طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

روش‌های پاکسازی پوست

یکی از دلایلی که سبب آسیب به پوست می‌شود؛ مسدود شدن منافذ پوست است. این عامل سبب می‌شود که سلول‌های پوستی نتوانند به خوبی تنفس کنند. بنابراین این موضوع سبب ایجاد لک‌های پوستی و آکنه و انواع جوش می‌شود و به مرور زمان همین موضوع، چین و چروک‌های پوستی را ایجاد می‌کند. درنتیجه یکی از روش‌های موثر برای زیبایی و طراوت پوست، جلوگیری از انسداد منافذ پوستی است که این مهم با انواع روش‌های پاکسازی پوست محقق می‌گردد.

یکی از این روش‌ها بخور دادن پوست است که باید دوبار در هفته و هربار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام شود. این روش سبب مرطوب کردن پوست و باز کردن منافذ مسدود شده می‌شود. همچنین با این روش، چربی‌های اضافی پوست از این منافذ باز شده، خارج شده و از بروز آکنه و انواع جوش‌ها جلوگیری می‌شود.

عسل یک ماده ی بسیار مفید برای پوست است که می‌تواند از ترشح بیش از حد چربی برروی آن جلوگیری کند. این ماده از مسدود شدن منافذ پوستی و حتی بروز آکنه و جوش جلوگیری کرده همچنین پوست را هیدراته نگه می‌دارد و سبب ترمیم سریع‌تر زخم‌ها و از بین بردن جای آن‌ها می‌شود.

ترکیب آبلیمو و شکر نیز همچون یک لایه‌بردار قوی عمل می‌کند و همین طور جای زخم‌ها و جوش‌ها را نیز از بین می‌برد.

جوش شیرین نیز دارای اثر لایه‌برداری بسیار قوی است که سبب از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود، آلودگی‌های پوست را می‌زداید و بدین ترتیب از بسته شدن منافذ پوستی و مشکلات به دنبال آن، جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون و ماساژ دادن پوست صورت با آن، سبب ترمیم سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست شده، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و اثر پاک کنندگی بالایی دارد.


جوانه گندم به دلیل دارا بودن منابع سرشار ویتامین  E تاثیر بسیار شگرفی بر پوست و مو دارد. این ویتامین به عنوان ویتامین جوانی شناخته می‌شود. برای این منظور می‌توانید مقداری جوانه جو را با مقداری ماست کم‌چرب مخلوط کرده و آن را روی پوستتان قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شست‌ و شو دهید. برای آنکه تاثیر این ماسک را افزایش دهید می‌توانید قبل از استفاده ماسک، صورتتان را با آب داغ بخور دهید.

برس کشیدن پوست البته بسیار آرایم و ملایم، یک روش ژاپنی است که  سبب دفع سموم از پوست شده و روشی مناسب برای پاکسازی پوست است.

ماسک نشاسته که از آرد نشاسته و آب تهییه می‌شود با اثر لایه برداری خود سلول‌های مرده پوستی را از بین برده و سبب شفاف شدن پوست می‌شود.

ماسک خیار و گلاب که از ترکیب یک عدد خیار که با پوست رنده شده با یک قاشق گلاب تهییه می‌شود، سبب نرم و لطیف شدن پوست خواهد شد. علاوه بر این، این ماسک شفافیت و طراوت را برای پوست به همراه دارد. به طور کلی خیار برای پوست، همانند یک منبع آب محسوب می‌شود و سبب می‌شود که سلول‌های پوستی آب موردنیاز خود را دریافت کرده و باطراوت گردند.

آلوئه‌ورا رطوبت زیادی را به پوست می‌بخشد. این کاده همچنین می‌تواند موجب کاهش التهاب و خارش‌های پوستی شود. آلوئه‌ورا یک ماده‌ی بسیار مناسب و ارگانیک برای زیبایی و شادابی پوست محسوب می شود.

شیر موجب جوانی و زیبایی پوست می شود. شیر دارای نوعی پورتئین است که حاوی اسیدلاکتیک بوده و موجب کاهش التهاب پوستی می شود.

انگور دارای مقادیر فراوانی اسید آلفا هیدروکسیل است که ماده‌ای بسیار موثر برای جوان سازی و ترمیم سلول‌های مرده و آسیب دیده است. به طور کلی از انگور به عنوان شاه میوه‌ی جوانی یاد می‌شود. بنابراین استفاده از ماسک این میوه، می‌تواند به دفعات موثرتر از ماسک‌های گران قیمت شیمیایی باشد. برای تهییه این ماسک باید مقداری انگور را با مخلوط‌کن، له کنید و ماسک تهییه شده را روی پوست قرار داده و به آرامی پوستتان را با آن ماساژ دهید.

نعنا اثر آرامبخشی و تسکین دهندگی داشته و همینطور موجب رطوبت بخشیدن به پوست می‌شود بنابراین له کردن مقداری برگ نعنا و استفاده از آن به عنوان ماسک برای شادابی پوست، بسیار موثر است.

استفاده از ماست به عنوان ماسک یکی از کامل‌ترین روش‌ها برای پاکسازی پوست محسوب می‌شود. ماست دارای برخی اسید‌ها، موادمعدنی و آنزیم‌هایی است که اثر لایه‌برداری و مرطوب‌کنندگی برای پوست دارد.

در پایان ذکر یک نکته ضروری است و آن این که پیش از استفاده از هر کدام از این ماسک‌ها بهتر است که پوست صورتتان را ابتدا به خوبی شست و شو داده و سپس کاملا با یک حوله تمیز رطوبت آن را بگیرید. پس از آن پوست صورتتان را بخور دهید و بعد از آن از ماسک مورد نظرتان استفاده کنید. به این ترتیب تاثیر ماسک را چند برابر کرده‌اید و تاثیر به سزایی در اثربخشی آن داشته‌اید.

4 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات