ماشین سازی پدیدار (تولید کننده ماشین آلات قوطی فلزی)

دستگاه های قوطی سازی, ماشین آلات قوطی سازی, تعمیرات دستگاه های قوطی سازی

تولید رب گوجه فرنگی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

1) شستشو و سورتينگ گوجه فرنگی :

اين مرحله از فرآيند درون استخر شستشوي گوجه فرنگي صورت مي گيرد. شستشو به صورت غوطه وري و سيركولاسيون با پمپ هوا می باشد كه باعث مي شود گوجه فرنگي درون آب به اطراف جابجا شده و عمل شستشو بهتر صورت گيرد.مرحله قبل از سورتينگ پيش سورت مي باشد در اين مرحله تورهايي وجود دارد كه باعث مي شود مقداري از گوجه هايي كه له شده و كپك زده و مقداري از دم گوجه فرنگي بر روي تسمه سورت نروند. بر روي تسمه سورت عمل جداسازي گوجه فرنگي هاي له شده،گوجه فرنگي هاي كپك زده،دم گوجه فرنگي و ديگر مواد زائد از گوجه فرنگي هاي سالم و رسيده، توسط كارگر صورت مي گيرد.

2) خردكردن:

بعد از شستشوی نهایی، محصول وارد دستگاه خرد كن یا کراشر شده به قطعات کوچکتر و ریزتر تبدیل می شود، عمل خرد کردن توسط دستگاه Helixحلزونی که گوجه ها را در حین انتقال له می کند انجام می شود.

3) منوپمپ:

پس از عمليات خردكردن مي بايست گوجه فرنگی خرد شده جهت پيش پزي به داخل دستگاه پيش پز برده شود كه اين امر توسط پمپ غليظ كشي به نام منوپمپ انجام مي گیرد.

4)پری هيتينگ:

با استفاده از این دستگاه آنزیم­ها و مواد مضر از بین رفته و بافت میوه آماده صاف کردن می­شود. پیش گرم کردن در گوجه فرنگي به دو صورت انجام ميپذيرد: الف: هات بريك Hot Break ب: كلدبريكCold Break این عمل بیشتر به روش گرم انجام می گیرد (Hot break)، در اين شيوه گوجه فرنگي با دماي بين 80 تا 95 درجه پيش پزي مي گردد.

5) صافی:

برای حذف دانه و پوسته و سایر ناخالصی های احتمالی از فیلترهای دو یا سه مرحله ای استفاده می شود. هنگامي كه گوجه فرنگي وارد فيلتر مي شود در اثر چرخش پارو، آب گوجه فرنگي از توري عبور کرده و وارد مخزن ذخیره میگردد، از انتهاي توري تفاله که شامل پوست و بذر مي باشد خارج میگردد.

6- مخزن آب گوجه فرنگي:

گوجه فرنگي حاصل از فيلتراسيون مرحله آخر وارد مخزن ذخيره مي شود. از اين مخزن جهت شارژ دستگاه تغليظ استفاده مي گردد چون ممكن است بلافاصله از آب گوجه فرنگي توليد شده استفاده نگردد لذا ميبايست در مخزن نگهداري گردد.

7- تغليظ كننده كانتينيوس :

هدف استفاده ازاين دستگاه بالا بردن بریکس آب گوجه فرنگي می باشد. با تبخیر آب بر مقدار مواد جامد آن افزوده می شود تا غلظت به حد دلخواه برسد. در این روش رب گوجه فرنگی از داخل لوله های نازک عبور کرده و از خارج با بخار آب دما داده می شود، برای جلوگیری از سوختگی سطحی یک سری تیغه های ویژه، محصول را از جداره ها تراشیده و به جلو می رانند. برای حذف آب اضافی از تبخیر کننده های تحت خلاء استفاده می شود. استفاده از سیستم خلاء موجب می شود که تغلیظ در زمان کوتاه تر و در دمای کمتر صورت گیرد و در نتیجه رنگ محصول بهتر حفظ شود.

8- تغليظ كننده بچ:

دستگاه بچ از يك ، دو يا سه بدنه (بول) و يك مبدل حرارتي كه در ته بدنه (3/1 انتهايي ) قرار دارد تشكيل شده است ، جهت جلوگيري از سوختگي رب در قسمت مبدل ، دستگاه مجهز به سيستم همزن پارويي در قسمت يادشده مي باشد. از اين دستگاه جهت تغليظ نهایی آب گوجه فرنگي و يا ترقيق رب با بريكس بالا استفاده مي گردد.

9- پاستوریزاتور لوله ای:

قبل از بسته بندی باید برای افزایش دمای رب و ایجاد بخار برای پر کردن فضای قوطی عمل گرم کردن مقدماتی را توسط این دستگاه انجام داد.

10- دربندی:

عمل دربندی قوطی های رب فلزی به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک انجام می گیرد. این عمل در دو مرحله صورت می گیرد در مرحله اول در اثر فشار قرقره ها ، بدنه و سر شکل گرفته و قلاب سر قلاب بدنه را می پوشاند در مرحله دوم قرقره های مرحله اول کنار رفته و قرقره های مرحله دوم وارد عمل شده و قلاب های درهم رفته را تحت فشار قرار می دهد و قلاب ها روی همدیگر قرار می گیرند و دربندی قوطی شکل می گیرد.

11- پاستوريزاتورقوطي:

پس از بسته بندي رب درقوطي مي بايست قوطي ها را استريل نمود، براي اين كار از تونل پاستوریزاسیون استفاده مي شود. در این مرحله رب گوجه فرنگي هاي دربندي شده وارد دستگاه پاستوريزاتور مي شوند، در دستگاه پاستوریزاتور مرحله اول دماي 90 درجه سانتيگراد مي باشد و سپس در قسمت دوم دستگاه، دما كمتر مي شود و در پايان دستگاه، عمل خنک کردن به روي قوطي ها صورت مي گيرد. پس از عبور از تونل بخار قوطی از زیر دوش آب سرد عبور کرده بطوریکه درجه حرارت مرکز قوطی به 38-40 درجه سانتیگراد کاهش یابد. پس از عبور از زیر دوش آب سرد از زیر یک پنکه که هوای گرم می زند عبور کرده و خشک می شوند، سپس قوطی ها اتیکت خورده و وارد مرحله بعد می شوند.

12 – شیرینگ پک:

برای بسته بندی ثانویه قوطی فلزی و شیشه ای از این دستگاه استفاده می گردد بدین صورت که ابتدا تعداد 6 یا 12 عدد از قوطی ها را بر روی سینی مقوایی قرار داده و سپس به وسیله نوار نقاله به داخل دستگاه هدایت می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ماشین سازی پدیدار (تولید کننده ماشین آلات قوطی فلزی)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه های قوطی سازی، ماشین آلات قوطی سازی، تعمیرات دستگاه های قوطی سازی، تعمیر ماشین آلات قوطی سازی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات