلیسیم و منگنز و گوگرد و فسفر)عنصر دیگری وجود ندارد.دسته بندی فولادهای ساده کربنی به شکل جدول روبرو است:
با افزودن یک سری عناصر به آهن آلیاژهایی تولید می شود که خواص عالی دارند.به عنوان نمونه با افزودن کروم به آهن استیل ضد زنگ یا استینلس استیل به دست می آید که در برابر خوردگی های مختلف مقاومت بالایی دارد.
استیل وقتی ضد زنگ است که حداقل10.5% کروم داشته باشد.کروم پس از ترکیب با اکسیژن هوا اکسید کروم تشکیل می دهد که لایه ای روی استینلس استیل تشکیل می دهد.این لایه دیده نمی شود ولی باعث می شود ارتباط بین هوا و فلز از بین رفته و استیل سالم بماند.مقدار بیشتر کروم و نیز برخی دیگر از عناصر موجود در آلیاژ شبیه نیکل و مولیبدن این لایه را تقویت کرده و خاصیت ضد زنگ بودن استینلس استیل را افزایش می دهد.
انتخاب نوع استینلس استیل در صنعت به پارامترهای گوناکونی مانند مقاومت خوردگی  خواص مکانیکی، خواص حرارتی، خواص شمیایی، خواص تولیدی، میزان موجود در بازار، قیمت محصولات و.......بستگی دارد که در بین این فاکتورها مقاومت خوردگی، خواص مکانیکی و خواص حرارتی معمولا از مهمترین فاکتور ها می باشد
 
انواع گرید های استینلس استیل
 سری 300 یا استنلس نگیر  (غیرمغناطیسیی یا نگیر)
آلیاژ آهن کروم نیکل با کربن کمتر از 0.1 درصد
سر ی 400 یا استیل بگیر(مغناطیسی یا بگیر)
 آلیاژ آهن کروم با کربن کمتر از 0.1 درصد
 
استیل سری 300 و موارد کاربرد
 304  رایج ترین گرید استنلس استیل است که همان  18.8 کلاسیک می باشد.
 316 بعد از 304 رایج ترین گرید است و در صنایع غذایی و جراحی کاربد دارد به علاوه آلیاژ مولیبدن موجود در آن از فرسایش جلوگیری می کند همچنین بخاطر مقاومت زیاد در برابر کلر در مقابل گرید 304 در صنایع دریایی هم بکار میرود. 321 این گرید شبیه گرید 304 است با این تفاوت که  آلیاژ 321 به علت وجود ترکیبات تیتانیوم در آن مقاومت زیادی در برابر جوشکاری ندارد این آلیاژها به علت شکل پذیری عالی ,مقاومت در برابر خوردگی وجوش پذیری مناسب  از پر مصرف ترین گروه استنلس استیل محسوب می گردند در شرایط تابیدگی همگی آنها غیر مغناطیسی می باشد.
 
استیل سری 400 وموارد کاربرد
 410  مقاوم در برابر سایش است اما در برابر خوردگی مقاومت کمی دارد.
420  گرید مخصوص کارد و چنگال قابلیت پولیش خوبی دارد
430  گرید مخصوص دکوراسیون است به عنوان مثال در تزئینات داخلی اتومبیل کاربرد دارد قسمت اعظم استیلهای طرحدار با گرید 430 بگیر می باشد این گرید قابلیت شکل پذیری خوبی در درجه حرارت کم دارد و مقاوم در برابر خوردگی است
استنلس استیل های مغناطیسی ,دارای میزان کمی کربن بوده وکروم و مولیبدن به عنوان عناصر اصلی در این آلیاژ محسوب می گردد.
این گروه بوسیله عملیات حرارتی سخت شدنی نبوده  ودر کلیه شرایط مغناطیسی می باشند

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تجهیز گستر - سپتیک تانک فاضلاب | سپتیک تانک | سپتیک تانک ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ترولی حمل بار، ترولی حمل غذا، ترولی بن ماری، ترولی حمل بار، ترولی آبچکان، ترولی حمل ظروف کثیف، بوفه سرد و گرم، گرمخانه، کانتر گرم و سرد، دیگ چلو پز، اجاق گاز، چرخ گوشت صنعتی، سپتیک تانک، شوت سیب زمینی و برگر، فر پیتزا، هود صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات