طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

با این عادات اشتباه به پوست خود آسیب می زنید؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پوست تاثیر قابل توجهی بر زیبایی دارد. به‌ همین جهت مراقبت از پوست به دغدغه افراد مختلف، به خصوص خانم ها و البته بسیاری از آقایان تبدیل شده است. همان طور که می دانید، اگر پوستتان صاف، یکدست و درخشان نباشد، استفاده از هیچ محصول آرایشی نمی تواند جایگزین آن شود.

متاسفانه، برخی امور عادی روزانه که فکرش را هم نمی کنید، به مرور زمان به پوستتان صدمه می زند. پس، اگر می خواهید شادابی و زیبایی پوست خود را حفظ کنید، علاوه بر استفاده از محصولات با کیفیت باید این گونه عادت ها را هم شناسایی کنید و برای همیشه کنار بگذارید.

  1. خوابیدن با آرایش

خیلی سخت است که بعد از یک روز طولانی و خسته کننده، آرایش خود را قبل از خوابیدن بشویید، اما اگر به این کار عادت کنید، پوستتان هزینه ی آن را خواهد پرداخت.

شاید به نظرتان پوست شما تمیز است و نیازی به شست وشو ندارد، اما اگر آلودگی روی صورتتان را نمی بینید، به این معنا نیست که پوستتان پاکیزه است. گرد و خاک، چربی ها و آلودگی  سبب ایجاد التهاب و جوش در پوستتان می شود.

تفاوت آرایش پاک کن با پاک کننده صورت

بیشتر اوقات این دو اصطلاح به جای هم به کار می‌روند، اما هر یک از اینها، مزیت‌های خاص خودشان را دارند. پس، آرایش پاک کن را نباید با پاک کننده صورت اشتباه بگیرید. اگر به نام این دو محصول هم دقت کنیم، متوجه می شویم که با هم متفاوتند.

آرایش پاک کن

این محصول‌ برای پاک کردن آرایش پایه، انواع کرم پودر، رژ گونه، کانسیلر (کرم پوشش دهنده دور چشم)، سایه چشم، رژ و کرم پودر از پوستتان مفید است. آرایش پاک کن‌ها انواع مختلفی دارند. اما، بهترین پاک کننده آرایش، آن است که بتواند آرایش شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی صورتتان، پاک کنند.

پاک کننده صورت

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید این آلودگی‌ها قبل از اینکه، با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد شود، پاک می‌شوند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. پس، برای هر نوع پوست، پاک کننده ی مخصوصی وجود دارد.

  1. سیگار کشیدن

نیکوتین سیگار، جریان خون صورت را کاهش می دهد. به همین دلیل، پوستتان مواد مغذی و اکسیژن کافی دربافت نمی کند. مواد شیمیایی موجود در توتون و تنباکو، به پروتئین های الاستین و کلاژن موجود در ساختار پوست آسیب می رسانند. پوست افراد سیگاری، نازک و کدر است. علاوه بر این، چروک های زیادی دارد و قابلیت ترمیم آن کمتر است.

افزون بر این، پس از چند سال که سیگار را با لب های خود نگه می دارید و چشم هایتان برای جلوگیری از ورود دود سیگار نیمه بسته می شود، خطوط ریز و چروک در اطراف این دو ناحیه ایجاد می شود.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و C به مرور این آسیب ها را کاهش می دهند، اما تنها راه حل قطعی و نتیجه بخش برای بهبود پوست، ترک سیگار است.

  1. استفاده نکردن از ضد آفتاب

حس تابش خورشید بر پوست خوشایند است، اما این نور حاوی اشعه ی فرابنفش است. این اشعه به پوست صدمه می زند و سبب پیری زودرس و سرطان پوست می شود. استفاده از ضد آفتاب مختص روزهای آفتابی و وقت هایی که به ساحل می روید، نیست. در روزهای سرد و ابری هم  باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب های طیف گسترده، اشعه ی UVA و UVB را مسدود می کنند و سبب محافظت کامل پوست می شوند. به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که SPF  آن حداقل ۳۰ باشد. علاوه بر این، هر ۲ ساعت آن را تجدید کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده کرده اید: یک قاشق چای خوری ضد آفتاب برای صورت، خطوط رویش مو، اطراف بینی و چانه ی شما کافی است.

  1. مصرف زیاد قند و مصرف کم میوه و سبزی

برخی تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی پر قند روند پیری را تسریع می کند. رژیم هایی که حاوی تنقلات شیرین مثل آبنبات و بستنی است، از این دسته اند. نشاسته ی موجود در کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا هم روند پیری را تسریع می کنند. رژیم غذایی دوستدار پوست باید بر مصرف میوه، سبزی و غلات کامل متمرکز باشد. پژوهش ها نشان می دهد که میوه ها و سبزی های تازه ممکن است از آسیب هایی که منجر به پیری پوست می شوند، جلوگیری کنند.

  1. دستکاری کردن جوش ها

هنگامی که جوشی به اندازه ی کوه وزوو بر پوستتان ظاهر می شود، انتظار دارید هر‌چه سریعتر از بین برود. ترکاندن جوش ها واکنش درستی نیست، زیرا ممکن است سبب ایجاد عفونت شود. علاوه بر این، بعد از دستکاری جوش، احتمال بیشتری دارد که جای آن روی پوستتان باقی بماند.

درمان جوش صورت

بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک و گوگرد، سه درمان رایج و مؤثر جوش هستند. بر خلاف سایر مواد ضد آکنه، گوگرد به پوست شما لطمه نمی زند.

گوگرد به خشک شدن پوست شما کمک می کند تا چربی (سبوم) اضافه ی پوست را جذب کند. همچنین، گوگرد همنین سلول های مرده ی پوست را خشک می کند. به همین دلیل، منافذ پوستتان تخلیه می شود.

  1. مرطوب نکردن پوست

صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید و چه نوع پوستی دارید، باید همیشه پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. کرم مرطوب کننده، محصولی است که این کار را برای شما انجام می دهد.

استفاده از مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می کند و به این وسیله به پوست شما ظاهر جوانتری می دهد. مرطوب کننده ها همچنین از پوست در برابر محرک های بیرونی که باعث خارش و حساسیت پوستی می شوند، محافظت می کند.

مرطوب کننده را بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوستتان مستعد جوش زدن است، از مرطوب کننده های غیر کومدون زا استفاده کنید، زیرا مرطوب کننده هایی که دارای چنین فرمولاسیونی هستند، باعث مسدود شدن منافذ نمی شوند.

  1. نوشیدن بیش از حد قهوه

کافئین دلیل اصلی خشکی و چروک پوست است. با نوشیدن مقدار زیادی آب، اثر آن بر پوستتان را برطرف کنید. برای بهتر کردن طعم آب تکه های میوه مانند پرتقال و لیمو را به آن بیفزایید.

  1. حمام طولانی و داغ

در برخی مواقع، دوش آب داغ خوب است، اما خارجی ترین لایه ی اپیدرم را از بین می برد. به همین دلیل، ممکن است پوست شما را خشک و زبر کند. بنابراین، بهتر است با آب ولرم یا گرم دوش بگیرید. اگر پوستتان در حمام قرمز شد یا شروع به خارش کرد، بهتر است از حمام بیرون بیاید.

  1. خواب ناکافی

هشت ساعت خواب شبانه باعث شادابی و تجدید انرژی شما می شود. علاوه بر این، به باز جذب رطوبت پوستتان کمک می کند. اگر خواب شما ناکافی باشد، پوستتان کدر و منافذ آن مسدود می شود.

4 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات