مبلمان و پارتیشن اداری تیدانا

میز اداری, میز کارمندی, میز کنفرانس

طراحی باز یا بسته در فضاهای اداری

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پرسنل مجموعه های اداری، به صورت مداوم و منظم وظایف حرفه ای خود را در زمان مشخصی از روز شروع می کنند و بسته به شرایط و نوع کار، ساعاتی را در محل کار خود می گذرانند. در چنین مجموعه هایی به خصوص برای صاحبان مشاغلی که خواهان راندمان بالا و حس تعهد و یکپارچگی هستند، لزوم طراحی صحیح و آگاهی از نحوه اجرا و ویژگی های آن بسیار مهم است.

به طور کلی در سیستم های اداری، دونوع طراحی وجود دارد:

طراحی باز:

   هدف از طراحی سیستم های اداری شناور (سیستم های با طراحی باز)، تقسیم فضای کاری به گونه ای است که علی رغم جداسازی فعالیت ها، ارتباط فضایی در کل مجموعه به وسیله عناصر معماری از قبیل در و دیوار به طور کامل قطع نشود. در این نوع طراحی تقسیم بندی سالن و محوطه های کار بوسیله پارتیشن صورت می گیرد.

   پارتیشن یا جداکننده فضا با توجه به نوع و سبک طراحی فضا، می تواند با طرحها و متریال های متفاوت باشد. از طرفی پارتیشن نوعی محرمیت در بخش هایی که کاری یکسان انجام می دهند، به وجود می آورد و نظم فضایی مناسبی در مجموعه ایجاد می کند.

طراحی بسته:

  طراحی سیستم های اداری به صورت بسته که در گذشته بیشتر رایج بود، به گونه ای است که در آن عرصه های کاری به وسیله اتاق ها و فضاهای بسته و مجزا تعریف می شود. کارکنان با توجه به مرتبه شغلی شان در اتاق هایی مستقل با متراژهای متفاوت از هم به کار مشغولند. انسجام در طراحی سازمان دهی نشده و دراز مدت آزردگی و خستگی برای کارمندان به وجود می آورد. این گونه طراحی برای نهادها یا اداراتی که لزوم جداسازی فضاها به لحاظ امنیتی و شغلی در آنها وجود دارد مفید است.

..

..

کلمات کلیدی: طراحی فضاهای اداری - سیستم های اداری - طراحی باز - طراحی بسته - پارتیشن کوتاه - پارتیشن بلند - پارتیشن بندی - جداکننده های سبک - سیستم های اداری شناور


..

..

خانه طراحی تیدانا

www.tidana.com

021-22230089

..

..

برای دیدن متن کامل این مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید:

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مبلمان و پارتیشن اداری تیدانا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

میز اداری، میز کارمندی، میز کنفرانس، پارتیشن اداری، پارتیشن دوجداره، میز مدیریتی، فایلینگ اداری، میز کارگروهی، کانتر پذیرش، میز منشی، میز کارشناسی، میز اداری جدید، میز ام دی اف

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات