موسسه مهاجرتی ویزا نیو

اخذ ویزا, اخذ پاسپورت, اخذ اقامت

ویزا توریستی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ویزا توریستی برای افرادی که قصد دارند مدت کوتاهی را به‌منظور تفریح و بازدید در کشورهای دیگر اقامت داشته باشند صادر می‌گردد. ویزاهای توریستی برای مدت‌زمان کوتاهی صادر می‌گردند و به مسافر اجازه کار یا اقامت بیشتر از مدت‌زمان تعیین‌شده را نمی‌دهند.

روش‌های صدور ویزای توریستی

بر اساس قوانین کشورهای مختلف، روش‌های متفاوتی برای صدور ویزاهای توریستی وجود دارد که شناخت آنها فرآیند دریافت ویزا را تسریع می‌نماید. در ادامه به شرح هریک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

مراجعه به سفارت

در اکثر کشورهای جهان، فرد برای صدور ویزای توریستی باید به سفارت کشور مورد نظر به‌صورت حضوری مراجعه نماید. اخذ ویزا با این روش به این صورت است که فرد ابتدا باید فرم درخواست ویزای توریستی را به‌صورت حضوری، اینترنتی و یا از طریق تماس تلفنی به سفارت ارائه دهد (نوع ارائه درخواست در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). سفارت برای انجام مصاحبه حضوری و تحویل مدارک وقتی را معین می‌کند و فرد در زمان مقرر باید در سفارت حاضر شود.

ویزای آنلاین

تمامی مراحل صدور ویزا (درخواست ویزا، پرداخت هزینه، دریافت ویزا) در این روش به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. این روش به‌منظور تسهیل صدور روند ویزا و ترویج دولت الکترونیک توسط کشورهایی ازجمله استرالیا، ترکیه، نیوزلند و گرجستان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

ویزا در بدو ورود

این نوع ویزا در زمان ورود به برخی از کشورها با ارائه مدارک مورد نیاز صادر می‌گردد. مهر یا برچسب ویزا در بدو ورود به پاسپورت فرد ضمیمه می‌گردد و فرد همان لحظه باید هزینه را پرداخت نماید.

معاف از ویزا

برخی از کشورها نیاز به ویزای توریستی ندارند و افراد صرفاً با داشتن پاسپورت می‌توانند به آن‌ها ورود نمایند. برای مثال شهروندان کشورهای حوزه شنگن برای رفت و آمد در تمامی کشورهای این حوزه نیاز به ویزا ندارند.

مراحل تهیه ویزای توریستی

برای دریافت ویزا توریستی باید با پاسپورت به سفارتخانه یا کنسولگری کشور موردنظر مراجعه نمود؛ چرا که افراد در سفارتخانه صرفاً با پاسپورت شناسایی می‌شوند و این امکان مثلاً با ارائه کارت ملی و شناسنامه امکان‌پذیر نمی‌باشد. دقت داشته باشید که مراحل دریافت ویزا زمان‌بر است و پاسپورت حتماً باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

حضور متقاضی برای دریافت ویزای توریستی ضروری است، چراکه یکی از مراحل صدور ویزای توریستی انجام مصاحبه می‌باشد. برای تعیین وقت تقاضای ویزا و تعیین وقت مصاحبه باید به دفتر کنسولگری کشور موردنظر مراجعه نمود و امکان تعیین وقت تلفنی وجود ندارد.

منبع https://visanew.com/visa/tourist-visa

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

موسسه مهاجرتی ویزا نیو

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

اخذ ویزا، اخذ پاسپورت، اخذ اقامت، مشاوره حقوقی پناهندگان

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی خدمات