طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

جدیدترین اخبار پزشکی درباره مغز انسان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تحقیقات جديد نشان مي دهند مغز به شبکه‌اي به هم پيوسته  و درهم شبیه به اينترنت است ؛

این ديدگاه، کاملا با سلسله مراتبي بودن ساختار مغز که در قرن 19 ميلادي ارائه شد متفاوت است

 

روش جديدي که براي رديابي سيگنال‌هاي مغزي بر روي منطقه های کوچکي از مغز ارائه شده ، اتصال نواحي از مغز که با استرس، افسردگي و اشتها در ارتباط هستند را ظاهر کرده است.

 

اين روش مي‌تواند به ارائه نقشه‌اي کامل و دقيق از سيستم عصبي مغز منجر شود. محققان دانشگاه کاليفرنيا با جداسازي بخشي کوچک از مغز موش در منطقه‌اي از مغز که با خشنودي و رضايت در ارتباط است، ردياب‌هايي را در نقاط ظريفي از بافت مغز تزريق کردند.

 

اين ردياب‌ها، مولکول‌هايي هستند که با حرکات سيگنال‌ها در سطح مغز درگير نخواهند شد اما با استفاده از يک ميکروسکوپ امکان رديابي و شناسايي آنها وجود خواهد داشت.

 

نکته جدید و جالب در اين مطالعات ، استفاده از دو نوع ردياب، يکي براي تعيين مسير سيگنال‌ها و ديگري براي تعيين منشاء آنها است. اين شيوه مي‌تواند چهار سطح از اتصالات عصبي مغز را نمايان کند.

وقتی که مغز از ساختاري مشابه سلسله مراتب شرکت‌هاي بزرگ برخوردار باشد - مشابه آنچه عصب شناسان از دیرباز آن را باور داشتند - نمودار "از سوي " و "به سوي"، خطوط حرکت سيگنال‌ها را به شکل خطوط مستقيمي نشان مي‌دهد که از مناطقي مستقل به يک واحد پردازشگر مرکزي يعني دفتر رييس شرکت، وصل شده‌اند. اما در عوض دانشمندان توانستند با کمک اين شيوه جديد هم‌پوشاني ميان نقاط متفاوت، مناطقي که تاکنون ارتباط ميان آنها شاخته نشده بود را شناسايي کنند.

 

نتيجه به دست آمده بيشتر به شبکه‌هاي بزرگ و به هم متصلي مانند اينترنت شباهت دارد تا مدل سلسله مراتبي. مناطق مورد مطالعه دانشمندان، مناطقي از شبکه‌هاي متصل به هم را نمايان کرد که با استرس، افسردگي و اشتها در ارتباط بودند.

 

فرضيه چنين ساختار به هم پيوسته‌اي که براي مدتي مورد بحث و بررسي قرار داشت مي‌تواند به عنوان ابزاري قدرتمند براي بررسي چگونگي پردازش اطلاعات توسط مغز مورد استفاده قرار گيرد.

 

اين تحقیق تنها گوشه‌اي بسيار کوچک از اتصالات بي‌شمار موجود در مغز کوچک موش را نشان مي‌دهد؛ اما با همپوشاني تدريجي يک منطقه از مغز با منطقه‌اي جديد و فراهم كردن نقشه منطقه جديد مي‌توان به تصوير و الگويي بزرگتر و دقيق‌تر از اتصالات مغزي دست پيدا کرد.

 

 

فایلهای پیوست

  2/3 مگابایت دانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات