ویرا ایمن

بوستر پمپ , اتوماسیون صنعتی, ماشین آلات صنعتی

رایج ترین نوع ترموکوپل های مورد استفاده کدامند و چرا؟


همانطور که می دانید بر اساس ترکیب های ممکن از فلز ها، می توان تعداد متنوعی ترموکوپل تولید کرد. البته به تجربه می توان گفت که نوع های J ، K  و S را بیشتر در صنعت خواهیم دید.  ترموکوپل نوع K رایج ترین ترموکوپل در محیط های صنعتی هستند. به عنوان یک قاعده کلی همیشه از ترموکوپل نوع K استفاده میشود مگر اینکه دلیل خوبی برای استفاده نکردن از آن وجود داشته باشد.
دلیل استفاده از ترموکوپل  نوع K قیمت ارزان  و پوشش محدوده دمایی وسیع ( منهای 200 درجه تا مثبت 1200 درجه) در آن هاست. بنابر این از آن ها در کاربرد هایی که دمای بالایی دارند استفاده می شود. 
ترموکول های نوع J نیز البته بدلیل قیمت  مناسبشان، در صنعت رایج هستند ولی معمولا در کاربرد هایی با دمای بالاتر از مثبت 760 درجه سانتیگراد از ترموکوپل نوع J استفاده نمی شود چون بدلیل اکسید شدن فلز آهن بکار رفته در آن، در دما های بالاتر از 760 درجه به طور دایمی از وضعیت کالیبره خارج میشود.
ترمو کوپل نوع S برای اندازه گیری دماهای خیلی بالا مفید است. محدوده دمایی ترموکوپل نوع S از صفر درجه تا حدود مثبت 1600 درجه سانتیگراد می باشد. این ترموکوپل به دلیل استفاده از آلیاژ پلاتین در ساخت آن ، بسیار گرانتر از از نوع J و K هستند

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ویرا ایمن

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

بوستر پمپ ، اتوماسیون صنعتی، ماشین آلات صنعتی، خانه هوشمند، تابلو برق صنعتی ، bms، اتوماسیون ساختمان، آبیاری هوشمند

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات