طراحان طبیعت ترنج

گلدان های رنگی, بسته های آموزشی باغبانی, بیلچه باغبانی

کاکتوس لیتوپس

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

شرایط نگهداری لیتوپس یا کاکتوس سنگی 

نور: نور مستقیم در همه ی سال اما در بعضی مناطق بهتر است که از اواخر بهار گیاه را در معرض نور فیلتر شده قرار داد.
نور کم باعث دراز شدن گیاه می شود.
لیتوپسی که در زمستان در نور کافی قرار گرفته غالبا در شدت های نور زیاد بهار و تابستان هم مقاوم هست. آبیاری:
لیتوپس دارای چرخه زندگی خاصی هست که آبیاری در آن متفاوت از بقیه گیاهان است وباید در یک مرحله خاک را کاملا خشک نگه داشت.این گیاه سالانه تنها یک جفت برگ تولید می کند و تغییر زیادی ندارد.

مراحل رشد لیتوپس و شرایط نگهداری در هر مرحله

آغاز رشد گیاه از اواخر تابستان و پاییز است و در زمستان و بهار نیز رشد می کند در در اواخر بهار تا اواخر تابستان به خواب می رود . دوره خواب برای زنده ماندن گیاه ضروری هست در دوره خواب گیاه تحت گرمای زیاد و آب کم قرار می گیرد و از آب درون برگ هایش استفاده می کند و با خنک شدن هوا و کوتاه شدن روز ها در پاییز مجددا رشد می کند.

آبیاری منظم در دوره خواب باعث پوسیدگی و مردن گیاه می شود.در دوره خواب وقتی که برگ ها چروکیده شد در حدی آبیاری کنید که برگ ها به حالت اول باز گردد آبیاری عمیق نکنید در حدی که سه سانت از سطح خاک مرطوب شود. آبیاری عمیق باعث خفه شدن گیاه می شود.

لیتوپس در اواخر تابستان شروع به رشد می کند اولین نشانه رشد هم باز شدن شکاف بین دو برگ می باشد و بعد از آن گل سفید یا زرد رنگ از بین شکاف بیرون می آید.لیتوپس های یک ساله اغلب گل نمی دهند ومعمولا از 3 تا 5 سالگی گلدهی دارند.پس از مشاهده علائم رشد گیاه، آبیاری را آغاز نمایید .به علت ریشه عمودی و عمیق بهتر است آبیاری در پاییز عمیق باشد.
بین دو ابیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود.خاک باید زهکشی خیلی قوی داشته باشد.بعد از گلدهی به تدریج ابیاری را کم کنید به طوری که در ماههای سرد زمستان آبیاری انجام نشود و خاک به طور کامل خشک باشد.در طول زمستان گیاه در حال رشد می باشد و برگ های جدید تولید می کند ، برگ های جدید آب را از برگ های قدیمی می گیرند و به خاطر همین است که برگ های قدیمی پژمرده می شوند.در صورتی که در زمستان گیاه را آبیاری کنید برگ های قدیمی به برگ های جدید فرصت باز شدن نمی دهند.بعد از خشک شدن برگ های قدیمی آنها را به رامی جدا کنید.در طول زمستان لیتوپس نباید در دمای کمتر از 5 درجه قرار بگیرد.اگر لیتوپس کنار پنجره هست و هوای بیرون در حدانجماد است احتمال یخزدگی وجود دارد حتی اگر هوای اتاق هم گرم باشد.در بهار لیتوپس در حال رشد است ، آبیاری را شروع کنید در این مرحله بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود.
تا اواسط بهار آبیاری را ادامه دهیدبا افزایش طول روز و گرم شدن هوا و نزدیک شدن به تابستان با کاهش تدریجی آبیاری گیاه را برای آغاز دوره خواب آماده نمایید.گلدان مناسب:
دارای سوراخ زهکشی
به علت ریشه های عمودی و عمیق گلدان دارای عمق 7 تا12 سانتبرای این گیاه مناسبتر است.خاک مناسب
خاک مخصوص کاکتوس و گیاهان گوشتی که یک سوم آن شن و ماسه باشد.کاشت
ریشه های عمودی و ریشه های افقی سطحی به همراه یک چهارم از اندام هوایی را در خاک نمایید .
دقت کنید همه ریشه ها درخاک باشند.
سه چهارم اندام هوایی گیاه باید بالا تر از سطح خاک قرار بگیرد.
یک لایه از شن درشت در سطح خاک بریزید.آفت
کنه عنکبونی که لکه های سفیدی روی برگ ها ایجاد می کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طراحان طبیعت ترنج

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

گلدان های رنگی، بسته های آموزشی باغبانی، بیلچه باغبانی، چنگک باغبانی، فرغون فانتزی کوچک، آبپاش پلاستیکی کوچک، لیبل گیاه(شناسه)، گیاه کاکتوس، گیاه ساکولنت، گلدان طرح سنگ

دسته‌بندی محصولات