پرورش بلدرچین آیـــــــدین

مشاوره از ساعت 4-5, خریدار بلدرچین و کبک زنده, فروش تخم نطفه دار و خوراکی

تفاوت بلدرچين گوشتي و تخمگذار

با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم. من داود احمدزاده هستم که افتخار دارم تجربه چندين ساله و  اطلاعات مربوط به  پرورش بلدرچين و مقالات مربوط به این موضوع را از طریق این وبلاگ در اختیار شما سروران گرامی بگذارم.  

اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.

 

  اطلاعات نا درست و ادعا های غیر واقعی اینترنتی

 

  متاسفانه انتشار اطلاعات نادرست اینترنتی در مورد درآمد زايي توليد تخم خوراكي بلدرچين (كه صرفا جنبه تبلیغاتی دارد) دربعضی از سایت ها سبب اشتباه افراد ناآگاه می گردد. بسیاری از این اطلاعات  نادرست و فاقد اعتبار علمی و محاسباتي بوده  بلكه جنبه تبلیغی جهت فروش دستگاه ها  و لوازم داشته  و مورد تایید كارشناسان و متخصصین پرورش بلدرچين نمی باشد. متاسفانه بعضی از افراد و شركت ها بدون داشتن تخصص لازم ، چنین اطلاعات نا درستی را مبنا قرار داده و با این تصور كه با روش پرورش بلدرچين  گوشتي   در قفس می توان به درامد انبوه  مبادرت ورزید. بنا بر این اينجانب داود احمدزاده مديريت مزرعه پرورش بلدرچين آيدين آمادگی دارد و وظیفه خود می داند ، جهت جلوگیری از اتلاف منابع و سرمایه ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در این زمینه هر روز از

 ساعت 4 الي 5 بعد از ظهر بصورت حضوري اطلاع رسانی نماید.

باآنكه ميدانم اين نوشته دربرابرعلم لايتناهي خداوند بارك وتعالي بقدري حقير وپست بي ارزش ميباشد كه حتي نميتوان نام هيچ را بر آن گذاشت.

در مورد اين نوشته و مطالب بعدي كه بعرض شما توليد كنندگان دلسوز و ساعي خواهم رساند بايد چنين عرض كنم كه سعي بر آن شده تا مطالب بسيار ساده و غير فني ذكر شود تا همه علاقمندان به پرورش اين پرنده بتوانند آنها را درك و هضم نمايند.

تفاوت بلدرچين گوشتي و تخمگذار

بلدرچين در سن 37 تا42 روزگي شروع به تخم گذاری می کند که اين موضوع در نژادگوشتي  و زود رس بودن  اتفاق مي افتد. تعدادتخم در نژاد زود رس کمتر ،پرولاپس بیشتر وتخم ها ریزترند.در نژاد ديررس( 45 تا 60 روز) تولید بیشتروعارضه پرولاپس کمتر است .متوسط تولید تخم در یک دوره  تخمگذاري خوراكي 150 تا 165 و دوره نطفه دار100 تا 115 عدد است . ( دوره صنعتي توليد تخم نطفه دار 4 ماه  و خوراكي  6 ماه  ميباشد) .

خصوصیات بلدرچين تخمی خوب :

برای تشخیص یک بلدرچين تخمگذار خوب می توان با توجه به سوابق گله اقدام کرد مثل :رکورد تخم گذاری ،تولک رفتن ،شکل،وزن واستقامت تخم ،وخصوصیات ظاهری

خصوصیات ظاهری بلدرچين تخمگذار :

چشم: چشم تخمی بزرگ ،درخشنده ،براق است

مقعد: مقعد پهن ،گشاد ،مرطوب وسفید است .

استخوان لگن : فاصله بین دو استخوان لگن دربلدرچين تخمگذار بیش ازيك انگشت است و فاصله بین استخوان لگن وسینه دو انگشت است.

پاها : پاها محکم ،قوی ،سالم ،بدون برآمدگی وانحراف و ناخنها سالم و بدون ضايعه می باشد.

با توجه به این علائم می توان مدت تخمگذاری را مشخص کرد .

 خصوصیات بلدرچين درجه دو يا گوشتي

کم غذا می خورد،بیشتر وقت خود را به خواب می گذراند،زود به آشیانه می رود ودیر بیرون می آید،در فصل تابستان تولک (پرریزی)می رود ومدت طولانی تولک می ماند،تخمگذاری نامنظم دارد ورکورد تخمگذاری خوبی ندارد.

تولک رفتن :

بلدرچين گوشتي پس از مدتی تخمگذاری پرریزی می کند که یک ماه به طول می انجامدوپس از 6هفته رویش مجدد پر تکمیل می شودوشروع به تخمگذاری می کند ..

هم خونی :

اگربه مدت 2-1ماه از تخم یک گله بلدرچين برای جوجه کشی استفاده کنیم بدلیل جفتگیری های فامیلی ،هم خونی ایجاد می شود ودر نتیجه تولد جوجه های ناقص الخلقه ،فلج وضعیف را خواهیم داشت ،همچنین با کاهش تولید وکاهش رشد روبرو هستیم پس باید نرهاي گله را عوض کرد .

چند توصیه :

جایگاه بلدرچين ها را مرتب تمیز وضد عفونی کنید ،کود ها را در محلی دپو کنید ،بلدرچينهای مرده را بسوزانید ،بلدرچينهاي بیمار را در جایگاهی جدااز مرغداری نگهداری کنید ،نر و ماده هاي تازه وارد را ابتدا در اتاق قرنطینه نگهداری کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید ،درب وپنجره سالن راجهت ممانعت از ورود پرندگان ،حشرات ومگس با توری بپوشانید . موش ،پرندگان ،گنجشک وکبوترباعث انتقال بیماری می شوند آنها را از محوطه مرغداری دور کنید .

در پایان امیدوارم استفاده لازم از مطالب را برده باشید ودر کار تولید وپرورش بلدرچين موفق باشید . ادامه دارد.

 اين مقاله در سايت بلدرچين و كبك Hes 90 نيز منتشر خواهد شد.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پرورش بلدرچین آیـــــــدین

تهران، رباط کریم

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره از ساعت 4-5، خریدار بلدرچین و کبک زنده، فروش تخم نطفه دار و خوراکی، فروش گوشت بلدرچین وکبک، راه اندازی مزرعه، احداث سالن با پانل ضد حرارت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات