طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

چراغ‌های جراحی متحرک یا چراغ سیالیتیک ( Surgical Light )

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

برای ایجاد روشنایی در ناحیه عمل و فراهم ساختن دید بهتر جهت مکان جراحی در اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. نور این چراغ‌ها توسط یک دکمه، کم و زیاد می‌شوند. دسته‌هایی که روی این چراغ قرار دارند امکان تنظیم ارتفاع را به جراح می‌دهند و این دسته‌ها خاصیت استریل پذیری نیز دارند. این چراغ‌ها توسط یک پایه به سقف اتاق عمل اتصال می‌یابند.در صورت نیاز به نور بیشتر می‌توان از یک چراغ سالیتیک سیار نیز استفاده کرد.

چراغ سیالتیک باید بتواند نوری مشابه نور روز تولید کند تا از خطای رنگ ها جلوگیری به عمل آید. از طرفی نباید دمای محیط اتاق عمل را افزایش دهد یا به عبارتی باید نور سرد تولید کند (3000k-5000k) دمای رنگ

همچنین نباید سایه ایجاد کند و سایه پزشک بر روی بافت های بدن بیافتد. ویژگی مهم دیگر چراغ اتاق عمل این است که باید عمق نفوذ نور در بافت ها مناسب و استاندارد باشد.

چراغ سیالتیک (لامپ های جراحی)  یکی از ابتدایی ترین و مهمترین وسایلی هستند که در اتاق های عمل جهت  روشن کردن موضع جراحی و مشاهده بهتر اندام کوچک و بدون کنتراست در مناطق عمیق موضع یا حفره های بدن به کار می رود.

  مناسبترین چراغ برای اتاق عمل ، چراغ سیالتیک است و دارای انواع مختلفی از قبیل چراغ های تک قمره ، دو قمره و سه قمره می باشد که می توانند قسمت های مختلف را روشن کنند.
از آنجا که هنگام عمل ممکن است دست ها ، سر ، تجهیزات و … باعث ایجاد سایه شوند ، بنابراین طراحی باید به گونه ای باشد که این چراغ ها سایه های مزاحم را کاهش دهند و اعوجاج رنگ را به حداقل برسانند.

 به طور معمول یک چراغ جراحی از یک یا چند قسمت نوری تشکیل شده است که به یک بازوی معلق متصل شده‌اند و این بازو می‌تواند حرکات عمودی و دایره‌وار را فراهم کند.

 چندین نوع منبع نوری مختلف وجود دارد: لامپ‌های رشته‌ای معمولی، لامپ‌های گازی و چراغ‌های LED

 چراغ‌هایی که از LED استفاده می‌کنند از چراغ‌های با لامپ معمولی گران‌تر هستند اما مزیت‌هایی نیز دارند. ادعای تولید‌کنندگان این است که از LEDهایی استفاده می‌کنند که نورهای مادون‌قرمز و ماورای بنفش از آن‌ها ساطع نمی‌شود؛ بنابراین گرمای کمتری تولید می‌شود؛ همچنین اینگونه لامپ‌ها عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های معمولی دارند و نور آنها به تدریج کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین خطر خاموش شدن ناگهانی در هنگام جراحی از بین می‌رود. در چراغ‌های با نور LED می‌توان کنترل بیشتری بر سایه‌های مزاحم داشت.

 برای کاهش اثرات گرمایی در چراغ‌هایی که از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌شود فیلترهایی به کار رفته است که نور مرئی را عبور می‌دهند اما از انتشار گرما جلوگیری می‌کنند.

 

4 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات